Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valokuvaamon ottamien kuvien kopiointi ja jakaminen sukulaisille

Vierailija
19.10.2009 |

Meillä siis yhdet sukulaiset käy otattamassa lasten 1-v. synttärikuvat yms. valokuvaamossa, mutta sitten tilaavat vain pari kuvaa. Sitten skannaavat ne ja tulostavat valokuvapaperille ja jakavat niitä sitten sukulaisille. Musta toi on vaan niin älytöntä touhua! Eikä taida olla ihan laillistakaan? Mä en käsitä... Mietin vaan, että onks tää nykyisin yleistäkin?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tehdään noin. Mitä sitä turhasta maksamaan.

Näin meillä on tehty jo vuosia. Kuvista tulee todella laadukkaita myös kotikoneilla.

ostaa ne viralliset kuvat ja kopiot kuin lähteä jonnekin skannaamaan ja kopioimaan niitä. Onneksi - olisi kamalaa olla tuolla porukkaa. ;)

Vierailija
2/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toivon mukaan yleistä ole, mutta tapahtuu sitä: toisilla vaan on löyhä moraali. Tästä on keskustelua aina koulukuvausten yhteydessä. Ne, jotka siihen syyllistyvät, eivät edes näe siinä mitään kyseenalaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaamothan nykyisin myyvät kyllä digitaaliseen kuvaan erillisiäö oikeuksia (n. 80€/kuva), jolla saisi luvan kanssa tulostella tai teettää itse kuvia. Se vaan tuntuu olevan liian kallista toisille, kuten myös kopioiden teettäminen kuvaamon kautta...

Vierailija
4/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan tekee kuitenkin noin. Voisin kuvitella.

Me käymme aina otattamassa kuvat ammattikuvaajan studiolla (ei siis valokuvausliikkeessä) ja vaikka hinta on hieman kovempi niin saamme kuvat (n. 100 erilaista) CD:lle poltettuna. Niistä saa sitten tilata kuvat mistä haluaa ihan laillisesti. Kuvaukseen (n. 200e) ei siis kuulu yhtään valmista kuvaa vaan nuo kuvat CD:llä.

Vierailija
5/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua ihmetyttää, että joku ylipäätään kehtaa jakaa noita kuvia muille, koska kyllä ne tosiaan näyttääkin sitten itsetyöstetyiltä. Eikä siihen auta se, että laittaa kuvan valmiiksi kehyksiin.

ap

Vierailija
6/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kenellä käytte?

Vierailija
7/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme Nina Doddilla. Todella kivoja kuvia ollaan saatu hänen studiollaan (hänet voi kutsua myös kotiin ottamaan kuvia mutta silloin ei tietenkään saa studiovalaistusta/-taustaa ja se maksaa hiukan enemmän).

Vierailija
8/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS kerran varmistui, että äänestän Piraattipuoluetta seuraavissa eduskuntavaaleissa. Tollasille hulluille kuin te täytyy saada vastavoima.

Kyllä keski-ikäinen nainen on HULLU.

Vierailija
9/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen!

Vierailija
10/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaajat ovat hinnoitelleet tuotteensa ja palvelunsa ihan pihalle, ja minun moraalini ei ainakaan näe siinä mitään, ei kertakaikkiaan mitään pahaa että asiakas ottaa hieman ylihintaisia palveluita takaisin skannaamalla ja teettämällä itse. Valokuvaajalla ei nykyään ole digitaalisten laitteiden vuoksi juurikaan mitään menekkiä, joten yhdestä kerhokuvasta pyydetty 6e on SIKAMAISTA!!!! Itse ostan pari kuvaa, skannaan ja teetän halutun määrän suurennoksia netin kautta. Kuvan laadun saa kyllä kohdilleen kun osaa käyttää kuvankäsittelyohjelmaa.

