Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussilla matkustaminen ja rattaat! Kehtaisitko!?

Vierailija
20.10.2009 |

Ollaan tytön (melkein 4-v)kanssa kohta lähdössä toiselle puolelle kaupunkia ''metsäretkelle'', kävellään menomatka ja ajattelin kaivaa rattaat tuolta varastosta mukaan, jos lapsi väsähtää kesken matkan (4km). Tullaan takaisin bussilla jos äiti väsähtää myös metsässä mutta kehtaanko matkustaa vielä maksamatta?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin ison lapsen kanssa. Ei mun lapset edes suostuisi istumaan enää tuossa iässä rattaissa, heistä se olisi noloa ja vauvamaista. ja jos nyt menet kumminkin, niin tietysti maksat, vai oletko sosiaalitapaus?

Vierailija
2/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja tietysti mennään rattaiden kanssa sisään takaovista ja luulen, että bussi lähtee matkaan ennen kuin kerkeän eteen maksamaan, seilaanko sitten liikkuvassa bussissa eteen antamaan kuskille kolikoita? äh.. hankalaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaako alle neljävuotias kävellä vielä sen jälkeen metsässä tunnin pari?

Täällä Turussa rattaiden ja vaunujen kanssa saa matkustaa ilmaiseksi oli sitten varakas tai ei. -ap

Vierailija
4/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaako alle neljävuotias kävellä vielä sen jälkeen metsässä tunnin pari?

Täällä Turussa rattaiden ja vaunujen kanssa saa matkustaa ilmaiseksi oli sitten varakas tai ei. -ap

Vierailija
5/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat jarrut kiinni ja menet maksamaan kuskin luo. Ei se nyt niin hirveästi seilaamista vaadi, keskikohdasta eteen ja takaisin. Tuhannet ihmiset kävelee liikkuvissa busseissa päivittäin.

Jos moraalisi sallii matkustamisen pummilla, niin sitten matkustat. Mitä muuta se sallii?

Vierailija
6/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnaisesti vielä 5-vuotiaana. Tai siis poika oli 5v., en minä.

Ja bussilla kuljettiin maksamatta tietysti, enhän mä liikkuvassa bussissa lähde eteen maksamaan kun täällä kuski lähtee ajamaan heti kun rattaat on sisällä.

Tilanteet missä rattaita käytettiin oli just vähän vastaavia kuin ap:llä, eli satunnaisia ja vähän kuin varmuuden vuoksi oli ne rattaat, joskus oli käyttöä joskus ei.

Lapsi itse tykkäs kun joskus pääsi rattailla eikä osannut hävetä asiaa.

Vierailija
7/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niihin on joku ikäraja, oliko alle 5-vuotiaat lapset perheineen menee maksamatta jos on rattaat mukana. Liikenteen sujuvuuden kannaltahan tuo systeemi on käytössä, enemmän susta harmia tulee jos yrität rynniä maksamaan. Ihan suotta sä tuollaista mietit. Mun mielestä 4 v. voi hyvin istua rattaissa jos on pitkä kävelymatka ja väsyy välillä.

Vierailija
8/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän muksu ainakaan kävele 4km. Ajokortittoman ja autottoman on siis pakko työntää näinkin vanhaa lasta pidemmillä matkoilla rattaissa! Se on valitettavaa, jos se muita häiritsee.

Vierailija
9/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi enää tuon ikäiselle rattaita mukaan. jos lapsi väsähtää kesken, tulette bussilla pois. Lapselta matka ei maksa mitään. Ja juu kyllä neljävuotias neljä kilometriä kävelee.

Vierailija
10/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit ottaa rattaat mukaan!

Vierailija
11/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tyttö täytti juuri 4, mutta on pienikokoinen ja hyvin mahtuu rattaisiin ilman että on polvet koukussa.

Helpompi silleenkin, että jos on evästä tai varavaatetta, niin ei tarvi niitäkin kantaa.

Vierailija
12/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myöskin sen takia että tytöllä aika voimakas uhma juuri nyt, enkä jaksaisi kahnata tytön kanssa kesken matkan esim. siitä kävelemisestä.

Meillä tosiaan nuo bussit lähtevät heti matkaan kun vain viimeinen on kavunnut kyytiin, kerran mentiin molemmat tytön kanssa nurin kun kuskilla oli kiire eikä lapsi kerennyt penkille ja minä koitin napata lapsesta kiinni kauppakassit käsissä. Oli oikein hauskaa :S

Tuosta matkasta vielä, olen itsekin ihan poikki 4 km kävelyn ja parin tunnin metsässä rämpimisen jälkeen! Luulen, että tyttökin on. En tiedä olemmeko sitten vain huonompikuntoisia kuin muun :)

Vierailija
13/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee just silleen metsäretkelle! Niin mene sinäkin, kyllä Turussa kehtaa.

Vierailija
14/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on nyt aika tarkkaan 3 v 8 kk :) -ap

Vierailija
15/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee rattaiden kanssa bussilla eikä maksa, kaupungissa missä rattaiden kanssa matkustava pääsee ilmaiseksi?

Vierailija
16/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl Turkulaiset kehtaa! Mene itse rattaisiin kans ja käske miehen työntää.

Vierailija
17/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaat, jos siltä tuntuu. Tuon ikäinen voi tarvita päiväunetkin ulkoilmaretken aikana.

Vierailija
18/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakin voi mennä. Miks ette vaan mene busilla sinne muutama tunti mettässä, niin kauan kuin jaksaa ja sitten bussilla takasin jos ei jaksa kävellä. Niin ei paljon tarvi pohtia kehtaako isonlapsen kanssa matkustaa pummilla. Ja jotenkin tuntuu oudolta, että sitten mettässä kuskaatte niitä rattaita? Ihan vaan varuiks.

Vierailija
19/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsän reunaan tuosta kaupungin läpi, katella näyteikkunoita ja käydä välillä vaikka jossain puistossa kerran pari liukumassa niin ei tyttökään tylsisty pelkkään talsimiseen. Ja jos joku kummastelee miksi lähdelle noin kauan metsään niin menemme hirvensaloon luonnonsuojelualueelle talsimaan, siksi.

Kiitos kommenteista, varaan siis käteistä mukaan ja menen maksamaan jos joku kanssamatkustaja nimittelee pummiksi ;)

-ap

Vierailija
20/56 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla julkisessa liikenteessä saa matkustaa rattaiden kanssa ilmaiseksi alle 6-vuotiaat. En ymmärrä miksi pitäisi maksaa jos kerran saa mennä ilmaiseksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme