Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotihoidontuen jälkeen työttömäksi, tuleeko karenssia?

Vierailija
22.10.2009 |

Eli lapsi täyttää tammikuussa 3v ja kotihoidontuki päättyy. Töitä olen katsellut, mutta vielä ei ole ainakaan löytynyt, eli mahdollisesti työttömäksi jään kotihoidontuen jälkeen. Mutta tietääkö kukaan, onko tulossa jotain karenssia, eli pitäisikö työttömäksi ilmoittautua jo nyt, vaikka työtä voin vastaanottaa vasta tammikuussa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aina tulee työttömäksi ilmoittautumisesta. Sitä et voi mitenkään välttää.

Vierailija
2/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina, siis viisi arkipäivää eli puolitoista viikkoa, lisäksi lasketaan viimeksi saaduista lomarahoista loma-aika joka helposti useamman viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vakityö odottamassa mutta irtisanoutuu siitä ja jää työttömäksi. Mutta jos on ollut työtön tai määräaikaisessa suhteessa ennen niin sitten tulee vain tuo normi viikko.

Vierailija
4/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina, siis viisi arkipäivää eli puolitoista viikkoa, lisäksi lasketaan viimeksi saaduista lomarahoista loma-aika joka helposti useamman viikon.

5 arkipäivää = 1½ viikkoa WTF?

Kotihoidonvapaasta ei ainakaan mun aikaan maksettu lomarahoja, nykyään vissiin uusi käytäntö?

Vierailija
5/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vakityö odottamassa mutta irtisanoutuu siitä ja jää työttömäksi. Mutta jos on ollut työtön tai määräaikaisessa suhteessa ennen niin sitten tulee vain tuo normi viikko.

Mulla oli vakityö, josta irtisanouduin jäädessäni äitiyslomalle. Äitiysloman perään tuli muutaman kuukauden hoitovapaa ja uusi äitiysloma jonka perään hoitovapaa. Päivääkään en ollut siis työttömänä. Kun hoitovapaan jälkeen ilmoittauduin työttömäksi, sain vaan sen viikon omavastuuajan. Äitiysloma ja hoitovapaat kattoivat karenssin.

Näin ainakin vuonna 2003.

Vierailija
6/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssin välttää irtisanoutumalla tarpeeksi ajoissa eli 3,5- 4 kk ennen kuin aiot ilmoittautua työttömäksi. Karenssi lähtee juoksemaan työsuhteen päättymispäivästä.

Olen itse näin tehnyt, ja tuolloin selvitin etukäteen asian liitosta.

Tulee karenssi jos on vakityö odottamassa mutta irtisanoutuu siitä ja jää työttömäksi. Mutta jos on ollut työtön tai määräaikaisessa suhteessa ennen niin sitten tulee vain tuo normi viikko.

Vierailija
7/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 3,5 - 4 kk kuukautta muodostuu: irtisanoutumisika 2 vkoa - 1 kk + 3 kk karenssi

Vierailija
8/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2003 laskettiin lomarahat edeltävästä työstä. siis äitiyslomaa edeltävästä työstä.

Vierailija
9/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 arkipäivää = 1½ viikkoa WTF?

Kotihoidonvapaasta ei ainakaan mun aikaan maksettu lomarahoja, nykyään vissiin uusi käytäntö?

tarkoitus oli sanoa 7 arkipäivää niinkuin tässä koko ajan on puhuttu. ja se on tietty viikoissa 1½ viikkoa koska viikonloppua ei lasketa.

ja olet oikeassa, kotihoidontuesta ei makseta lomarahoja mutta ennen äitiyslomaa jos on ollut töissä niin siitä lasketaan lomarahat.

Vierailija
10/10 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites jos on ollu vanhempainvapaalla ja sitä ennen määräaikaisessatyö suhteessa miten silloin karenssi menee?

Miten noi maksetut lomarahat vaikuttaa karenssin pituuteen?