Koululaisparat ja vanhemmat ovat täysin ahneiden kuvaajien armoilla, kun kouluille lahjoitellaan kameroita ja opettajakunta saa omat kuvansa ilmaiseksi. Ei siinä kiinnosta rehtorin alkaa kilpailuttaa tai edes tinkiä kuvaushinnoista.

Kuvaajilla tässä on moraalissa vikaa, ei meillä fiksuilla.

Vierailija
11/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaajalla ei nykyään ole digitaalisten laitteiden vuoksi juurikaan mitään menekkiä.

Tarkoitin tietysti HÄVIKKIÄ, (ei menekkiä.)

//t. Äskeinen kirjoittaja

Vierailija
12/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laitteethan eivät maksa mitään, eivätkä myöskään tilanvuokrat, sähköt, vedet, puhelimet, lavasteet, mahdolliset matkat kuvauspaikoille ja niin edelleen, puhumattakaan siitä, että vähän palkkaakin olisi kiva jäädä käteen.

Valokuvaajat ovat hinnoitelleet tuotteensa ja palvelunsa ihan pihalle, ja minun moraalini ei ainakaan näe siinä mitään, ei kertakaikkiaan mitään pahaa että asiakas ottaa hieman ylihintaisia palveluita takaisin skannaamalla ja teettämällä itse. Valokuvaajalla ei nykyään ole digitaalisten laitteiden vuoksi juurikaan mitään menekkiä, joten yhdestä kerhokuvasta pyydetty 6e on SIKAMAISTA!!!! Itse ostan pari kuvaa, skannaan ja teetän halutun määrän suurennoksia netin kautta. Kuvan laadun saa kyllä kohdilleen kun osaa käyttää kuvankäsittelyohjelmaa.

Koululaisparat ja vanhemmat ovat täysin ahneiden kuvaajien armoilla, kun kouluille lahjoitellaan kameroita ja opettajakunta saa omat kuvansa ilmaiseksi. Ei siinä kiinnosta rehtorin alkaa kilpailuttaa tai edes tinkiä kuvaushinnoista.

Vierailija
13/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole aito studiokuva, siinä aidossahan saa mukaansa ne kauniit pahvikorttikehykset jne.

Ei tosiaan ole laillista. Kuvaajalla on kaikkiin kuviin käyttöoikeudet. Kerran se vaan kirpaisee, meillä maksoi kuvaus jotain 110 euroa ja lisäkuvia tilattiin 200 eurolla. Hyviä, nättiä kuvia kummeille, mummoille, omiin kokoelmiin ja lähisukulaisille. En kyllä olisi kehdannut käydä niitä kopsaamaan. Apua siis tekeekö joku oikeasti niin? NOLOA!

Vierailija
14/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaajalla ei nykyään ole digitaalisten laitteiden vuoksi juurikaan mitään menekkiä.

Tarkoitin tietysti HÄVIKKIÄ, (ei menekkiä.)

//t. Äskeinen kirjoittaja

Ei niitä osteltais jos kuvaaja myisi niitä kuvia eurolla kappale. Et kyllä taida niin kovin fiksu olla, jos et tajua miten liikeyritys toimii!

Vierailija
15/62 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tulee kouluvuoden puitteissa. Ja yksivuotiskuva pitää suvun painostuksesta ottaa kuvaamossa, että saadaan piirongin päälle samanlaista settiä.

Syy kuvien skannaamiseen ja teettämiseen nettifirman kautta ei todellakaan ole meillä taloudellinen, vaan periaatteellinen. On tyhmää maksaa liikaa, ja yleensä vielä tuotteesta johon ei ole 100% tyytyväinen. Kaiken huippuna oli hääkuvat, joista vain muutama kelvollinen kuvaajan "hups, otin kaikki mustavalkoisina virheen takia."

Korjailen aina kuvaajan ottamia kuvia vielä kotona, että olisin niihen mahdollisimman tyytyväinen. En todellakaan tulosta itse, ne on amatööritasoa, mutta nettifirman kautta tilattuna saa kauniit kiiltävät kuvat alle 20snt kappale. Ja suurennokset (joista kuvaajat vaatii jopa 15e, saa hintaan n. 2e kpl.)

