Ilmoitan täten, että tästä lähtien käytän Helsingistä
nimitystä Hesa, olen itse syntynyt täällä ja niin ovat kaikki esivanhempanikin niin pitkälle kuin kirkonkirjoista ilmi voi käydä. Joten turha tulla mulle inttämään että niin ei voi sanoa jos on itse stadilainen. Kyllä voi, ihan mainiosti, missään ei ole sanottu eikö niin voisi tehdä (paitsi jonkun pikkusieluisen muka-stadilaisen mielestä - me aidot stadilaiset / hesalaiset ollaan suvaitsevaisia ja avarakatseisia. Jos joku siis tästä lähtien sanoo, että hesalaiset ei voi sanoa itseään hesalaisiksi, tämä joku on niitä junantuomia.. t. Hesalainen stadilainen
Kommentit (23)
Eri asia mitä muut paljasjalkaiset sanoo. ;)
Oletkohan itsekään kovin avarakatseinen ja suvaitsevainen kun noin olet jostain ottanut nokkiisi???
Eri asia mitä muut paljasjalkaiset sanoo. ;)
Oletkohan itsekään kovin avarakatseinen ja suvaitsevainen kun noin olet jostain ottanut nokkiisi???
Mikä nyt pasmat on noin sekoittanut.
Saathan sinä sanoa mitä haluat. Hyväntahtoista hymistelyä se voi toki muissa aiheuttaa.
Itse tykkään eniten siitä Kummelien ilmaisusta "syrjäinen satamakaupunki".
Saahan joku helsinkiläinen kutsua itseään vaikka landeksi jos niin haluaa. Eri asia mitä muut helsinkiläiset siitä ajattelevat.
Junantuoma turkulainen hesassa. ;))
Vaikuttaa että ap välittää paljonkin siitä mitä muut ajattelevat kun näin pitää asiaa tulla tänne julistamaan. ;-)
En sano "stadilainen", koska en käytä muutenkaan stadin-slangia joitakin yksittäissanoja lukuunottamatta.
En sano myöskään "hesalainen", koska se kuulostaa vähän junttimeinigiltä korvassani.
Sanon "helsinkiläinen". Usein ei tarvitse itse kaupunkia edes mainita. Riittää, kun esim. sanoo menevänsä "keskustaan" (jokainen ymmärtää, että tarkoitetaan helsingin keskustaa). Kun ostan junalipun maakunnista kotiin, sanon konduktöörille "Helsinki".
Saahan joku helsinkiläinen kutsua itseään vaikka landeksi jos niin haluaa. Eri asia mitä muut helsinkiläiset siitä ajattelevat.
Miksi jonkun syntyperäisen helsinkiläisen mielipide jostakin ihmeen nimipoliittesasta kysymyksestä olisi kenellekään millään muotoa merkittävä? =DD
Onko teillä ihmisillä oikeesti niin huono itsetunto, että teille merkkaa se, mitä jotkut ventovieraat kenties teistä on mieltä? Jos on, niin otan osaa.
olen alkanut puhumaan Stadista! Aikaisemmin kantakaupungissa asuessani puhuin Helsingistä ja perähikiällä asuessani Hesasta.
olen alkanut puhumaan Stadista! Aikaisemmin kantakaupungissa asuessani puhuin Helsingistä ja perähikiällä asuessani Hesasta.
Stadilainen melkein Turussa. Autolla lähdin.
ennenkin eikä mitkään junttileimat ym haittaa yhtään. No, mie olenki susirajan toiselta puolen, siellä ei ole niin nökönuukaa miten sitä mitäkin paikkaa kutsuu :)
Stadilainen melkein Turussa. Autolla lähdin.
Turkulainen Helsingissä
Helsingissä asuu niin monta ihmistä (siellä syntynyttä tai muualta tullutta, siis molempia), että on ihan mahdotonta kuvitella heidän kaikkien ajattelevan tai puhuvan samalla lailla.
Vaikka tietysti tämä minun tapani on ainut hyväksyttävä ja kaikki muutkin (ainakin kunnolliset ihmiset) ajattelee niin, koska olen oikeassa.
Kannattaa käyttää stadi termiä niiden seurassa jotka arvostavat sitä ja hesa termiä vähän "turvallisemmassa" porukassa.
Ihan vapaasti.