Mitä sanoisit, jos alakoululaisesi kertoisi rasistisen vitsin kotona
jos kertoisi sen teille vanhemmille mielestään hassuna vitsinä ja sanoisi että on kuullut sen kavereiltaan.
Kommentit (38)
voisin vaikka opettaa pari rasisti-vitsiä lisää, vaikka somaleista.
hyvä tulevaisuus sulla ja lapsellasi!!! Säälin sua..
Minä en kuule analysoi vitsiä, kun sen kuulen. Olen muutenkin niin huumorintajuton ihminen, että suurin osa vitseistä menee ohi ymmärryksen. Kun joku naurattaa vihdoin viimein, siitä kandee iloita. As simple as that.
19
Mikä merkitys vitsissä esiintyvän ihmisen värillä sitten enää on? Miksi se mainitaan? Eiköhän kuitenkin sisäistetyt kulttuuriset ja rodullset merkitykset ole niitä, mitkä tekevät rasistisesta vitsistä "hauskan" ...ja mikä siinä on hauskaa? Miksi pitää kyseisiä rakenteita yllä edes ajatuksen tasolla? ...Mun ympyröissä huumori syntyy jostakin avan muusta. Kukaan ei tule edes ajatelleeksi näitä rasistisia juttuja...
Nauraisin makeasti -meillä ei neekereitä hyysätä.
nauraisin. Ehkä kertoisin, ettei tuollaisia ole sopivaa kertoa julkisesti, koska "mutiaisista täytyy tykätä".
Jos tietää ja ymmärtää, olisin erittäin ihmeissäni ja huolissani. Todennäköisesti ei tajuaisi koko rasismi-sävyä vielä, joten en sen kummempaa metakkaa nostaisi, parilla sanalla kommentoisin. Ja piru vie; jos olisi hyvä juttu niin kihertäisin yksinäni vessassa...
Tai joku vauva esukoneessa-vitsi? Naurattavatko? Jos eivät niin miten eroavat perusrakenteeltaan rasisti-vitsistä?
haettiin uutta sihteeriä. Tärkeä vaatimus oli, että myös ruotsin kieli sujuu, no tietysti. Näpäkän oloinen sihteerikkö löytyikin ja johtaja halusi heti testata tämän kaksikielisyyden ja soitti sihteerikölle huoneestaan kännykällään. Pian jo vieno ääni vastasikin: Turun Muna, Åbo kickel!
No loukkaako tämä turkulaisia....tai sihteereitä...turkulaisia sihteereitä? :D
ja siinä on jotain vapauttavaa, että kaikkea ei tarvitse käsitellä aina haudanvakavasti. :)
Joku psykologi voisi varmaan selittääkin, miksi huumori, vitsit ym. ovat tärkeitä..
Mutta mun mielestäni tollasilta pitäis ottaa lapset pois jotka ei osaa niitä kasvattaa. Valitettavasti kuka tahansa idari voi synnyttää, surullista.
Meillä on käynyt noin ja keskustelu oli tiukka. Ei suvaita sellaista tippaakaan ja opetetaan lapsille että rasistisia juttuja puhuvat ihmiset on vaan vähän tyhmiä/yksinkertaisia sekä sivistymättömiä.
rasisitinen vitsi? Kertoneeko jotakin sivistyksen tasosta...Tietty määrä omaksuttua tietoa tekee rasistisissä vitseissä olennaisen kärjen tyhjäksi. Se EI vaan enää naurata. Ihminen siirtyy seuraavalle levelille ja kokee erilaisia tarkastelukulmia olevaan..
mutta sanon, että se voi loukata näitä ja näitä henkilöitä, vaikka se olisikin hauska. Pyydän häntä olemaan levittelemättä vitsiä.
Tämän syvempää keskustelua en asiasta käy, koska minä olen aina puuttunut kielenkäyttöön ja siihen, ettei ketään saa haukkua eikä ketään saa loukata tahallisesti.
ja siinä on jotain vapauttavaa, että kaikkea ei tarvitse käsitellä aina haudanvakavasti. :) Joku psykologi voisi varmaan selittääkin, miksi huumori, vitsit ym. ovat tärkeitä..
Mutta mun mielestäni tollasilta pitäis ottaa lapset pois jotka ei osaa niitä kasvattaa. Valitettavasti kuka tahansa idari voi synnyttää, surullista.
