Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauden yrityksestä ja siitä stressaamisesta!

Vierailija
22.10.2009 |

Ei ole vielä tärpännyt vaikka lähes puoli vuotta yritystä takana. Päiväni vietän näillä vauvapalstoilla ja selaillen tietoutta netistä. Etsin tilastoja ja kokemuksia. Testailen ja tarkkailen. Tästä seuraa tietysti jonkin verran myös stressiä(?) vaikka en sitä tiedostakaan vaan pidän näitä asioita myös mukavana ajankuluna. Asia siis pyörii päässäni tavalla tai toisella ihan koko ajan. Kannattaiskohan mun pitää taukoa näistä palstoista? Miten saisin mieleni keskittymään johonkin muuhun? Onko mitään vinkkejä?? Helpommin taitaa olla sanottu kuin tehty?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaako sua itse raskautuminen? Yhtä kuukautiskiertoa (munasolun irtoamista) kohden onnistumisen todennäköisyys on ihanteellisissakin olosuhteissa vain 20-25 %. Sen varmaan tiesitkin kun tietoa olet hakenut ja palstoilla pyörinyt. Jos sua alkaa liiaksi stressata niin mikset kävisi gynekologilla ihan perustarkastuksessa, muistaakseni maksoin itse yksityisellä n.60e lääkärin tarkastuksesta (20min). Miehen siemennesteanalyysi n.80e.

Tähän palstailuun olen minäkin koukuttunut, lapseton olen ja kovasti toivon raskautumista.

Vierailija
2/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tarkastuksessa ennen yrityksen aloitusta, kaikki oli hyvin. Menen kyllä uudelleen, jollei ala lasta kuulua, jossainhan sitten täytyy jotain vikaa olla.. Ehkä tässä vielä muutamia kuukausia voin odotella ja sitten menen yksityiselle. Ei se nyt rahasta niin paljon kiinni ole kun on näin suuri toive saada lapsi. Maksoi mitä maksoi!

Mietin vain, miten saisin muuten mielenrauhaa. Auttaisko tauko kaikista lapsiin liittyvistä nettisaiteista? Mutta miten mä sitten päiväni muka kuluttaisin kun en osaa enää mitään muuta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asiassahan on se toinenkin osapuoli, jonka asiat pitää olla kunnossa.

Vierailija
4/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä sanoinkin, että yritämme vielä pari kuukautta omin neuvoin ja sitten hakeudumme tutkimuksiin. En aio vuotta odottaa, että se tulisi ensin täyteen. Toivottavasti tärppää parissa seuraavassa kierrossa. Miten vain saisin ne ajatukset pois asiasta? Vai tarvitseeko edes saada? Mahtaako tämä "stressaaminen"/ajankulu olla haitaksi eikä siksi tärppää?

ap

Vierailija
5/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko juttu. Meille ainakin kävi niin, että kun lopulta päätin lopettaa raskautumisen ajattelun ja seuraamisen niin ei mennyt kauaa kun tärppäsi.

Vierailija
6/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lohdustushaleja*

en osaa oikeastaan auttaa, meillä esikoisessa meni vuosi ennekuin tärppäsi, toisessa puoli vuotta ja kolmannessa neljä vuotta. Kaikki kuitenkin luomusti alkunsa saaneet LOPULTA.

Onko sun kiero säännöllinen, entäs ovistestit?

Onko kohtu tsekattu ettei myoomia/kystia?

Kyllähän se stressikin vaikuttaa, sitä vaan on vaikea saada pois :(

Tärppionnea jatkoon!

Vierailija
7/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei kuukautiset ole jääneet pois. Minäkin lopetin raskaaksi tulon ajattelun, enkä silti tullut raskaaksi. Vasta ivf toi avun, ja oh boy, silloin vasta ajattelinkin sitä raskaaksi tuloa!

Vierailija
8/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kesti ekan saaminen puoli vuotta ja toisen 1,5 vuotta : ) kaikki aikanaan, koita keksiä itsellesi jotain muuta tekemistä. Mulla kanssa heitti ajatukset kehää, kunnes kyllästyin koko asiaan ja kas, sieltä ollaan tulossa!

Vierailija
9/9 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovuloin kyllä, ainakin suurimmaksi osaksi kiertojani. Ei myoomia eikä kystia, paitsi joskus ollut munasarjoissa kysta (pieni, ei operoitu, itsestään hävisi).

Huoh. Niin, ei kai se stressikään nyt niin kauheasti voi vaikuttaa ettei siksi tärppää? Uusi stressi tulee siitäkin jos väkipakolla alkaa miettiä, että nyt meen sinne ja tänne etten ainakaan saa enkä voi miettiä raskausasioita!!?

ap