Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-mies haluaa lapsen muutamaksi tunniksi huomenna!

Vierailija
02.01.2009 |

Lapsseni isä siis haluaa lapsemme (8kk) huomenna sukulaistapaamiseensa mukaan. Meillä on yhteishuoltajuus.. MUTTA isä ei varmasti pärjää lapsen kanssa reilua paria tuntia! Hän ei edes osaa pukea tämän päälle vaattteita. Lapsi hätääntyy jos paljon vieraita eikä isäkään niin kovin tuttu ole. Ehdotin, että voisin itse lähteä mukaan. Tai että tämä kävisi myöhemmin, kunhan on ensin harjoitellut lapsen hoitoa, koska hän ei ikinä halua käydessään vaihtaa vaippaa, syöttää tms.. Onko minun aivan pakko huomenna antaa vauva isän mukaan? Olen aivan hätääntynyt koska olen varma etteivät he pärjää. Tänäänkin suuttuessaan mies rikkoi kipsitauluni ja lähti ovet paukkuen! Voiko tälläiselle antaa lapsensa?!

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa, 2 tuntia selvinnee vauva ilman imetystä, mutta etkö ole huomannut av:n olevan täynnä äitejä joiden elämäntehtävä on pitää tissiään vauvan suussa vauvan ensimmäiset 2 elinvuotta ja mikään ei ole niin pyhää kuin äidin tehtävä imettäjänä... siinä on turha isin vieressä kitistä, että voisi haluta jotain tehdä vauvan kanssa, tai tätä hoitaa, kun lapsi on uninen / nälkäinen / kärttyinen / utelias / vallaton / ylivirkeä tai muuten vain hereillä, kuuluu äidin tunkea tissi tämän suuhun ja antaa pitää itseään huvituttina.. Sitten ihmetellään kun vuoden vanhoille " ei isä kelpaa" ja "isä ei osaa tehdä mitään" ja " olen niin jumissa tän lapsen kanssa kotona"

Vierailija
2/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omistushaluinen, toivottavasti virastontädit laittavat sinut ojennukseen ja kertovat, että lapsella on oikeus isäänkin, vaikkei äiti sitä haluaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa, 2 tuntia selvinnee vauva ilman imetystä, mutta etkö ole huomannut av:n olevan täynnä äitejä joiden elämäntehtävä on pitää tissiään vauvan suussa vauvan ensimmäiset 2 elinvuotta ja mikään ei ole niin pyhää kuin äidin tehtävä imettäjänä... siinä on turha isin vieressä kitistä, että voisi haluta jotain tehdä vauvan kanssa, tai tätä hoitaa, kun lapsi on uninen / nälkäinen / kärttyinen / utelias / vallaton / ylivirkeä tai muuten vain hereillä, kuuluu äidin tunkea tissi tämän suuhun ja antaa pitää itseään huvituttina.. Sitten ihmetellään kun vuoden vanhoille " ei isä kelpaa" ja "isä ei osaa tehdä mitään" ja " olen niin jumissa tän lapsen kanssa kotona"

Vierailija
4/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että isä haluaa tavata lastaan vai se että hän ei halua???

Käyttäytymällä noin, hakemalla yksinhuoltajuutta, vaikeuttamalla tapaamisia ja osoittamalla miehelle, että pidät häntä täysin holhottavana isänä, saat kyllä varmaan varmistettua, että isä ei tapaa lastaan koska äiti tekee sen mahdottomaksi, ja sitten voit haukkua että sitäkään paskaa ei yhtään kiinnosta.

Jos se on tavoitteesi niin olet oikealla tiellä.

Vierailija
5/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan hyvin on aina mennyt.

Isä ei ole vieras, isä on tavannut lasta.

Vierailija
6/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tässä epävakaalta vaikuttaa, jospa isäkin on sen huomannut....

Vierailija
7/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua risoo se, että isä välillä haluaa tavata lasta ja välillä unohtaa kokonaan lapsen olemassa olon! Tämän lisäksi hän käy uhkailemassa minua, ei hoida elatusmaksuja..

Jos ei isä pysty käyttäytymäään kuten normaali ihmiset, niin eiköhän lapseni pärjää ilmankin tälläistä isää. Hänellä on kyllä oma isäni miehenmallina sekä kummisetä.

AP

Olkaa niin kilttejä ja lakatkaa syyllistämästä! Haluan vain lapseni parasta!

Vierailija
8/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin riski sun lapsen isäsuhteelle tän ketjun perusteella on sun hallinnantarpeesi. Usko jo, ei se vierastavakaan vauva siitä rikki mene että on 2 tuntia sun luota poissa.

Isyys ei tarkoita jotain minkä äiti määrittelee ja säännöstelee ja jolle äiti antaa hyväksyntänsä- sillä on ihan oma itsesiarvonsa oli äiti mitä mieltä hyvänsä. Ja kyllähän isäkin oppii ja huomaa mikä ei suju. Et itsekään ole 100(% täydellinen- ja jos vielä luulet olevasi tulevat vuodet kertovat kyllä että näin ei ole- se ei ole mahdollista.

Vierailija
9/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helppoa ole...