Meillä on käynyt noin ja keskustelu oli tiukka. Ei suvaita sellaista tippaakaan ja opetetaan lapsille että rasistisia juttuja puhuvat ihmiset on vaan vähän tyhmiä/yksinkertaisia sekä sivistymättömiä.
avulla maailma pelastuu. Haluaisin opettaa lapselleni, ettei ketään nimitellä, ei myöskään keksityillä Wt-nimityksillä.Ja oikeastaan: mitä kertoo sivistyksen tasosta ja levelistä se, että pystyy surutta kutsumaan ihmisiä sekä idareiksi, että jo mainituiksi wt-ihmisiksi. Tiedäthän, siellä ylemmällä levelilläsi, mikä on oikeasti idiootti ja mitä oikeasti tarkoittaa white trash?rasisitinen vitsi? Kertoneeko jotakin sivistyksen tasosta...Tietty määrä omaksuttua tietoa tekee rasistisissä vitseissä olennaisen kärjen tyhjäksi. Se EI vaan enää naurata. Ihminen siirtyy seuraavalle levelille ja kokee erilaisia tarkastelukulmia olevaan..
mutta sanon, että se voi loukata näitä ja näitä henkilöitä, vaikka se olisikin hauska. Pyydän häntä olemaan levittelemättä vitsiä.
Tämän syvempää keskustelua en asiasta käy, koska minä olen aina puuttunut kielenkäyttöön ja siihen, ettei ketään saa haukkua eikä ketään saa loukata tahallisesti.
rasisitinen vitsi? Kertoneeko jotakin sivistyksen tasosta...Tietty määrä omaksuttua tietoa tekee rasistisissä vitseissä olennaisen kärjen tyhjäksi. Se EI vaan enää naurata. Ihminen siirtyy seuraavalle levelille ja kokee erilaisia tarkastelukulmia olevaan..
avulla maailma pelastuu. Haluaisin opettaa lapselleni, ettei ketään nimitellä, ei myöskään keksityillä Wt-nimityksillä.Ja oikeastaan: mitä kertoo sivistyksen tasosta ja levelistä se, että pystyy surutta kutsumaan ihmisiä sekä idareiksi, että jo mainituiksi wt-ihmisiksi. Tiedäthän, siellä ylemmällä levelilläsi, mikä on oikeasti idiootti ja mitä oikeasti tarkoittaa white trash?
porukalla vaikka sun lapsestasi, onko vielä hauskaa? Koulukiusaamisenkin voi ottaa ihan huumorin kannalta vai? Mitäs psykologi siihen sanoisi?
i]
ja siinä on jotain vapauttavaa, että kaikkea ei tarvitse käsitellä aina haudanvakavasti. :) Joku psykologi voisi varmaan selittääkin, miksi huumori, vitsit ym. ovat tärkeitä..
Olen asunut vuosikausia wt-alueella. Jätetään koulut kesken, ei tehdä päivääkään töitä, eletään sossurahoilla, tupakoidaan sisällä ja rapussa jopa kun naapuri tulee samalla hissillä, puhutaan jokaiselle joka haluaa kuunnella että meillä menee niin huonosti kun neekerit vie meidän työt/ei tee töitä vaan vie meidän sossurahat. Istutaan lähipubissa päivät kun 2-vuotias on yksin pihalla tai 11v hoitaa vauvaa yöt kun vanhemmat baarissa.
Miksi haluaisit minun nimittävän ihmisiä jotka nimittelee päin naamaa 4-vuotiastani "vitun mutakuonoksi" ja opettaa samaa lapsilleen?
avulla maailma pelastuu. Haluaisin opettaa lapselleni, ettei ketään nimitellä, ei myöskään keksityillä Wt-nimityksillä.Ja oikeastaan: mitä kertoo sivistyksen tasosta ja levelistä se, että pystyy surutta kutsumaan ihmisiä sekä idareiksi, että jo mainituiksi wt-ihmisiksi. Tiedäthän, siellä ylemmällä levelilläsi, mikä on oikeasti idiootti ja mitä oikeasti tarkoittaa white trash?
vai oliko se Euroopan asukkaat polveuduta kahdeksasta alkumiehestä, jotka olivat kaikki ihonväriltään tummia? Tjsp.
Jos lapseni kertoisi rasistisen vitsin niin kertoisin vielä rasistisemman takaisin. Kyllä lapselle pitää opettaa että pigmenttihäiriöiset on pahasta.
voisin vaikka opettaa pari rasisti-vitsiä lisää, vaikka somaleista.