Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskelmoiva mies - pettämisestä

Vierailija
21.10.2009 |

Tämä olisi niin pitkä juttu mutta yritän saada asian selitettyä mahd. lyhyesti.

Eli: mies on kahdeksan vuoden yhdessäolomme aikana jäänyt pari kertaa kiinni pettämisestä. Eka kerralla tämä ns. toinen nainen kertoi asiasta, toisella kertaa sain kuulla välikäden kautta.

Kummallakin kerralla mies myönsi juuri sen verran kuin olin jo kuullut. Kiisti jyrkästi mitään enempää tapahtuneen. Epäilen kyllä vahvasti, että vallankin jälkimmäisellä kerralla paljon muutakin tapahtui kuin vain oleilua. Hän nimittäin toi naisen ravintolaillan päätteeksi meille kotiin kun olin itse muualla. Eikä siis suostu kertomaan edes sitä, kuka tuo nainen oli kun sitä en muualta ole saanut kuulla...

No, nyt mies on jo jonkin aikaa ollut ihan outo. Tosi äkäisen oloinen, murahtelee, ei edes aina moikkaa kotiin tullessaan - saatikka että pussaisi niin kuin normaalisti on aina tehty. Puuhailee omiaan tosi paljon, urheilee hulluna. Lapsetkin ovat jo kiinnittäneet asiaan huomiota; kyselevät minulta, mikä iskällä on...

Eli epäilen vahvasti, että joku nainen on ainakin kiikarissa. Ajankohta olisi siihen myös aika otollinen - mies on joitakin viikoja sitten vaihtanut toiseen työpaikkaan, jossa naisia on paljon.

Eilen kysyin ihan asiallisesti. Mies oli aluksi välinpitämätön, sitten "terästyi" ja jopa katsoi minuun kun juttelimme. Ihan kuin olisi halunnut "nähdä", kuinka paljon oikeasti tiedän, että pitäisikö jotain tunnustaa. Sitten kun huomasi, etten ole mitään kuullut ja vain kysyn kun hänen käytöksensä on, mitä on, niin vaipui taas omiin maailmoihinsa.

Ärsyttää ihan hurjasti kun tiedän, ettei tuo koskaan mitään tunnusta, jos en itse saa tosiasioita muuta kautta tietooni. Olen aina suhtautunut näihin juttuihin ihan ok koska alusta asti olen tiennyt, minkä olen miehekseni ottanut. Hänellä on tapana flirttailla ja jos kohde alkaa viemään juttua siitä pidemmälle, mieheni ei sano ei. Sitä haluaisin kuitenkin, että hän olisi sen verran MIES, että uskaltaisi ihan itsekin tunnustaa tekonsa eikä olisi tuollainen mato, että kertoo vain sen, mikä jo on tiedossa. Ärsyttää!!!

Tuo eka tietooni tullut tapaus loppui (tietääkseni) siihen, kun sanoin miehelleni, että tiedän (näytin hänelle viestit, joita tältä naiselta olin saanut) ja että nyt se lysti on nautittu loppuun ja on aika ratkaista, kumman haluat. Joko pakkaat ja muutat hänen luokseen tai jäät tähän ja olet ihmisiksi. En siis raivonnut tms. vaan olin ihan asiallinen. Jälkimmäisestä jutusta keskusteltiin, mies oli tosi pahoillaan (vaikkei mitään siis häenn mukaansa tapahtunut) ja nyt asia on jotenkin hautautunut arjen alle.

Ja jos joku ihmettelee, miksi vielä ollaan yhdessä niin mies on todella ihana niin aviopuolisona kuin isänäkin. Pakko tosin sanoa tämänhetkisen käytöksen takia, että ainakin silloin kun ei ole kuin kissa pistoksissa...

Taisi tulla sekava sepustus, ottakaa kantaa jos jaksatte.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa. Millähän nuo orit saisi pidettyä kurissa ja herran nuhteessa?

Vierailija
2/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vetoisit luottamuspulaan, ja sanoisit ettet voi jatkaa yhteiselämää ennen kuin asia on keskusteltu selväksi. Tee selväksi, että kolmatta anteeksiantoa ei ole luvassa vaan se on sitten lähtö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen mies tekee tuota jatkuvasti ja on varmaankin jo huomannut ettet jätä häntä eli hän olettaa, että olette yhdessä vaikka toisi miljoona akkaa kotiinne sinun ollessa muualla.

sinuna ottaisin itseäsi niskasta kiinni ja sanot ukolles suoraan, että jos tuo sen käytös ei muutu niin otat lapset ja lähdet.

yleensä miehen käytös jos on poikkeavaa eli on omissa maailmoissaan ja murahtelee/suuttuu pikku asioista kertoo siitä että hänellä on toinen.

Vierailija
4/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisit taas saaneesi vihiä kyliltä ja nyt haluat kuulla miehen version ennen kuin teet ratkaisusi. Seuraavasta reaktiosta voi sitten päätellä paljon ja ryhtyä keskustelemaan asiasta (tai jos tunnustaa jotain, niin miettiä sitten pakkaamista).

Vierailija
5/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hyväksyt tai pistät miehen pihalle. Vaihtoehdot ovat nämä:

1. Annat miehellesi luvan käydä vieraissa. Pidät mölyt mahassa ja miehesi ( ja vastavuoroisesti myös sinä ) saa pitää toista/toisia naisia. Ehdot sovitte tietysti keskenänne.

2. Pistät miehen pihalle, koska hän ei selkeästikään ole yksiavioinen.

Vierailija
6/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin kommentteihin sitten... ei kyse minusta ole luottamuspulasta - sillä, kuten sanottu, olen tiennyt, millainen mieheni on. Haluaisin hänen ottavan kuitenkin vastuun teoistaan, seisovan niitten takana ja olevan rehellinen. Ihan samaa toivon keneltä tahansa ihmiseltä, kenen kanssa joudun tekemisiin. Olen siis ärsyyntynyt, en vihainen tai pettynyt.

Enkä tosiaankaan halua miestäni jättää eli sellaisella en ala uhkailemaan. Samoin en halua väittää kuulleeni jostain jotain jos en kerran ole. Edes toisen meistä kai sitten täytyy olla tuskallisenkin rehellinen? Ei vain ole minun tyylistäni.

ap

Vierailija
7/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pettää sinua koska tietää että siitä ei seuraa vakavimmillaan kuin asiallinen keskustelu. Keskustelun myötä mies voi katua, luvata ettei tätä enää tapahdu ja sitten odotella uutta sopivaa ajankohtaa pettämiselle. Ja kaikki alkaa alusta uudelleen.

Vaikken mitään sekoboltsikäyttäytymistä kannata niin jos oikeasti haluat että on edes jonkinlainen mahdollisuus siihen että miehesi ei enää petä niin sinun pitää osoittaa että arvostat itseäsi niin paljon että sinua ei vaan petetä. Jos se vaatii muutamat v**u, p***kele, s**tana, j****laudat niin sitten vaatii. Miehestä käytöksesi ei ole aikuismaista - se on lammasmaista ja hän käyttäytyy sen mukaisesti. Jokainen itseään arvostava aikuinen ei suostuisi tuollaista katsomaan ilman että suuttuu kunnolla JA antaa sen näkyä.

Vierailija
8/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää siltä, että mies pettää jo.

Ja ei hyvä juttu jos jo lapsetkin ihmeissään.

Nimimerkillä kokemusta on.

(Eron paikka, jos hänestä ei kerta uskollista saa? Ei halua sitoutua perheeseensä.)

Vierailija
9/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tiennyt alusta alkaen, että on flirttailevaa sorttia vai että VARMASTI pettää sinua?

Jos tuo jälkimmäinen vaihtoehto on sinulle ok, täytyy sinun keskustella miehesi kanssa, että saa tehdä mitä haluaa ihan kenen kanssa vaan kunhan kotioloissa ei ole kiukkuinen murahtelija (lapset kärsii).

Jos tuo mustasukkaisuutta/pahaa oloa suhteeseenne. Erotkaa.

Vierailija
10/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaikuttaa hyvältä näkökannalta. Pitää miettiä.. On vain niin vaikeaa olla jotain, mitä ei tosiaankaan ole.

Kiva, että tulee asiallisia kommentteja, joista saan pohjaa omille pohdiskeluilleni!

Vierailija
11/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en voisi ajatellakaan aina antavani anteeksi ja olevani hänen kanssaan jos hän pettäisi..

kiva miettiä päivät, että missäs se mieheni nyt on mulkkuvansa upotellunna!

Vierailija
12/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on ongelma? Olet antanut miehellesi luvan pettää sinua ja hän harrastaa sitä. Mitä sitten oletit?

Suosittelen kondomia, niitä tauteja on kyllä liikkeellä.

Vierailija
13/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin moni ajattelee pettämisen olevan suhteen loppu.

Ei kai se pettäminen maailmaa kaada!

Tsemppiä ap:lle toivottavasti löydät rehellisen tavan saada miehen myöntämään.

Vierailija
14/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erilainen käsitys minulla ihanasta aviomiehestä kuin ap:lla.....

Vierailija
15/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin moni ajattelee pettämisen olevan suhteen loppu.

Ei kai se pettäminen maailmaa kaada!

Tsemppiä ap:lle toivottavasti löydät rehellisen tavan saada miehen myöntämään.

Kiitos tsemppauksesta! Ja todella: moni ajattelee tosiaan, että pettäminen on kaiken loppu. Elämä on vain paljon, paljon monisyisempää eikä pettäminen siinä ollenkaan välttämättä ole mikään suurin tekijä.

Muihin esitettyihin pointteihin (mitä nyt äkikseltään muistan):

Eli alusta asti olen tiennyt (=nähnyt) miehen olevan flirttailevaa sorttia. Ajan kanssa sitten huomannut, että jos nainen haluaa viedä asiaa eteenpäin, miehestä ei ole sanomaan ei (eikä ehkä haluakaan).

En ole koskaan "antanut lupaa" pettää vaan pelkästään toivonut/vaatinut olemaan rehellinen. Mies osasi suhteen alussa puhua, korosti myös rehellisyyttä ja kertoi myös aiemmissa suhteissaan oppineensa, että totuus paljastuu aina - siksi rehellisyys on aina parempi ja lopulta myös helpompi vaihtoehto. Ja hän on siis itse sanonut näin!

Avoin suhdekin on ollut keskustelussa, mies ei sitä halua (eikä minulla tosiaankaan ole tarve hakea mitään tämän liiton ulkopuolelta).

Ehkä olen omalla suhtautumisellani nyt sitten saanut aikaan sen, että totuus ei välttämättä paljastukaan kun en ala toisen ihmisen menemisiä tonkimaan tai vakoilemaan. Minusta sellainen ei ole ihmisarvoista. Tai/ja mahdollisesti ruokin tietynlaista käytöstä suhtautumalla tähän kaikkeen hyvin rauhallisesti.

Mitä meidän yhteiselämäämme tulee, se on tavallisesti oikein hyvää (tämän jo pitempään jatkunut huonotuulisuus ei ole normaalia). Seksi mieheni kanssa on aina ollut todella nautittavaa. Eivätkä minua ole koskaan häirinneet ajatukset hänestä jonkun muun kanssa. En ajattele sellaisia eivätkä ne vaikuta minun elämääni.

Ap

Vierailija
16/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ihan kaikella ystävällisyydellä (oikeasti!) sanon sinulle tämän. Jos sinusta pettäminen ei ole suhteen loppu etkä missään nimessä haluaisi erota sen vuoksi niin kannattaako tätä asiaa nyt kaivaa sen syvemmälle. Sinun pitää tehdä päätös ITSESI kanssa että "minä en välitä vaikka miehelläni olisi muiden kanssa seksisuhde, minulle meidän perheemme on tärkeämpi kuin se onko mies joskus jonkun toisen naisen kanssa ilottelemassa". Miehelle sanot että "näen että joku nyt painaa sinua, lapset ovat asiasta huolissaan, voinko auttaa. Jos voin niin kerro minulle - jos en niin oletko kiltti ja jätät huolesi/ärtymyksesi/mikä sinulla sitten onkaan ulko-ovelle ja olet kotona se puoliso/isä joka on meille tuttu". Piste.

Mitä sinä siitä saat jos koitat selvittää onko miehelläsi taas suhde vai ei jos kuitenkin olet sitä mieltä että vaikka saisit tietää miehelläsi olevan suhde se ei tarkoittaisi eroa. Miehesi ei halua avointa suhdetta selkeästi siksi että hän kaipaa salasuhteiden ja pettämisen aiheuttamaa adrenaliinia. Sitä fiilistä jonka hän saa kun hän tietää tekevänsä jotain väärin/salaa. On siis turha keskustella tästä miehen kanssa. Mitä voit kuitenkin tehdä on että annat omassa mielessäsi miehellesi luvan avoimeen suhteeseen. Eihän hänen tarvitse tietää sitä.

Paljon tsemppiä ja jaksamista. En tiedä osaisinko itse ajatella ihan samalla tavalla kuin sinä mutta toivon sinulle silti kaikkea hyvää.

Vierailija
17/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miksi väen vängällä haluat tietää, onko hän "pettänyt" sinua. Eihän se edes ole pettämistä, jos kerran kumpikin tiedätte ja hyväksytte, että hänellä on muitakin naisia. Jos et taudeistakaan välitä, niin miksi sinun täytyisi tietää, milloin hänellä on suhde meneillään? Voisin kuvitella, että mies ei halua puhua noista jutuistaan, koska sitten niistä menee se jännitys. "Kulta, vien roskat ja käyn pikaisesti nussimassa Maijaa, tuonko maitoa tullessa?"

Vierailija
18/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Teillä on avoin suhde = molemmat saavat "lentää".

b) Teillä ei ole avointa suhdetta = kumpikaan ei saa "lentää".

Kaikki muu on pettämistä ja toista kohtaan väärin. Niin ei saa olla.

Vierailija
19/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että millainen ihmemies tuo oikein on, kun hyväksyt kaiken tuon? Olen ollut ymmärtävinäni, että ainakin erään nimeltämainitsemattoman NHL- kiekkoilijan perhe-elämä on samanlaista, tuo mieshän on rikas ja komea ja charmikas ja hurmaava, sellainenko sinunkin miehesi on? En vain itse voi kuvitella olevani tuollaisessa suhteessa yhtään kenenkään kanssa. Avoimet suhteet ymmärrän, mutta mm. se, että mies saa käydä vieraissa ja sinä et, edes periaatteessa, on aika epäreilua.

Vierailija
20/37 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein alkaa naurattaa tuo selittelysi. Tiedätkö, eihän hän kunnioita sinua, koska pettää ja ei edes ole rehellinen. Hän ei oikeasti näytä välittävän sinusta ollenkaan. Varmaan väittää niin, mutta todellisuudessa vedättää sua 6-0. En ymmärrä miksi naiset tyytyy niin vähään! En todellakaan katselisi tuollaista, itsekunnioitusta vähän peliin nainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan