Miten suuret/pienet vaatteet synnytyssairaalaan mukaan lähtöä varten?
Niin tyhmä en ole, että kuvittelisin mahtuvani ennen raskautta-vaatteisiin. Mutta voinko esim ottaa mukaan raskauden puolivälissä mahtuneita vaatteita vai lähdenkö todennäköisesti samoissa vaatteissa kotiin kuin missä sairaalaan menenkin?
Kommentit (14)
Farkut oli äitiysmalliset ja säädettävät, joita pienensin vaan yhden "pykälän" pois lähtiessä. Mulla meni monta kuukautta ennen kuin mahduin muihin kuin äitiysvaatteisiin.
mutta semmoset, että pysyy päällä sittenkin jos sattuu vatsa kovin pienenemään. Yleensä se poislähtiessä vielä lähes samoissa mitoissa kuin viimeisillään raskaana ollessa.
Siina ekoina paivina on viela niin paljon turvotusta jne etta se varsinainen painon lasku alkaa hiukan myohemmin.
Jos maito sattuu nousemaan sairaalassa ollessa. Itsellä oli ainakin aika ikävää herätä keskellä yötä siihen että koko sänky on ihan litimärkä ja sitten kun saat vaihettua uuden paidan niin eiköhän taas hanat aukee :/
vaatteissa lähdin kuin meninkin, eivät olleet mitään raskaus/äitiysvaatteita eikä niissä ollut mitään säätöjä mutta anyway samoissa, puhtaat alusvaatteet otin mukaan.
Maha oli silloin suunnilleen saman kokoinen kuin kuudennella kuulla. Eli suunnilleen normaalin ja viimeisillään olevan puolesta välistä.
Imetysliivejä minulla ei ollut, mutta sairaalasta sai omaksi sellaisen topin, ja vaikka maito nousi sairaalassa, niin ei ne rinnat kovin paljon isommat olleet ja lähdin tavallisissa rintsikoissa (+ liivinsuojat) kotiin.
Ja jos valitsemasi vaatteet eivät satukkaan olemaan mukavan/sopivan kokoiset, niin voithan pyytää miestä tuomaan paremmat sitten kun tiedät tilanteen paremmin?
mikä mahdollisesti puristaa ihan yhtään mistään, koska et voi tietää mistä sinua joudutaan leikkelemään. Joudutko hätäsektioon tms. Äitiysvaatteet on oikein oivat kotimatkalle, ne voi kotona sitten vaihtaa mihin haluaa, vaikka pillifarkkuihin. Itselläni ainakin sairaalassa oloaikana kasvoit tissit ihan järkyttävästi kun maito nousi..
Muutaman päivän kuluttua paino oli kuitenkin laskenut rajusti.
Tai ainakin tosi löysiä, säädettävällä vyötäröllä olevia housuja.
samat ei menneet raskauden loppuun, mutta pari kk ennen synnytystä käytin niitä
tai muut löysät.
-Maha ei välttämättä pienene heti juuri ollenkaan. Itse olin järkyttynyt ekoina päivinä, mutta kyllä se sitten lähti
-Jälkivuodon takia olo voi olla tukala, jos liian istuvat housut
-Jos käy niin, että joudut hätäsektioon, et voi kovin kireitä vaatteita käyttää. Mulla suunnitellusta sektiosta nyt 3kk, eikä puhettakaan, että mitään kovin tiukkoja farkkuja voisi käyttää, ainakaan silloin jos joutuu istumaan
-Ja yleensä siihen mahaan jää sitä lölleröä ja on ihan ihmeellisen näköinen. Itse alussa pidin mielelläni hyvinkin väljiä vaatteita :)
mulla oli vain alusvaatteita mukana.
pienemmät joustavat housut mukaan. Raskausaikana ei tullut kuin iso maha ja tämä kutistui moninkertaisesti synnytettyäni. Joten jos olisin laittanut samat housut kuin tullessa, eivät olisi kestäneet jalassa.
sit pitikin viikon päästä ostaa jo uusi kasa omia vaatteita
laihduin laskauden aikana 25 kg :D
ja imetys vei 15 kg
ihan raskausmittoihin, tai sitten ei. Itselläni kahdessa ekassa raskaudessa jäi, kolmannessa hävisi heti kokonaan.
Rinnat kasvavat hirveästi, jos maito ehtii nousta sairaalassaoloaikana!
Samoissa vaatteissa voi lähteä pois sairaalasta, joissa tulikin. Alusvaatteet vaan tarvitsee, samoin lapselle vaatteet. Onhan niissäkin jo kantamista!