Missä iässä opetatte lasta pyyhkimään pepun kakkaamisen jälkeen?
Meillä tyttö 4-v ja pissan jälkeen on itse pyyhkinyt jo reilun vuoden. Kakkaa kuitenkin useamman kerran päivässä, välillä kakka aika löysää vieläpä, joten mietin koskahan vois alkaa tuota taitoa opetella. Helpottais elämää päiväkodissa (asutaan ulkomailla) kun tuntuu, että hoitajat ei helpolla vessaan kaveriksi ehdi. Saa kuulemma monesti odotella apua :(.
Kommentit (29)
relatkaa vähän. Meillä ollut 2 tai 3v kun ovat pyyhkineet itse. Musta tosi kummallista jos eskarilainen ei pyyhi itse. Ei se ole vaarallista jos se ei aina niin hienosti mene. Ei se nyt niin vaativa toimenpide ole.
2-vuotias on niin motorisesti taitava että oikeasti saa ahterinsa puhtaaksi pyyhkimällä, mutta mun lapseni on melkein neljä ja silti sen jäljiltä pyllyyn jää vielä paljon sottaa. Jos mä en pyyhkisi sitä, se kulkisi aivan paskaisena päivät pitkät.
käytännössä ei. Kotona useimmiten huutaa jonkun pyyhkimään varsinkin kakan jälkeen, mikä on minusta ihan hyvä, koska käsien pesu on jotenkin ihan mahdoton muistaa.
käytännössä ei. Kotona useimmiten huutaa jonkun pyyhkimään varsinkin kakan jälkeen, mikä on minusta ihan hyvä, koska käsien pesu on jotenkin ihan mahdoton muistaa.
pyyhkii täysin itse pyllynsä, mutta joskus täytyy äidin tarkistaa! On pyyhkinyt jo ainakin puoli vuotta. AV lista on tältä osin hyvin hallinnassa, mutta on ollut ilman yövaippaa vasta pari kuukautta. Kivittäkää äiti parka! Aloitti yökastelun vauvan synnyttyä eli olen esikoista kasvattanut jotenkin väärin, kun moinen katasrooffi on päässyt tapahtumaan.
Korjaisiko tilannetta yhtään, että oppi r:n ja s:n 2,5 vuotiaana ja ajanut viime kesästä lähtien ilman apupyöriä eli 3,5 vuotiaana!
kun vanhemmat pyyhkii pyllyn. Toisaalta on palkitsevampaa antaa lapsen itse pyyhkiä. Tietenkin vanhemmat tarkistavat tuliko puhdasta. 3-vuotias on aika etevä monessa asiassa vaikkei heti siltä tuntuisikaan.
Tässäkin on kyse siitä kuinka paljon vanhemmat jaksavat lapsensa kanssa olla ja opettaa.
en tajunnut, että TÄMÄKIN on hyvä äiti - huono äiti -kysymys. Argh, mä kun kuvittelin, että vessahommat sujuu parhaiten omalla painollaan ilman mitään ohjelmaa. Mutta olin jälleen väärässä. Onneksi on ap, alan heti huomisesta lähtien seisomaan vessassa lapsen vieressä vahtaamassa että toimitus tapahtuu oikeaoppisesti ja opettamaan liitutaululla pyllynpyyhkimisen teoriaa.
en tajunnut, että TÄMÄKIN on hyvä äiti - huono äiti -kysymys. Argh, mä kun kuvittelin, että vessahommat sujuu parhaiten omalla painollaan ilman mitään ohjelmaa. Mutta olin jälleen väärässä. Onneksi on ap, alan heti huomisesta lähtien seisomaan vessassa lapsen vieressä vahtaamassa että toimitus tapahtuu oikeaoppisesti ja opettamaan liitutaululla pyllynpyyhkimisen teoriaa.
Rivien välistä valottuu kiukutteleva luonne. Olet aikuinen pysyppä nyt vahvana ja hoida se pyyhintä asia kuntoon.
eivät pyyhi paperilla vaan pesevät vedellä.