Vaikuttaako ehkäisykapselit raskaustestin tulokseen?
Mulla on käsivarressa ollut nyt neljä vuotta ehkäisykapselit. Menkat on ollut ihan säännölliset jo kolmisen vuotta. Nyt on menkat myöhässä muutamaa päivää vaille neljä viikkoa. Tein eka kerran testin kun menkat oli myöhässä vähän reilun viikon, se näytti negaa.
Toisen testin tein eilen ja sekin näytti negaa.
Mutta edellisissä raskauksissa olleita raskausoireita mulla on jonkin verran (finnejä/rasvoittuva iho, kuuma ja kylmä vuorotellen, nuhaa ilman kuumetta tai muuta oiretta ja eilen alkoi etominen mikä jatkuu nähtävästi tänäänkin).
Voiko siis olla mahdollista että nuo kapselit vaikuttais siihen testin tulokseen ja olisin sittenkin raskaana?
Vanhasta kokemuksesta tiedän että mulla ilmeisesti hcg nousee hitaasti, sillä aiemmat kolme raskautta on näkyneet testissä vasta kun menkat on yli viikon myöhässä, mutta kai nyt tässä vaiheessa olis jo pakko näkyä???!!
Marilyn
Kommentit (9)
kiitos vastauksesta.
Täytynee siis ilmeisesti vain luottaa testin tulokseen.
Ihmettelen vain kovasti näitä hyvin tuttuja oireita, mutta ilmeisesti ne on jotain muuta.
sulla implanon vai jadelle (?)
ja oletko yhtään ylipainoinen?
Tuli vain mieleen, että jos niistä alkaa olemaan hormoonit vähissä niin voi kyllä tulla erilaisia oireita.
Jadellet on, eikä ylipainoa 159/52
Tosin paino on heitellyt kyllä kymmenen kiloakin edestakaisin (syömishäiriö), joten voikohan sillä olla osuutta asiaan
Ja siis meinaatko että nuo raskausoireet vois johtua vaikutuksen vähenemisestä, mutta eivät raskaudesta??
että tuollaisesta painon heittelystä vielä olisi vaikutusta. Yli 70kg niin sitten.
Itselle on ainakin tullut "raskausoireita" kun kapseli on laitettu ja kun on ollut "loppusuoralla" eli implanonin kanssa se viimeinen puoli vuotta.
Mutta raskaana en ole ollut.
Voihan se olla että olisitkin raskaana, eihän mikään ehkäisy ole 100%varma, mutta epäilisin, että olisit tullut raskaaksi jo aikoja sitten.
Jos kehno olo vielä jatkuu, niin tekisin sinuna vielä viikon välein testin ja jos näyttää negaa, niin soittaisin sinuna lääkärille.
mä oon itse miettinyt että oottaisin vielä parisen viikkoa ellei menkat ala ja sit soitto lääkäriin. Silloin siis olis kahdet menkat jääneet välistä, joten jotain häikkää kuitenkin ehkä...
kai se testikin vielä kannattaa tehdä varuilta ennen lääkäriin soittoa, kun ne kuitenkin käskee sen tehdä aikaa varatessa.
ole mitään häikkää, kuukautisten jääminen pois ehkäisykapselia käyttäessä on oikeastaan aika normaalia. Ihmettelen edelleen vain sitä, että miten nyt vasta, luulin että niin kävisi ensimmäisen vuoden jälkeen.
Itselläni on ollut ehkäisykapseli 6vuotta ja nyt taas. Monet kuukautiset jääneet välistä, muttei minulla kyllä mitään kummempia oireita ole silloin ollut.
kahdeksan vuotta e-pillereitä. Joskus aikaisemminkin on jäänyt kuukautiset tulematta, enkä ole sitä sen kummemmin ihmetellyt. Viimeksi kun piti alkaa ei alkanut enkä kiinnittänyt siihen huomiota, mutta nyt on alkanut vaivaa että olenko sittenkin raskaana. Rinnat alkanut kasvamaan, muita oireita ei ole. Kuukautiset pitäisi tulla loppuviikosta, mutta nyt on jo kauhea pelko ettei ala.
eka vuosi mulla kapseleiden kanssa oli välivuotoja se pitkiäkin kiertoja ja tiheitä kiertoja.. siis ihan sekaisin. Sit se tasoittui ja on siitä asti ollut säännöllinen aika tarkkaan 29pv
siksi siis ihmettelen että mitä se nyt tässä vaiheessa jäisi yhtäkkiä menkat pois??
eikä tuo testijuttukaan pidä paikkaansa. Sulla on niissä raskauksissa vaan ollut ovulaatio n viikon myöhemmin.