Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Painonnousu raskauden edetessä

21.10.2009 |

Hei,

Tässä raskauden aikana painoa tulee ja turvotusta lisääntyy, joten olisi mukava tietää kuinka teillä muilla kiloja on kertynyt ja millä viikoilla olette raskausviikoissa.

Itse olen rv 23+1 ja kiloja lähtopainoon verrattuna on kertynyt 1.8 kg.

Eli millä viikoilla olet raskaana ja kuinka paljon olet jo saanut lisäkiloja?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino 47kg nyt rv31 ja painoa 56kg. Olen itseasiassa iloinen saamastani painosta, kun oon aina ollut hirveä laiheliini(pituutta 163cm) :D

Ja siis itseasiassa en kovin pahoillani olis jos vielä lisää tulis, synnärillehän osa painosta jääkin:)

Vierailija
22/38 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..alun pahoinvoinnin jälkeen tasaisesti n.400g/viikko.

Viikolla 24 mennään nyt, ja 4-6 kiloa tainnut tulla. Mulla vaihtelee paino päivittäin 2 kiloa, joten se taitaa olla jotain nestekertymää, ja 4 kiloa todellisia raskauskiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan vaa'an mukaan on tullut 3.6 kg lisää, kotivaa'an mukaan 3 kg, nyt viikkoja 28.

Jokaisellehan painoa kertyy eri tavalla, minulla on lähtöpainoa niin paljon (BMI 30), että jo muutama kilo voisi riittää, kun itsellä on vararavintoa, sitä ei tarvitse imetyksen varalta lisätä :-D Edellisessä raskaudessa tuli 6 kg, ja samaan kai mennään tässäkin. Toistaiseksi olen siis lähestulkoon laihtunut, ja kyllä itse asiassa esim. äitini on huomauttanut, että kasvoista huomaa, että olen hiukan laihtunut. Minulle ei tule helposti raskausaikana kiloja, kun taas muuten pulskistun kovaa kyytiä, etenkin vuosi sitten tapahtuneen keskenmenon jälkeen tuli syötyä suruun... Jotenkin herkutteluni raskausaikana kohtuullistuvat automaattisesti, en todellakaan laihduta.

Näistä gallupeista ei tosiaankaan kannata taivaan totuutta hakea, jos neuvolassa ollaan tyytyväisiä painonnousuun, ei tarvitse miettiä sitä sen kummemmin.

Ja se paino tosiaan SAA ja sen PITÄÄ nousta, ellet ole ylipainoinen valmiiksi.Näissä pitää aina huomioida se, millainen on ollut lähtötilanne! Siksi itse tosiaan huolestun joka kilosta, kun niin tekee neuvolakin, jos meikäläiselle olisi tähän mennessä tullut 10-15 kg lisää, ihan aiheesta olisimme neuvolan kanssa huolissaan.

t

Sinisini rv 28

Vierailija
24/38 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli 16kg,suurin osa puolivälin jälkeen kun rupesi herkut maistumaan :). Nyt rv 29 ja painoa tullut 1kg lähtöpainosta,tosin alla oli 10kg ylimäärästä ekasta odotuksesta eli hyvä vaan ettei enempää ole noussut..vielä :).

Vierailija
25/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

61kg ja pituus 170cm.

Nyt rv 30 paino 78 kiloa ja pituus edelleen sama, eli painoa tullut 17 kiloa. Ja paljonkohan mahtaa vielä loppuaikana lisää tulla.

Vierailija
26/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paino on noussut sitä rataa, että itteäkin hirvittää! Lähtöpaino 64kg (bmi23) ja nyt viikolla 27 paino on noussut jo 77 kiloon... Eli näillä näkymin lopussa painoa on tullut varmaan ainakin 20kiloa. Edelleen tosin menee jalkaan ihan normi 28" tuumaiset farkut ja normi paidat s-m -kokoa, että kaippa se suurin paino on sitten jossain muualla kuin leveyssuunnassa. Tissit on huikaisevan isot (b-->f-kuppiin) ja maha on iso viikkoihin nähden.

Edellisestä muksusta tuli vain 6 kiloa koko aikana ja silloin oli bmi 27 ennen raskautta.

On siis raskauksissa paljonkin eroja!

Vierailija
27/38 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 163 cm, (alku BMI 19,6)

Rv 8 - 54,9 kg

Rv 14 - 55,0 kg

Rv 18 - 56,5 kg (+390g/vko)

Rv 22 - 59,0 kg (+580g/vko)

Rv 25 - 60,2 kg (+400g/vko)

Rv 33 - 64,0 kg (+475g/vko)

Eli yhteensä nyt tullut 9,1 kg. En ota stressiä, sen saa sitten pois. Tissihin tullut myös muutos B -> DD... Nyt alkanut paino nousta reippaampaa tahtia, joten katsotaan mitä neukkula sanoo.

jennu1

Vierailija
28/38 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon nyt viikoilla 28+6 ja painoa oli viime neuvolakäyntiin (26+6) mennes tullu 9 kiloa. nyt oon raskausdiabetes dietillä joten ei mitään tietoa miten paino on noussu :D Tiiä paljon sit on nimenomaan tisseissä ku muutos on ollu B -> E ja luvassa kuulemma F tai jopa G :D

Vierailija
29/38 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 29 ja painoa on tullut noin 11 kg (Lähtöpaino 59 kg / 164 cm). Odotan kolmatta.

1. raskaudessa lähtöpaino oli 57 kg ja lopussa painoin 75 kg luokkaa.

2. raskaudessa lähtöpaino oli 54 kg ja painoa taisi loppuvaiheessa olla 76-77 kg.

