Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmat eivät kasvata poikiaan?

Vierailija
21.10.2009 |

Mihin tämä maailma oikein on menossa... Lähipiirissä valtaosa pojista käyttää törkeää kieltä ja ovat väkivaltaisia. Tuntuu että olen omine kasvatusperiaatteineni yksin maailmassa. Nuo poikien vanhemmat eivät ole mitään alkoholisteja, vaan ihan normaaleja työssäkäyviä kunnon ihmisiä. Oletteko te muut havainneet ajassa tällaista, vai onko tämä vain meidän alueemme ongelma..?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin seurauksena voi olla sitten vaikka tämä. Tuota hokemaa kuulee EDELLEEN leikkikentillä. Oikein ottaa aivoon!

Vierailija
2/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein olen laittanut merkille, kuinka järkyttävää kieltä nuoret tytöt käyttävät. V-sanoja viljellään aika rankasti esim. bussissa olen tämän huomion tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein olen laittanut merkille, kuinka järkyttävää kieltä nuoret tytöt käyttävät. V-sanoja viljellään aika rankasti esim. bussissa olen tämän huomion tehnyt.

Poikien äitinä en ole "päässyt" sitä tyttöjen maailmaa kovin läheltä seuraamaan

ap

Vierailija
4/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hieman villi, mutta olen huomannut kans tän..ihmehkös jos poikani ei tykkää leikkii samanikästen kanssa..

Vierailija
5/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pihalla naapurin 3v tyttö osaa kirota sujuvasti kun taasen meidän vanhempi poika ei moisia sanoja ole edes kuullutkaan.

Vierailija
6/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hieman villi, mutta olen huomannut kans tän..ihmehkös jos poikani ei tykkää leikkii samanikästen kanssa..

olen huomannut että usein äidit pukevat lapsen huonon käytöksen muotoon "lapseni on tosi villi." Mutta hyvä tosiaan jos lapsesi käyttäytyy hyvin...

Vierailija
7/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 2 (hyväkäytöksisen ja ei vain minun tai mieheni mielestä) pojan äitinä en ihan allekirjoita väitettäsi. Tosin pakko myöntää, että alalla olevana törmään lähes päivittäin poikalapsiin joilla on ihan peruskäytöstavat puhumattakaan keskittymiskyvystä, hukassa.

Toisaalta taas tyttölapsetkin monet ovat todellisia rääväsuita ja haistattelijoita tätä nykyä. Sen lisäksi että syrjitään sitä "kolmatta pyörää" ja puhutaan selän takana pahaa=naisille ominaista, valitettavasti.

Monen vanhemman olisi syytä katsoa peiliin, kukaanhan ei ole täydellinen, mutta tietyt perusasiat kuten kiitos, anteeksi, saisinko, ole hyvä, työrauha koulussa jne, ne opitaan kotona vanhempien avulla.

Asia erikseen jos lapsella esim jokin neurologinen häiriö/vamma joka vaikeuttaa tai jopa estää sen.

Vierailija
8/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaminen on määrätietoista ja pitkäkestoista työtä. Läheskään kaikista vanhemmista ei tähän ole ja on vain helpompaa antaa lasten mennä kuin pellossa ja tehdä mitä lystäävät. Ja huom, koskee sekä tyttöjen että poikein äitejä. Tunnen kamalia lapsia molemmista sukupuolista, samoin aivan ihania ja upeasti käyttäytyviä molemmista sukupuolista.

Vierailija
9/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia nimenomaan kasvatetaan niin että ne on yleensä vilkkaampia. Ei niistä tartte kasvattaa kurilla vilkkautta pois. Eikä pieni lapsi opi vuodessa ettei saa lyödä jos harmittaa.

Terkuin kolmen pojan äiti, jonka naperot purreet harmiinsa. Normaalia.

