Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä tästä:

Vierailija
20.10.2009 |

minä olen kotona ekaluokkalaisen ja puolivuotiaan kanssa. mies töissä + harrastuksissa + luottamus- yms hommissa niin, että n. kahtena päivää viikossa tulee kotiin kuudelta, kolmasti yhdeksän pintaan. joka aamu lähtee seitsemän jälkeen.

minä hoidan lapset, esikoisen harrastuksiin viemisen ja tuomisen, ruokahuollon, tiskit, pyykit, läksyissä auttamisen, neuvolan, lääkärit. mies imuroi perjantaisin.

onko teistä reilu jako?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... elämästä tuo reiluus vaan on kovin kaukana.

Vierailija
2/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla yhtä paljon harrastusaikaa (jota myös luottamustoimet ovat).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla yhtä paljon harrastusaikaa (jota myös luottamustoimet ovat).

ap

Vierailija
4/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla liikunta hankalaa, kun on 0,5v. Miehes olisi pitänyt jättää luottamushommat, vaikka eihänniitä aina "voi" jättää kesken kauden, mutta huom! KAIKISSA luottamustoimissa on varamies. olisi ok, jos tulee kahtena iltana klo 18 ja muulloin 16.30.

Koeta käydä vauvan kanssa reippaalla kävelyllä rattaiden kanssa, sekin auttaa sua, vaikka ei se kompensoi miehes menemisiä.

Vain isä ja äiti ovat perheessä korvaamattomia. luottamusmies on korvattavissa.

Vierailija
5/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhuttiin tää lastenhoitojuttu selväks jo ennen ensimmäistä lasta.

Vierailija
6/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan kaiken saman neljän lapsen kanssa. Kahdella lapsella lisäksi terapiat + lääkärikäynnit, yms. Se on mun työ, miehen työ on tuoda raha perheeseen.

Mun mies ei imuroi koskaan.

Vierailija
7/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo luottamustehtävätkin ovat sellaisia, että niistä voi perheelle kummasti olla tulevaisuudesa hyötyä, eivät siis ole siinä mielessä ihan puhdasta harrastustoimintaa.

Luottamustehtävät ovat arvokasta työtä, jonko hoitaminen koituu kok perheen eduksi. Se on osa sosiaalista verkostoa.

Hienoa että miehelläsi on aktiviteettiä, eik äainoastaan luuhaa töissä. Vielä muutamia vuosi kymmeniä sitten, perheen elättäjän piti tehdä töitä 12 h vuorokausi, jotta vaimo sai rahaa perheen elättämiseen.

Tällä hetkellä varmasti hyvä ratkaisu teidän perheessä.

Jatkossa toki sinunkin on päästävä harrastuksiin kohtuudella, joten asiasta toki kannattaa keskustella.

Naiset eivät aina osaa antaa arvoa kodin ulkopuolisten tehtävien hoitamiselle.

Usein mies hoitaa suhdeverkkoa, joka on erittäin arvokas esimerkiksi asuntoa rakennettaessa, uutta työpaikkaa etsiessä jne. jne. Se on osa perheen eteen tehtävää työtä. Naisille tuntuu monesti olevan työtä vain se "normaali" työpäivä, eli 8 h/päivä, josta maksetaan palkka ja sitten kotityöt, jotka jäävät omille harteille.

Naiset eivät suostu näkemään sen tehdyn työn arvoa jota miehet hoitavat kodin ulkopuolella "varsinaisen työn" lisäksi.

Se on erittäin tärkeää ja voi jatkossa olla kultaakin arvokkaampaa, että on ns. suhteita.

Ole tyytyväinen, että miehesi hoitaa työn lisäksi tehtäviä ja painaa 12-14 h/päivä töitä perheen eteen. Hoida sinä myös oma osasi kotona, kuten olet tähänkin mennessä hoitanu. Toimiva perhe edellyttää molemmilta aktiivista osallistumista ja tässä miehesi on erinomainen merkki meille kaikille.

Vierailija
8/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi jos miehesi hoitaisi puolet hommistasi. Se on juuri se idea jakamisessa, että miehesi tietää lastensa asioista niin paljon, että pystyy siihen puoleen. Minun mieheni on opettaja, itse olen kunnan johtotehtävissä. Molemmat pystyvät paikkaamaan toisiamme, molemmat tiedämme missä mennään, molemmilla on iltamme ulkona, ystävämme, yhteiset ystävämme, harrastuksemme ja molemmat tekevät kotitöitä! Mies rakastaa kokkaamista ja huhkii sunnuntaisin pakastimen täyteen lämmitettävää ruokaa, että viikolla ei tarvitse tehdä ruokaa. Hän rakastaa ruuanlaittoa ja minä lasten kanssa ulkoilua...

Vierailija
9/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehes käy töissä kodin ulkpuolella, sinä olet kotitöissä. Mutta niinhän se on, että koskaan ei olla tyytyväisiä siihen mitä on...itse olisin iki-onnellinen, jos mieheni kävisi töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän