Liikunnalliset, jelppiä!
Olen keväästä lähtien liikkunut noin 100% enemmän kuin ennen. Äsken kävin vaa'alla ensimmäisen kerran muutamaan kuukauteen ja paino oli noussut 5 kiloa!! Vaatteet ei ole piukentuneet, enkä tunne itseäni paisuneeksi. Olen kyllä kuullut, että kun aloittaa liikunnan paino saattaa nousta, mutta että 5 kiloa?!
Onko mahdollista vai lähdenkö hankkimaan uuden vaa'an?
Kommentit (6)
Meinaan, on hiukan eri asia jos sun paino on nuossut 50 -> 55 kg kuin esim 90 -> 95.
Lihas painaa enemmän kuin läski! älä säikähdä, vaaka joutas muutenkin nurkkaan, käytä peiliä ja mittanauhaa.
Paino on noussut 74 -> 79 kg (pituus on 172cm). Raskauksien jälkeen nyt haluan a)kuntoni takaisin b)vanhat mitat takaisin.
Onkohan tämä nyt sitten väliaikaista tämä painon nousu? Laskeeko jossain vaiheessa taas jos jatkan tällä linjalla?
Ja kiitos vastauksista!
että mitä tarkoittaa että olet liikkunut 100% enemmän kuin ennen?
No aikalailla just sitä :)
Olin kolme kertaa raskaana ihan perätysten ja synnytysten jälkeen fyysisesti huonossa jamassa ja ihan sitten puhtaasti väsynyt. Joten liikunta jäi tyystin lukuun ottamatta normaalia "käyn kaupassa", "imuroin", "vien roskat" tyyppistä liikkumista. Nyt käyn lenkillä 6 iltana viikossa + aamuisin kuntopyöräilyä eli siis Liikun niin että tulee hiki ja hengästysn, lihaksia särkee ja tulee ihana olo :)
lihaksiin nestettä, joten ei huolta niin kauan kuin entiset vaatteet mahtuvat.