Tiedätkö itse mikä on normaalia? Se että ollaan hiljasia tyttöjä? :D

Vierailija
10/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 2 (hyväkäytöksisen ja ei vain minun tai mieheni mielestä) pojan äitinä en ihan allekirjoita väitettäsi. Tosin pakko myöntää, että alalla olevana törmään lähes päivittäin poikalapsiin joilla on ihan peruskäytöstavat puhumattakaan keskittymiskyvystä, hukassa. Toisaalta taas tyttölapsetkin monet ovat todellisia rääväsuita ja haistattelijoita tätä nykyä. Sen lisäksi että syrjitään sitä "kolmatta pyörää" ja puhutaan selän takana pahaa=naisille ominaista, valitettavasti. Monen vanhemman olisi syytä katsoa peiliin, kukaanhan ei ole täydellinen, mutta tietyt perusasiat kuten kiitos, anteeksi, saisinko, ole hyvä, työrauha koulussa jne, ne opitaan kotona vanhempien avulla. Asia erikseen jos lapsella esim jokin neurologinen häiriö/vamma joka vaikeuttaa tai jopa estää sen.

lapsi ei osaa sanoa "kiitos" tai "ole hyvä". Ujo lapsi ei aina kehtaa sanoa niitä. Se ei sinänsä vahingoita ketään, vaikka toki nuo peruskäytöstavatkin olisi hyvä osata. Ap tarkoittaa siis ihan puhdasta väkivaltaa ja kiroilua, haistattelua, kiusaamista, ja esim puhetta seksuaalisista asioista niin nuorten lasten suusta, joiden elämään seksin ei millään tavoin pitäisi kuulua.

Vierailija
11/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia nimenomaan kasvatetaan niin että ne on yleensä vilkkaampia. Ei niistä tartte kasvattaa kurilla vilkkautta pois. Eikä pieni lapsi opi vuodessa ettei saa lyödä jos harmittaa. Terkuin kolmen pojan äiti, jonka naperot purreet harmiinsa. Normaalia. Tiedätkö itse mikä on normaalia? Se että ollaan hiljasia tyttöjä? :D

en tarkoita mitään pikkunaperoita. Tarkoitan senikäisiä poikia, joilla pitäisi on jo olla vähän järkeä päässä. Senikäiselle ei ole enää normiaalia lyöminen.

ap

Vierailija
12/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitsemani esimerkit nyt olivat "vain" niitä esimerkkejä. suht pieniä asioita varsinkin jos ap tarkoitti ihan jotakin muuta, MUTTA niistä pienistä asioistahan tämäkin lähtee. Ja uskonpa että jos ei niitä pikkuasioita opeteta/vaadita lapselta niin ei myöskään niitä isompia.

-8-

Vierailija
13/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole törmännyt ap:n mainitsemiin poikiin. Luulen, että kyse on kaveripiirin vaikutuksesta. Ryhmässä tyhmyys tiivistyy. Sekä siitä, miten isä puhuu kotona vaimolleen.

Vierailija
14/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereiden kanssa ja illat harrastuksissa (ja niissä valmentajissa on monia täyssekoja), mistä siis nuo saisivat kasvatusta?

Kulkevat iltapäivät porukoissa, hajottavat ihan kaiken mitä tiellä, ojanpenkoissa, pihapiirien laitamilla sattuu olemaan, katkovat oksat pihapuista ja huitovat ohikulkijoita, yrittävät polttaa piha-aitoja. Tukkivat viemärti ja ojat roskalla. Tätä tekee lähes kaikki tuonikäiset pojat koulustatulomatkoillaan.

Vähän isompana hajottavat leikkipuiston ja päiväkodin ulkovälineitä, kaikkea mitä käteen sattuu. Potkivat rikki tien varsille jätetyt (siihen asti ehjät) pyörät.

Tyttöjen vanhempana olen noista poikien käytöksestä aivan tyrmistynyt. JA oikeasti tätä tekevät lähes kaikki, ne "kiltitkin" pojat.

Ja vanhemmista vaan on kivaa, kun viettävät aikaa kaverien kanssa. Seuratkaa joskus salaa ja kyselkää, mitä tekevät, ottakaa puheeksi yleisen tavaran rikkominen.

Vierailija
15/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luuletko, että vastaavat rehellisesti? Ei sitä lasta voi kotiinkaan sulkea, joten ei auta muuta kuin luottaa siihen, että lapselle on kehittynyt se oikean ja väärän taju silloin 5-vuotiaana, kun se kehittyy.

Vierailija
16/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on miten opetetaan kohtelemaan omaa ja toisen omaisuutta. Ihmettelen myös usein miten ihmiset antaa lastensa käyttäytyä kaupassa ja leikkiä siellä.

Itse olen hämmästynyt ja järkyttynyt mitä tapoja/käytöstä/kielenkäyttöä vajaa viisi vuotias esikoispoikani on tänä syksynä oppinut. Aloitti elokuussa uudessa hoitoryhmässä ja aivan 100% varmasti siellä olevilta muilta pojilta noita juttuja oppinut.Varmaan myös ikäjuttu, mutta tiedän monella ryhmän pojalla olevan isoveljen, jolta varmaan juttuja opittu. Tänä iltana istutin poikani hampaiden pesun yhteydessä kylppärin pallille ja käskin hokea yhtä kirosanaa niin kauan ettei enää koskaan tarvitse sitä sanoa. Tarvittaessa teen sen huomenna uudestaan. Oletan ja toivon, että kun sanasta hohto katoaa, niin ehkä sitä ei tarvi enää käyttää.

Kulkevat iltapäivät porukoissa, hajottavat ihan kaiken mitä tiellä, ojanpenkoissa, pihapiirien laitamilla sattuu olemaan, katkovat oksat pihapuista ja huitovat ohikulkijoita, yrittävät polttaa piha-aitoja. Tukkivat viemärti ja ojat roskalla. Tätä tekee lähes kaikki tuonikäiset pojat koulustatulomatkoillaan. Vähän isompana hajottavat leikkipuiston ja päiväkodin ulkovälineitä, kaikkea mitä käteen sattuu. Potkivat rikki tien varsille jätetyt (siihen asti ehjät) pyörät. Tyttöjen vanhempana olen noista poikien käytöksestä aivan tyrmistynyt. JA oikeasti tätä tekevät lähes kaikki, ne "kiltitkin" pojat. Ja vanhemmista vaan on kivaa, kun viettävät aikaa kaverien kanssa. Seuratkaa joskus salaa ja kyselkää, mitä tekevät, ottakaa puheeksi yleisen tavaran rikkominen.

Vierailija
17/32 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat eivät itsekään tajua, että rikkomalla jotain yhteistä (yhteiskunnan) tavaraa, asiaa tai sääntöä, rikkovat samalla itseään vastaan. Eli joutuvat maksumieheksi mm. veroina.

Miten he ikinä voisivat lapsilleen mitään opettaa.

Vierailija
18/32 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en voi ymmärtää miksi puitten repiminen, kepillä hakkaaminen tai niissä kiipeily olisi jotenkin pahaa. Samoin kivien heittely on erittäin tarpeellista puuhaa jotta lapsista kasvaisi vahvoja ja liikunnallisia. Ei heittelytaidot kehity jos heittämiskokemukset supistuvat kerran viikossa urheilukentällä - osastolle.

T. neljän pojan äiti

ps. tyttönikin istuu tuntitolkulla viemärin vieressä tiputtelemassa kiviä. Tein itsekin niin lapsena. Se nyt vaan on niin kivaa.

Vierailija
19/32 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he kaikki ovat rauhallisia ja hyväkäytöksisiä. Sitä viestiä tulee koulusta ja päivkodistakin joten olen ihan tyytyväinen MUTTA tunnen etenkin niitä poikalapsia, jotka todella ovat aggressiivisia, rumapuheisia eivätkä tottele yhtään mitään. Nauttivat toisen satuttamisesta (myös eläinten) ja tulevat melko todennäköisesti olemaan juuri näitä haistattelijoitakin. Harvemmin kuitenkaan tällaiseen käytökseen törmää tyttölastane kohdalla vaikka tytöillä ne omat "metkut" onkin. Etenkin eskari-ikäisissä pojissa alkaa jo havaita tätä häiriökäytöstä enemmänkin.

Vierailija
20/32 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noin 11-vuotiaasta lähtien on pojan huoneesta kuulunut kiroilua kun kaverit ovat siellä. Ei siis mitään yhtäjaksoista, mutta pelien lomassa ärräpäitä. Ja JOKAISEN pojan vanhemmat ovat sitä mieltä, ettei MEIDÄN poika kiroile ;) Hah hah! Ja nää kaikki kaverit on ihan fiksuista perheistä....

Ei meidänkään poika kiroile meidän kuulleen, mutta satavarmasti muualla. Se musta vaan oli niin uskomattoman huvittavaa, kun erään pojankin äiti sanoi, "ettei meidän matias varmasti kiroile, kun se inhoaa kiroilua muutenkin niin paljon".... Hohhoijaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi