Pikkuvauvojen (alle 3 kk) äidit! Miten aikasi ihan konkreettisesti kuluu?
Siis mitä teette vauvan kanssa? Mä istun sohvalla ja imetän. Välillä keitän kahvia. Päivän kohokohta on käydä kaupassa ja vaunulenkillä. Kenellekään en jaksa soittaa, eikä mullekaan kukaan soita. Puhelin ollut hiljaa jo viikon. Tämmöistä.. Vauva on 1kk.
Kommentit (7)
menee aikaslailla näin että heräillään siinä klo 09 aikaan, laitetaan aamupalaa 5 vuotiaalle isoveikalle, vauvan tissitystä ja omat aamukahveet yms. Leikkiä isoveljen kanssa hetken aikaa, vauva sitterissä tai muuten siis mukana vaikka sylissä... meillä on myös iso koira jonka kanssa lähdetään vaunulenkille päivittäin, isoveli on ma ja ke kerhossa jolloin jää sitä omaa aikaa kun vauva nukkuu päikkärit ulkona, joskus jopa 2-3 tuntiakin putkeen. Oma iso aidattu piha jossa myös ulkoillaan koiran ja lasten kanssa...kodin siivousta joka pv jotain, ruoan laittoa jne...kyllä tässä ihan tekemistä on :) Välillä käydään kiertelemässä kirppiksiä, moikkaamassa työkavereita, mummolla kahveella, joskus käy omia ystäviä ruokatunnilla meillä kahvilla jne... ei käy kyllä aika pitkäksi meillä.
t. 3 pojan äiti
meillä vauva siis nyt 2kk, keskimmäinen 5v ja vanhin poika jo 13v koululainen
t. taas se 3 pojan äiti :)
ja kerran viikossa jos jaksan jotain sosiaalista niin se riittää. En todellakaan joka päivä jaksa edes nenää ulos pistää. Pidän kodin siistinä ja leikin vauvan kanssa kun hän on hereillä. Kun nukkuu, niin tosiaan teen kotitöitä/hengaan netissä. Kavereita tosiaan nään silloin tällöin, sopii minulle. Ehkä kun vauva kasvaa, niin jaksaa taas enemmän.
Teen tavallisia kotihommia ilman stressiä, välillä saattaa olla sotkustakin. Isoveli haetanna ja viedään kerhoon vaunuillen pari kertaa vikkossa. Sitten facebookissa olen aika lailla. En halua vielä viedä vauvaa julkisiin paikkoihin, enkä hirveesti kyläilläkään, kun on niin pieni, että säästyttäis pöpöiltä ;) Aika menee hirveen nopeasti!
Teen tavallisia kotihommia ilman stressiä, välillä saattaa olla sotkustakin. Isoveli haetaan ja viedään kerhoon vaunuillen pari kertaa vikkossa. Sitten facebookissa olen aika lailla. En halua vielä viedä vauvaa julkisiin paikkoihin, enkä hirveesti kyläilläkään, kun on niin pieni, että säästyttäis pöpöiltä ;) Ulkoillaan toki. Aika menee hirveen nopeasti!
kotipesässä vauvaan tutustuessa, imettelin, vauvan kanssa köllöttelin, otin iisisti ja toivuin synnytyksestä. Kivaa oli.
mut silloin kun se oli n. 1 kk, niin mä vaan imetin, imetin ja imetin... Ei ollut ajankäyttöongelmia :). Imettäessä saatoin joskus katsoa telkkaria tai lukea.
Silloin, kun vauvan sai nukkumaan johonkin muualle kuin syliin, niin yleensä söin ja panin pesukoneen päälle. Jos oikein hyvin kävi, ehdin vielä otta itsekin pienet torkut tai lukea jotain.