G: Kuvaile ärsyttävin lapsi jonka tiedät?
Meillä kävi viime viikolla lapsi joka saa aina minut raivoihini, halusin tai en. Tämä 4-vuotias poika on laiha mutta kasvonpiirteet tyttömäiset, koskaa ei hymyile vaan päällä on sellainen aggressiivinen irvistys "mitähän hajoittaisi seuraavaksi"? Olen katsellut hänestä otettuja valokuvia ja niissäkään ei ikinä naura niin kuin muut ikäisensä vaan irvistää.
Jatkuvan riehumisen ja paikkojen hajottamisen ohella ei kuitenkaan ole niin "äijä" että kestäisi huumoria, vaan pienenkin vastoinkäymisen jälkeen (on esim. ensin ampunut kaveria vesipyssyllä ja kaveri ampuukin takaisin) alkaa hirveä vinkuna ja nyyhkytys, jollaista en omilta pojiltani ole onneksi ikinä joutunut kuuntelemaan. En vaan siedä tätä poikaa vaikka kuinka yrittäisin.
Kommentit (44)
Tämä poika ei välitä mistään mitään, rikkoo tavaroita mm. astioita, potkii vieraitakin ihmisiä jne. Ja hänen vanhempiensa tapa kasvattaa on kääntää pojan huomio muualle torumatta.
kävivät kylässä meillä, poika yritti kokoajan satuttaa vauvaamme tahallaan. Ensin "muka-kilttinä" haluaa silittää vauvaa, ja kun luulee ettei aikuiset huomaa, puristaa kovaa, nipistää tai läppää. Kun hänelle sanoo että ei saa, poika väittää ettei mitään tehnytkään.
Kun he (vihdoin) olivat lähdössä, poika ei suostu pukemaan, kierii lattialla, piilottelee vauvamme leluja, ja lapsen äiti vain näyttää pojalle lisää vauvamme leluja tyyliin "katso, samanlainen kuin sinulla" vaikka pitäisi pukea sitä kersaa... olin taas ihan poikki siitä kyläilystä.
saanut huutamalla ja huonolla käytöksellä lopulta kaiken haluamansa ja käyttäytyy edelleen kuin alle 2-vuotias uhmaikäinen. On hyvin itsekäs, ei osaa leikkiä toisten kanssa ja omii muidenkin tavarat. On myös ujo, eikä uskalla sanoa sanaakaan muille kuin omille vanhemmilleen tai isovanhemmilleen, joiden kanssa siis kommunikoi lähinnä vinkumalla, vaatimalla ja huutamalla.
Minun paras kaverini lapsena, ennen ala-asteelle menoa oli naapurin poika. Emmekä koskaan leikkineet mitään kotileikkejä.
Ala-asteella välitunneilla leikeissä oli mukana niin tyttöjä kuin poikiakin. Enemmän leikit olivat "rosvo ja poliisi"-tyyppisiä pelejä.
Minkälaisia lapsia teilläpäin oikein on, kun valitsevat kaverinsa sukupuolen mukaan?
Tytöt leikkii jotain kotileikkejä, pojat juoksu- ja taisteluleikkejä. Millään luokalla ei leiki tytöt ja pojat keskenään, oli normaalia tai ei.
mutta se on ihan normaalia, että tuonikäiset leikkivät vielä keskenään. Oudompaa on se, jos tuonikäiset jo ovat niin sukupuolirooliutuneita, että leikkivät vaan sen oman sukupuolen edustajan kanssa! Mutta siis, siinä ei ole mitään pahaa tai outoa, ja se EI kerro mitään, kuten kirjoitit. Mutta tuollaiset leikit kertoo, oli sitten tyttö tai poika.
Itse leikin ja tappelin poikien kanssa, samoin mun äiti, samoin mun nuorempi tyttö. Ei kaikki tytöt ole hissukoita ja prinsessoja eikä tarvitsekaan olla.
leikkii tappelu, sota ja kivitysleikkejä poikaporukassa ainoana tyttönä! Eilen viimeksi kivittelivät toisiaan tossa tiellä. Sun mielestä kai keskimääräinen tyttö 6v toimii just noin?
kiero kuin korkkiruuvi, aikuisille on niiiin ihana, mutta kun selän kääntää niin on ihan kamala. Kaksinaamainen. Mielistelee aikuisia, pomottaa lapsia. Jos joku hänelle sanoo jotain ilkeää niin heti on kertomassa aikuisille, unohtaa vaan kertoa, että itse on ollut vielä pahempi. Suorastaan raivostuttavan ärsyttävä.
Onkohan sama eskari-ikäinen tyttö kyseessä :)
Tytöt ja pojat leikkii omissa porukoissaan. Luulin että näin olisi tuossa iässä muuallakin, mutta ei näemmä. Jo kerhoissa ohjataan tytöt leikkimään omia juttujaan ja pojat omiaan. Ja kyllä, pojat leikkii sotaisia leikkejä aika usein:(
ite kyllä en tiedä yhtään ns kauhukakaraa....mua ärsyttää eniten vanhemmat jotka eivät reakoi useimpiin lapsen viesteihin siitä,että heidän käytös on vaa rajojen hakua ja kokeilemista,että missä se raja menee,samoin v++++tuttaa just tällaset vieraitten lasten haukkujat,kas kun ette tee asialle jotain,vaikka jos lapsen käytös ärsyttää kyläilyn aikana,ni monesti tehoo paremmin ku joku muu ku oma vanhempi vähän ohjastaa miten käyttäydytään...mulla on teille hyvä idea :ÄLKÄÄ IKINÄ TEHKÖ OMIA LAPSIA,EN HALUU TIETÄÄ MITÄ NIISTÄ TULEE JA TODENNÄKÖISESTI ÄRSYYNNYTTE NIIHINKIN KUN UHMA IÄT KOITTAA..
No ole onnekas jos et tiedä yhtään kauhukakaraa. Minä tiedän muutaman. Mikä pahinta, näiden kauhukakaroiden vanhemmille ei todellakaan voi sanoa yhtään mitään tai komentaa heidän lapsiaan ettei mene välit. Tiedän tapauksia, joissa äiti on katkaissut kokonaan välit pitkäaikaiseen ystäväänsä kun tämä on ystävällisesti kehoittanut vaikkapa olemaan roikkumatta sälekaihtimissa tai ilmoittanut että mennäänkö Jannica kaikki yhtä aikaa kahvipöytään eikä niin että sinä syöt siellä yksin piparikupin tyhjäksi ennenkuin pöytä on edes katettu.
mutta siloinkun mennään kunnolla metsään, niin kyllä sitä kasvatusta täytyy tulla kotootakin ja kunnolla.
Yleensä kasvatusongelma on kiinni välinpitämättömyydestä. Luotetaan ja uskotaan lapseen kyseenalaistamatta mitään.
Mikäli lapseni sanoo jonkun lapsen antaneen lapselleni jotain, niin tarkastan aina asian.
Naapurin äiti taas sanoo, että uskonhan minä rakas mitä sinä sanot ja näin tyttö voi jatkaa varastelua.
Kaikki muut pojan kaverin osaavat käyttäytyä meillä, mutta tätä tyttöä ei saanut kuriin komentamallakaan.
Itse tämä tytön äiti ei halunnut, että tämä tyttö leikkii poikani kanssa, kun ovat eri sukupuolta.
Itse olen sitä mieltä, että tyttöjen ja poikien olisi hyvä leikkiä yhdessä, mutta tyttöjen äidit eivät halua.
Pojaltani viety jo kaksi tyttökaveria, kun äidit ovat tietoisesti ja aika jyrkälläkin tavalla ajaneet asiaa.
T.16
olin vkonloppuna kylässä, 13 ja 10 vuotiaat lapset. 13 v oli omassa huoneessaan, 10 v meni ohi, 13 alkoi huutamaan älä tule tänne häiritsemään = ovet kiinni, kuuli vaan jalan tuomat äänet ja 10 v on tosi keijukainen.
Sitten oltiin kaikki muut paitsi teini olohuoneessa, vähän aikaa kesti, teini tuli ja valitti kun kukaan ei ole hänen kanssaan.
Kyläily kesti kaikkineen n 6 h ja tämä oli vain 1 episodi. Siinä on äidillä tekemistä.
...mutta minua ÄRSYTTÄVÄT eniten ne kaikista "ihanimmat" lapset, yleensä tytöt, jotka osaavat koulussa kaiken, harrastavat "kehittäviä" harrastuksia, esiintyvät mielellään (esim. soittavat sukulaisille viulua ja laulavat), ovat aina siistejä ja rauhallisia.
Tuollaiset tytöt ovat ärsyttäneet minua pienestä pitäen. Ovat jotenkin liian hyviä ja puhtoisia. Usein kuitenkin juoruavat selän takana ja kantelevat ja pitävät itseään muita parempina.
Onneksi työskentelen raisujen lasten (enemmistö adhd-poikia) parissa. He eivät ärsytä minua, vaikka usein yrittävätkin. Vaikeita toki ovat muuten.
jonka tapaamme muutaman kerran vuodessa, yleensä synttäreiden yhteydessä. tällä tytöllä on jotenkin sellainen mielipuolinen virnistys kasvoillaan, aina. silmät vilkkuvat taukoamatta etsien kohdetta jonka kimppuun käydä tai jotain rikottavaa. oikestaan kokoajan häiriköi muita lapsia tai rikkoo toisten omaisuutta. tyttö laitetaan aina johonkin häpeämään tekostensa jälkeen, mutta tyttö kusee housuihinsa jotta pääsee tilanteesta. sitten vanhemmat keskustelee tytön kanssa, ja tyttö menee heti uudestaan pahantekoon, se mielipuolinen ilme naamallaan. tyttö ei reagoi pahaan mieleen esim huutamalla ja arestiin jää ihan kiltisti, liian kiltisti ja helposti. tämä on mielestäni jotenkin niin ihmeellistä.
ja mainittakoon että tytön äiti on perhetyöntekijä.
vain omassa nuoruudessani kun olin viikon harjoittelemassa uinninopettajan hommia.
