Mitä tehdä kun on ylipitkä, 45-55 pv kestävä kierto??
Kommentit (9)
itselläni tuo johtui PCO:sta ja raskauduin lopuilta metformiinien (meniköhän oikein) ansiosta.
Miten hommaa lähdettiin tutkimaan? Menikö pitkä aika kun tulit raskaaksi lääkityksen alettua?
Terolutilla voidaan lyhentää kiertoa tai sitten Clomifen jos tarvii ovulaation induktiota.
Jos ovuloit kumminkin ok niin ei välttämättä tarvi tehdä mitään. Mullakin on pitkä kierto ja kolme luomusti syntynyttä lasta.
Maanantaina lääkäriin. Toivottavasti sieltä löytyy selvitys.
Käy gynellä joka tarkistaa ovuloitko
Kyllä sä saat sen selville ihan itse ovulaatiotestillä. Ei sitä varten tarvitse mennä gynelle ultrattavaksi. Useimmat gynet kysyvät ensimmäisenä, kun nainen tulee hakemaan apua siihen, ettei mahdollisesti raskaudu, että "oletko testannut, ovuloitko?".
Eli aloita itse ovulaatiotestillä.
aiheuttaa ovulaatio, mutta ei sillä kuitenkaan näe sitä, tapahtuuko se munasolun irtoaminen oikeasti.
Käy gynellä joka tarkistaa ovuloitko
Kyllä sä saat sen selville ihan itse ovulaatiotestillä. Ei sitä varten tarvitse mennä gynelle ultrattavaksi. Useimmat gynet kysyvät ensimmäisenä, kun nainen tulee hakemaan apua siihen, ettei mahdollisesti raskaudu, että "oletko testannut, ovuloitko?". Eli aloita itse ovulaatiotestillä.
pco.sta ja se todellakin vaikeuttaa raskautumista!
Menin gynelle ja ei tod. kysellyt mistään kotona tehdyistä ovulaatiotesteistä.
Tosin olin niitä tehnyt ja ne näyttivät ovulaation tapahtuvan,ainakin välillä
Raskautta oltiin kuitenkin yritetty 1½v. ennen kun lääkrissä kävin ja ihan terolut riitti tasaamaan minulla kierron ja raskaaksi tulin 3 terolut kierron jälkeen.
Kuopusta "tehtiin 1½v. ja 4 viimeisintä kiertoa meni terolutilla että kierto saatiin normaaliksi.
ei pitkä.