MIKÄ AUTTAA PERÄPUKAMIIN?
Kipeä on, enkä pääse apteekkin enkä lekuriin!
Mitä kotikonsteja on?
Netis luki et jos on kovin kipeä tai äkillinen kipu, niin pitää mennä lääkäriin. Jos mä pääsen vast loppuviikosta, niin voiks tulla jotain vaurioo vai pitääks mennä heti?
Kommentit (10)
suihkussa jo kävinkin ja koitin laittaa sen sinne mistä tulikin..
mä vaan pelkän et jos tää jatkuu monta päivää, niin ...taju lähtee!
Suihkuttele vuorotellen niin kuumalla ja niin kylmällä vedellä kuin perä kestää, muutaman kerran päivässä. Auttaa muutamassa päivässä.
Onko kova? Entä tummanpunainen/sinertävä? (katso peilillä)
Kyseessä voi olla peräpukamatromboosi, joka itselleni on tullut kaksi kertaa vaikka normaalisti minulla ei ole peräpukamia (tai ei ainakaan mitään oireita).
Ensiapuna tämä: Mene konttausasentoon sängylle/lattialle, ylävartalo ihan alas ja peppu niin ylös kuin saat. Ole asennossa muutamia minuutteja niin paine helpottaa. Jos sinulla ei ole pukamavoidetta, ota vaikka ihan perusvoidetta/vaseliinia sormeen ja (peppu edelleen pystyssä) työnnä varovasti pukama takaisin peräaukkoon. Odottele hetki tässä asennossa ja nouse varovasti pystyyn. Yritä olla mahdollisimman paljon makuulla ja pitää pukama sisällä. Se ärtyy enemmän joka kerta kun pullahtaa ulos.
Jos kyseessä on tromboosi sen voi käydä tyhjennyttämässä lääkärissä tai sitten vaan kestää. Joka tapauksessa paranee ja häipyy pikku hiljaa parissa viikossa. Tyhjentäminen sattuu etenkin jälkeenpäin ja omalla kohdallani paraneminen kesti yhtä kauan molemmilla kerroilla vaikka ekalla keralla tyhjennettiin ja tokalla ei.
Tsemppiä! Kyllä se siitä...
Aloevera. Mitä puhtaampi sen parempi. Kaikki muu on pelkkää puppua, toimii myös haavaumiin. Lääketehtaat ei halua tiedon leviävän, koska nehän ei siitä nettoa. Uskokaa tai olkaa uskomatta, mutta kannattaa kokeilla jos todella vaivaa.
Eiköhän ap:n yli viisi vuotta vanhat pukamat ole jo parantuneet, mutta kauheen kiva kun nostot ketjun silti!
nyt ekaksi kannattaa ottaa särkylääke ja huuhdella lämpöisellä vedellä.