Minulla on molemmilla kerroilla jo synnärille jäänyt 10 kg (ilmeisesti paljon turvotusta ?) ja loputkin ylimääräiset lähteneet aika helposti, joten en nyt hirveästi painosta stressaisi, jos ei ole erityistä aihetta siihen. Ihmiset on tosi yksilöllisiä tässä asiassa. Monelle hoikalle lisäpaino on ihan tarpeen imetyksen ja oman jaksamisen kannalta.

Vierailija
30/38 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rv 34 ja painoa tullu n 17 kg. Toivottavastin näitten galluppien ei oo tarkotua hehkuttaa vähäistä painonnousua. Itselläni on 8. lapsi syntymässä ja tärkeä huomio siihen että ikä tuo lisänsä painonnousuun. Ensinmäiselläni ei tullut kuin 10 kg koko aikana ja siitä n 24 kg välillä muissa.

Vierailija
31/38 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa v.2007 painoa tuli n.35kg raskauden aikana, söin normaalisti ja sokerit otettiin kolmesti raskauden aikana ja kaikki oli ok. Vauva oli reilu4kg painava ja 53cm pitkä. Nyt odotan pikkukakkosta, LA on parin viikon päästä ja tähän mennessä on tullut 29kg lisää! En revi ressiä kiloista, eikä niin ole tehnyt terveydenhoitajanikaan joka tuntee minut jo edellisestä odotuksestani. Kerran on otettu sokerit tässäkin raskaudessa ja kaikki oli ok. Vauva kasvaa nätisti käyrillä ja kaikki muutenkin ihan ok.

Ja kaikille jotka kauhistelee lisäkilojeni määrää, teille tiedoksi; jokainen kilo jota tuli esikoiseni odotuksessa, tippui melkeinpä itsestään pois, luulenpa että taas käy samoin ja luultavasti jo kesällä, tai vähintään alkusyksystä mahdun taas vanhoihin farkkuihini:) elkää ressatko niitä kiloja, niitä tulee jos on tullakseen, kyllä ne poiskin lähtee jos vaan tahtoo :)

Ja siis olen ihan normaalikokoinen nainen, en ali- enkä ylipainoinen.

Vierailija
32/38 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 12 kiloa tullut lisää. Itse mittasin painoni eilen ensimmäistä kertaa koko raskauteni aikana. Neuvolassa ei painoa seurata. Olin aika yllättynyt että kiloja on tullut noin paljon. En mielestäni näytä kamalan isolta. maha on kyllä iso pallo :)

Vierailija
33/38 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla Mistimama sun painon noususta :)

En enään tunne itseäni niin jättiläiseksi. Rv 32 ja painoa nyt tullut 19 kg.

Vierailija
34/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166cm ja normaalipainoni on 56-59kg, se vaihtelee vuodenaikojen ja juhlien, kuten esim.joulun yms.mukaan, koskaan en ole laihduttanut enkä tarkkaile painoani muutenkuin mitä nyt neuvolassa ja gyne/lääkärikäynneillä on punnittu, vaakaa en edes omista.

72-75kg on laitoksella punnittu ennen synnytystä, ja normaalipainossani olen ollut lapsen 1-vuotis päivän jälkeen, kun olen imettänyt jokaista vuoden ja aloitan aina e-pillerit sitten sen jälkeen.

Eli n. viitisentoista kiloa tulee aina raskaudessa. Synnytyksessä ja imetysaikana ne tasaantuu pois. Onnellinen saan olla, ettei minulla ole ollut verenpaine- eikä sokeriongelmia, eikä turvotusta.

Vierailija
35/38 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tuli painoa joku 8-9kg lähtöpainoon :) viikkoja kasassa nyt 30+4.

Vierailija
36/38 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin viikolla 37+4 (tyttö syntyi tuolloin) niin paino oli 85,6 kun se raskauden alussa oli 89kg eli pudotusta oli 3,4kg. Paino kävi alhaisimmillaan 84,4kg viikoilla 31+3. Nyt synnytyksestä on 11pv ja paino on pudonnut 76kg. Heti synnytyksen jälkeen paino oli jotain 80kg eli siitä on 4kg lähtenyt vielä. Mutta omaan reilusti ylimääräisiä rasvavaroja niin on tuosta vara lähteäkkin:D

Vierailija
37/38 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 8 - 54,9 kg

Rv 14 - 55,0 kg

Rv 18 - 56,5 kg (+390g/vko)

Rv 22 - 59,0 kg (+580g/vko)

Rv 25 - 60,2 kg (+400g/vko)

En oo ottanut stressiä painonnoususta, BMI oli 19,6, joten kiloja saa kertyä vähän "normaalia" enemmän.

Ja nyt siis Rv 25 on kertynyt yhteensä 5,3 kg.

jennu1

Vierailija
38/38 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteissä sanotaan, että toisella kolmanneksellakin saa jo paino nousta 200-500 g/vk. Itselläni alkaa 17. raskausviikko huomenna, ja paino on noussut 2-3 kg. Lähtöpaino 58 kg (pituus 163,5 cm). Eräällä ruotsalaisella foorumilla luki, että tällä viikolla on normaalia painaa 2.5-4 kg enemmän kuin mitä lähtöpaino ollut.

Jos googlettaa sanat pregnancy weight gain calculator niin saa jopa laskureita, jotka ilmoittavat viikottaisen "tavoitepainon"lähtöpainon perusteella.

Itse en niin kamalasti mieti paljonko milläkin viikolla tulee, vaan että tulisi yhteensä se suositeltu 11-16 kg.