Apua neuleohjeen tulkinnassa, en osaa ja hermo menee!
Olisi ihanaa jos joku jaksaisi auttaa, menetän jo hermoni!
Neulon lapasia, joiden vasemman käden peukalokiila neulotaan näin:
Neulo 8s, neulo 1 silmukka etu- ja takareunasta, neulo kerros loppuun. Seuraavalla kerralla neulo 9s, lisäys ja kerros loppuun jne. Tätä jatketaan, kunnes on lisätty 16 silmukkaa.
Ok, tämä onnistuu, mutta sitten alkaa tuska! Oikean käden lapasen kohdalla neuvotaan vain neulomaan 40 silmukkaa, sitten lisäyksenä 1s etu- ja takareunasta ja sitten kerros loppuun ja jatketaan samaan tapaan, kunnes on kasassa ne 16 uutta silmukkaa.
Nyt tarvitsisin ihan idioottihelpot ohjeet tuohon oikean lisäyksiin. Olen nyt yrittänyt neuloa 40s, lisäys, kerros loppuun, 41s, lisäys, kerros loppuun, mutta se ei näytä oikealta! Peukalokiilasta pitäisi tulla intialaisen peukalokiilan tyylinen, mutta en saa sitä onnistumaan. Miten oikea puoli pitäisi neuloa?
Kiitos tuhannesti, jos joku viitsisi auttaa!
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ennen kuullutkaan tuollaisesta peukalokiilasta (miksi et tee selvästi yksinkertaisempaa tavallista?), mutta luulen, että tuossa oikean käden lapasessa pitäisi joka kerroksella neuloa 40 silmukkaa ennen lisäystä eikä vaihtaa määrää.
Idea on siis se, että uusi lisäys tulee aina toiseen niistä silmukoista, jotka syntyivät edellisen kerroksen lisäyksen yhteydessä.
Hei!
Ei hajuakaan lapasten neulomisesta, joten minusta tuskin on apua, mutta kokeilen silti :-D oletko katsonut videoita aiheesta tai muita ohjeita, missä tehdään oikea peukalo samalla tyylillä? Joskus toisessa ohjeessa on selitetty selkeämmin..
toivotaan, että saat hoksattua sen ja lapaset valmistuvat pian!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kitiset täällä?
No älä kitise.
Itse tajusin vasta katsottuani aiheesta videon YouTubesta . Yritä tällä: https://youtu.be/lvCdb6j3FvA?si=ISMzMEiTeruJa84w
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kitiset täällä?
No älä kitise.
Zervuska haidis! Om limakud ziero. Dökdek. Dlää. Krr ksskss, nati. Vlöpriä ze ze. Vuora oljii.
Vierailija kirjoitti:
Itse tajusin vasta katsottuani aiheesta videon YouTubesta . Yritä tällä: https://youtu.be/lvCdb6j3FvA?si=ISMzMEiTeruJa84w
Tuo on se tavallinen peukalokiila, mutta ap haluaa jostain syystä tehdä erilaisen.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ennen kuullutkaan tuollaisesta peukalokiilasta (miksi et tee selvästi yksinkertaisempaa tavallista?), mutta luulen, että tuossa oikean läden lapasessa pitäisi joka kerroksella neuloa 40 silmukkaa ennen lisäystä eikä vaihtaa määrää.
Tuhannet kiitokset sinulle! Näinhän se oli, eli ideana oli neuloa aina se sama 40s ennen lisäystä, eikä muutella määrää samalla tavalla kuin vasemman käden lapasessa! En tajua miksen vain uskonut ohjetta, mutta parempi nyt kuin että olisin kokonaan luovuttanut!
Tämä taitaa olla jonkinlainen intialaisen peukalokiilan variaatio ja tykkään lopputuloksesta tosi paljon! Istuu huomattavasti paremmin käteen kuin tavallinen. En kyllä tiedä onko tässä mitään eroa intialaiseen, mutta suosittelen molempia!
Ap
Kun googlasin "intialainen peukalokiila" ja näin muutaman kuvan tällaisista lapasista, niin niissä näkyy aika selvästi, että vasemmassa kädessä silmukoiden määrä aina kasvaa ennen lisäystä, mutta oikeassa pysyy samana, koska lisäsilmukka tulee kämmenen puolelle, joka on oikeassa kädessä kiilan jälkeen.
1
En ole koskaan ennen kuullutkaan tuollaisesta peukalokiilasta (miksi et tee selvästi yksinkertaisempaa tavallista?), mutta luulen, että tuossa oikean läden lapasessa pitäisi joka kerroksella neuloa 40 silmukkaa ennen lisäystä eikä vaihtaa määrää.