Otan itse kuvia hyvällä järjestelmäkameralla, mutta tuntemattoman ihmisen kuvatessa lapsillani on usein hyvällä tavalla erilainen (esim. herkkä, ujohko hymy) ilme kun tutulle ihmiselle poseeratessaan. Kuvien toteutus sun muut eivät ole syy mennä kuvauttamaan lastani ulkopuolisella.

Tekijänoikeuslainsäädäntö saattaa olla mitä on, mutta tuota lakia jätän noudattamatta. Piste.

Eikä kukaan, kelle olen antanut skannaamani ja netin kautta teetetyn kuvan ole koskaan huomannut mitään eroa. Päinvastoin ovat kehuneet kuinka harvinaisen onnistunut ja upea otos. :) Voin muokata ne juuri sopivan kokoisiksi passikuviksi, tarrakuviksi jne. Tulevaisuudessa kun oma lapsilaumani siirtyy kouluun kokonaisuudessaan, tulemme säästämään pitkän pennin. En nukkuisi öitäni hyvin, mikäli minun selkääni pääsisi kuppaamaan puoliammattilaiset koulukuvaajat yhtään enempää kuin muutaman euron verran.

nro 10

Vierailija
16/62 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijakkaa, minun lapsenihan siinä valokuvassa on, ja ei se paljoa taitoa vaadi että osaa kameran nappulaa painaa. Että mitä ihmettä siinä keuhkotaan "tekijänoikeuksista".

Se, että olen ne tehnyt ei tuo sinulle tekijänoikeutta heihin. Jos kuvaaja ottaa kuvan, hänellä on tekijänoikeus kuvaan. Varastatko myös kaupasta?

Vierailija
17/62 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä säälittävät loiset eivät edes tajua olevansa varkaita, vaan yrittävät puolustella käytöstään. Pitäisivät edes suunsa tukossa, noloa..

Vierailija
18/62 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijänoikeuslainsäädäntö saattaa olla mitä on, mutta tuota lakia jätän noudattamatta. Piste.

Hyvää esimerkkiä annat lapsillesi. Lakeja voi jättää noudattamatta jos itsestä siltä tuntuu?

Eikä kukaan, kelle olen antanut skannaamani ja netin kautta teetetyn kuvan ole koskaan huomannut mitään eroa. Päinvastoin ovat kehuneet kuinka harvinaisen onnistunut ja upea otos. :)

Eivät ole kehdanneet sanoa, että itsetekoiset kuvasi ovat kauheita. En minä ainakaan kehtaisi sanoa enkä ole sanonutkaan kun olen näitä amatööriräpellyksiä saanut.

Vierailija
19/62 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas, kun hän kirjoittaa olevansa varas, mutta kuin jumalan armosta PISTE, niin sitten siitä tuleekin hyväksyttävää..

Hän myös Cittarin kassalla jatkuvasti ilmoittaa: "en ole 100% tyytyväinen tähän tuotteeseen, ja koska en ole tyhmä, en maksa sitä" "en kykene nukkumaan öitäni hyvin jos omaisin moraalin"

Tyhmä, mikä tyhmä. piste.

Vierailija
20/62 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut tullut mieleen tälläinen juonikas säästöidea. Jos jollain on varaa pistää 500 e valokuviin niin kivat sulle ja hyvä, että Suomen kansantalous pyörii. Mutta luulenpa, että suurimmalla osalla ei ole.

Taidanpa skannata lapsen puistossa otettuja potretteja ja teettää netissä. Itse en todellakaan ala kuvia tulostaa, ne on surkeita. Ainoa ongelma tässä säntillinen mieheni - hänen periaatteisiin kuuluu, että maksaa aina oikean hinnan eikä ala tällaiseen vilunkiin. Koita siinä sitten olla kotihoidontuealla kotona :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi