Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juomisesta

Vierailija
21.10.2009 |

Tälläsestä aiheesta haluaisin kommentteja kun mieheni mielestä on oikein ostaa omalle lapselle juomat sitten kun lapset haluaavat kokeilla alkoholia,minun mielestäni taas vanhempien ei kuulu ostaa ja ylipäätänsä hyväksyä lasten juomista. Mitä mielipiteitä muilla on??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla samanlaista ongelmaa??

Vierailija
2/7 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin harjoittelemaan alkoholin juontia 15 vuotiaana. Kaverien kautta hommasin ja jouduin maksamaan siksi ylihintaa verrattuna alkon hintoihin.

Kenenkään mun kaverien vanhemmat eivät luovuttaneet viinaksia alaikäisille mutta siitä huolimatta me saatiin niitä käsiimme silloin tällöin.

En usko, että olisin juonut kotona vanhempieni kanssa vaikka olisvat tarjonneetkin, mukavampaa oli ryypätä omien kaverien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nii väärin et joidenki nuorten vanhemmat hyväksyy juomisen!

Vierailija
4/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä olen minäkin tässä asiassa!!

Vierailija
5/7 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse kokeilin juomista ensimmäisen kerran 13-vuotiaana ja ehkä pari kertaa vuodessa siitä lähtien (vappu, koulun päättäjäiset yms.) vedin kännit ja minusta silti kasvoi ihan täyspäinen aikuinen - Silti koen, että vanhempana velvollisuuteni on ohjata lapsiani siihen suuntaan, että (ainakaan alaikäisenä) juominen ei ole terveellistä eikä edes laillista. Ehkä jonkun alle puoli lasia kuoharia häissä voisin antaa (omat lapset vielä niin pieniä ettei tämä ole ajankohtaista).

On myös hyvä muistaa, että meininki tuolla kaupungilla on muuttunut tosi paljon niistä ajoista kun me oltiin nuoria. Väkivaltaa on enemmän, huumeita liikkuu paljon enemmän.

Jotkut kaverit saivat vanhemmiltaan muutaman siiderin kaupungille ja se ei todellakaan jäänyt siihen! Hankkivat vähintään puolet lisää muualta.

Vierailija
6/7 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikutukset näkyvät aikuisiässä, siis jopa vasta 50-60 -vuotiaina. Jos miestäsi ei haittaa, että esim poikanne tulee tämän takia kärsimään vanhempana erektiohäiriöistä, niin sen kun ostaa sitten. Ei miehesi kyllä taida olla kovin koulutettu jos ei tiedä mitä haittoja alkoholista voi olla fyysisesti kehittymättömälle ihmiselle. Eihän sitä nyt sen takia kielletä, että ei ole kivaa kun nuori on humalassa, vaan sen humalan aiheuttamien haittojen takia. Esim nuoren maksa ei toimi yhtä tehokkaasti kuin aikuisen.

Vierailija
7/7 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinhän se on että vanhempien tehtävä on suojella lasta erilaisilta vaaroilta ja haitoilta! Uskon että mieheni positiivinen suhtautuminen alkoholiin juontaa juurensa hänen omaan nuoruuteen:äitinsä on antanut juoda kotona(suvun kesken vietetty juominkeja)äiti ostanut viinat ja tupakat.Itselleni vanhempani ei ole koskaan ostanut juomia tai tupakkaa,eivätkä he ole hyväksyneet juomistani kun olin nuori.Mieheni ja minun suvut eroavat niin toisistaan:mieheni suvulle on tyypillistä että lapset eivät ole este juhlimiselle,jos ei lapsia saa hoitoon niin lapset katsovat kun aikuiset juo,minun sukuni taas ei voi hyväksyä sitä että lapset näkevät aikuisia humalassa tai että juodaan joka v-loppu parina päivänä.itse olen myös sitä mieltä että meidän lapsemme on aina hoidossa jos vähänkin otetaan alkoholia,alkoholi ja lastenhoito ei käy yhteen!! Ap