Itse olin jotain 12 vuotta ja oli ns. apulainen vedessä 5-6 vuotiaille lapsille. (toki oli siellä aikuinen valvomassa myös)
Eräs pikkupoika puristeli minua kokoajan (tisseistä ja pyllystä) ja pidin hänelle ihan puhuttelun ettei tuollainen käytös ollut oikein, mutta tuloksetta hän siis jatkoi tätä vaan.
En tiennyt mitä olisin voinut tehdä niin lähdin kesken pois, koska minua alkoi ahdistamaan tämän pojan käytös.
se lapsi oli kauhea!
tavallisen näköinen pikkupentu kerrostalolähiöstä joka kailottaa aina parvekkeen alla kurkku suorana äidilleen: "Vitun apina, tuu heittää ne avaimet homo!!" jnejne. Ikää noin 5v.
Juttelevat kaverinsa kanssa kovaan ääneen pihalla tyyliin "Voi vittu meijän pihas on kyl paremmat kiikut ku nää teijän on ihan paskat vittu!" ja sitä rataa.. Ihana kuunnella heti aamusta vittusaataananpaskaa 5vuotiaan puhumana
kiero kuin korkkiruuvi, aikuisille on niiiin ihana, mutta kun selän kääntää niin on ihan kamala. Kaksinaamainen. Mielistelee aikuisia, pomottaa lapsia. Jos joku hänelle sanoo jotain ilkeää niin heti on kertomassa aikuisille, unohtaa vaan kertoa, että itse on ollut vielä pahempi. Suorastaan raivostuttavan ärsyttävä.
hällä tosin ikää jo 13 ja on poika, mutta ollu pienestä pitäen tällainen. Vanhemmat sitte uskoo poikaa ja ihmettelevät tapahtuneita. Lisäksi poika on alkanut vänkäämään ja suorastaan vittuilemaan muille ihmisille. Oppinut vanhemmiltaan mallin puhua. Heillä kettuillaan ja puhutaan hyvin aliarvostavasti toisille...
tavallisen näköinen pikkupentu kerrostalolähiöstä joka kailottaa aina parvekkeen alla kurkku suorana äidilleen: "Vitun apina, tuu heittää ne avaimet homo!!" jnejne. Ikää noin 5v. Juttelevat kaverinsa kanssa kovaan ääneen pihalla tyyliin "Voi vittu meijän pihas on kyl paremmat kiikut ku nää teijän on ihan paskat vittu!" ja sitä rataa.. Ihana kuunnella heti aamusta vittusaataananpaskaa 5vuotiaan puhumana
Sai lahjaksi parhaalta kaveriltaan kauan toivomansa tavaran, johon totesi: "Tää täytyy viedä takas kauppaan ja vaihtaa. Tätä en halunnut, vaan sen toisen X:n". Kun yritin hiukan ohjailla tilannetta ystävällisempään suuntaan, niin poikani sai raivarin ja heitti koko tavaran huoneen toiseen päähän ja alkoi huutamaan, että koko synttärit on ihan p...stä (oppinut sanan isoveljiltään).
Mistä oppii kielenkäytön lapset? Ärsyttävimpiä pikkulapset jotka sulkevat jonkun lapsen "seurapiiristään" ja haukkuvat toisi ulkonäön perusteella. Todella surullista kotoako oppivat, että ovat muita parempia?
pitäkäämme lapsistamme parempaa huolta niin emme törmää tällaisiin ongelmiin. Ei se ole lapsen vika, jos kotoa saa kieroutuneen mallin. Tai sitten päiväkodista, tai koulusta, tai kavereilta. Matkimallahan ne apinatkin oppii, miksei siis myös hellantelttumme?
Tälläisen tapauksen mäkin tunne,ainut vaan ettei tunne mitään kunnioitusta myöskään aikuisia kohtaan tai vieraita ja omiansa osaa nuoleskella mutta ei tuntumpi..AARGH!!!Ja ikää on JO 12.v
On pienikokoinen, kaunis lapsi. Irvistelee valokuvissa ja muutenkin, osittain koska ujostelee, osittain koska näki jossain lastenohjelmassa kameralle irvisteleviä ihmisiä ja piti sitä coolina. :/
Ei kestä epäonnistumisia kovinkaan hyvin (tämän asian kanssa painitaan). Toivon, että se menee ohi iän kanssa. On todella vilkas lapsi ja leikki muuttuu varsinkin väsyneenä remuamiseksi. Äitinä osaan lukea lasta niin, että rauhoitan leikin ajoissa, mutta vieraat ei välttämättä tajua, milloin lapsi liukuu sinne hysterian puolelle.
Tunnistan lapsessani itseni kauhean hyvin, ja voin sanoa, että musta on tullut ihan tasapainoinen ihminen. Edelleen olen toki helposti innostuva ja riehakaskin ihminen, mutta hysteeriseksi en ole viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen tainnut mennä. Irvistelen toisinaan valokuvissa.
Mä luulen, että ap on itse ollut tuollainen selkäänpuukottava kieroilijalapsi, sen verran pimeä aloitus tämäkin oli.