Vierailija
10/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua hallinnoida. Lapseni on hoidossa kummeillaan, mummillaan ja annan mielelläni hänet hoitoon, jotta hän tottuu muihinkin ihmisiin. Ihmisiin johin LUOTAN! Tulen koko ajan varmemmaksi siitä, etten anna lasta isälle, johon en luota pätkääkään. Isälle jolla ei ole kokemusta lapsestaan tai lapsista ylipäänsä. Isälle joka ei kykene huolehtimaan omista asioistaan vaan asuu äitinsä nurkissa. Isälle joka ei yksinkertaisesti kykene olemaan isä!

AP kiittää sillä olen päätökseni tehnyt. Vaikka siinä menisikin yksi isäsuhde.

Vierailija
11/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin aina ollut hänen hyväpuolensa!

Vierailija
12/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt intetty sitä ja tätä asian vierestä.

Tapaamisiin liittyen asiat ovat minulle tuttuja, niin omien lasten kohdalla kuin mieheni lasten tapaamisiin liittyen.

YHTEISHUOLTAJUUDELLA ei ole mitään merkitystä tapaamisten eikä edes elatusmaksujen suhteen !!!!!

Yhteishuoltajuus EI tarkoita sitä, että lapsi on annettava etävanhemmalle aina kun tämä haluaa!

Yhteishuoltajuus vaikuttaa lapsen (ja lähin) elämään lähinnä viidellä ja lähinnä juridisella tavalla, yksi näistä on ettei passia voi hankkia ilman toisen vanhemman allekirjoitusta.

Käytännön arkeen yhteishuolto ei vaikuta mitenkään.

TAPAAMISET kannattaisi vahvistaa tapaamissopimuksen muodossa. Silloin ei tule tätä, että isä vaatii lasta ja sinun on pakko antaa, vaikket luota isään. Tapaamissopimus on vanhempien välinen sopimus ja se vahvistetaan lastenvalvojalla, voitte tehdä vaikka 1 vuodeksi kerrallaan määräaikaisen, koska lapsi on noin pieni.

NOIN PIENEN lapsen tapaamiset yleensä toteutuvat siten, että lapsen isä tulee lapsen kotiin muutamaksi tunniksi kerrallaan useamman kerran viikossa jolloin tutustutaan puolin ja toisin.

Yleinen sääntö on, että YÖKSI ei anneta alle vuoden ikäistä lasta, ja lapsi on vieraalla - myös isällään, pois kotoaan - yötä 1 yö / 1 ikävuosi, eli ap:n lapsi vasta 1 vuoden jälkeen yhden yön... mutta sitä ennen pitäisi tietää, että isä myös pärjää arjessa lapsen kanssa ja kestää sen, että yö voi olla repaleinen, jos vauva itkee...

Minusta tässä ap.n tapauksessa ei ollut kyse muusta kuin siitä, että pieni lapsi ollaan laittamassa aika vieraan ihmisen mukaan tapaamaan niin ikään vieraita ihmisiä. Se että kyseessä on isä ja se että kyseessä on sukulaisia, ei muuta tilannetta lapsen kannalta muuksi,lapselle he ovat vieraita.

Hyvät vastaajat

Antaisitteko oman alle vuoden ikäisen vauvan vieraalle ihmiselle vietäväksi jonnekin vieraiden ihmisen joukkoon?? Ihan oikeasti?!! Varmaan antaisitte. Ja kun saisitte järkytyksestä huutavan lapsen syliinne, sanoititte sille 8 kk ikäiselle: se on sun isäsi, ne on sun sukulaisia, turhaan itket? Vai?

Koska tilannehan on lapsen kannalta aika rasittava ja stressaava ja nyt pitäisi lähtä siitä, että ajatellaan lapsen parasta.

AP_lle: jos sinulla on tunne, ettei se ole hyväksi lapselle, älä anna lasta sinne tapaamiselle. SANOT, ettet halua niin pientä, koska kaikki ovat vielä vieraita lapselle, eikä lapsi muista niitä ihmisiä kovin pitkään, hän ennättää tavata ne sukulaiset sitten kun on isompi.

Vierailija
13/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan käykin uhkailemassa, kun sinä käytät lasta aseena erotaistelussanne. Häpeäisit, olet itsekäs!!!!

Vierailija
14/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti isä vaatii oikeuksiaan, eikä anna periksi sinun omistamishaluillesi!

Vierailija
15/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi ennenkuin osaa hillitä itsensä.

Vierailija
16/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
17/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rekisteröidyt esim. sivustoille uusionni.net tai erovanhemmat.. net varmaan? En ole käynyt ko. sivustolla. Ja yksin- ja yhteishuoltajien liitolta saat myös lisää oikeaa faktatietoa.

Uusperheellisenä olen sivustolla uusionni,net. ja siellä on monenlaisia eronneita, eli ihan asiallista tietoa tulet saamaan,

ettet ole aivan yksin asian kanssa.

terveisin. nro 57

Vierailija
18/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällähän aina kaikki vastaukset liittyvät aiheeseen... haloo....

Vierailija
19/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että hän todellakin on menossa sukulaisten luo, jospa hän aikookin lähteä vauvan kanssa pidemmälle reissulle tai tehdä vauvalle pahaa kostaakseen sinulle??

Vierailija
20/71 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla, ettei alle 2 vuotiaita yötapaamiselle. Mulla ei ole muuta tietoa kuin tuo ikä vuosi / yö.

T. nro 57