Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoitan täten, että tästä lähtien käytän Helsingistä

Vierailija
19.10.2009 |

nimitystä Hesa, olen itse syntynyt täällä ja niin ovat kaikki esivanhempanikin niin pitkälle kuin kirkonkirjoista ilmi voi käydä. Joten turha tulla mulle inttämään että niin ei voi sanoa jos on itse stadilainen. Kyllä voi, ihan mainiosti, missään ei ole sanottu eikö niin voisi tehdä (paitsi jonkun pikkusieluisen muka-stadilaisen mielestä - me aidot stadilaiset / hesalaiset ollaan suvaitsevaisia ja avarakatseisia. Jos joku siis tästä lähtien sanoo, että hesalaiset ei voi sanoa itseään hesalaisiksi, tämä joku on niitä junantuomia.. t. Hesalainen stadilainen

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti.

Vierailija
2/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia mitä muut paljasjalkaiset sanoo. ;)

Oletkohan itsekään kovin avarakatseinen ja suvaitsevainen kun noin olet jostain ottanut nokkiisi???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia mitä muut paljasjalkaiset sanoo. ;)

Oletkohan itsekään kovin avarakatseinen ja suvaitsevainen kun noin olet jostain ottanut nokkiisi???

Vierailija
4/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt pasmat on noin sekoittanut.

Saathan sinä sanoa mitä haluat. Hyväntahtoista hymistelyä se voi toki muissa aiheuttaa.

Vierailija
5/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään eniten siitä Kummelien ilmaisusta "syrjäinen satamakaupunki".

Vierailija
6/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se samanainen kuin Alpsi?

Vierailija
7/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut muut siitä funtsii.

Vierailija
8/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan joku helsinkiläinen kutsua itseään vaikka landeksi jos niin haluaa. Eri asia mitä muut helsinkiläiset siitä ajattelevat.

Vierailija
9/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junantuoma turkulainen hesassa. ;))

Vierailija
10/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa että ap välittää paljonkin siitä mitä muut ajattelevat kun näin pitää asiaa tulla tänne julistamaan. ;-)

Vierailija
11/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano "stadilainen", koska en käytä muutenkaan stadin-slangia joitakin yksittäissanoja lukuunottamatta.

En sano myöskään "hesalainen", koska se kuulostaa vähän junttimeinigiltä korvassani.

Sanon "helsinkiläinen". Usein ei tarvitse itse kaupunkia edes mainita. Riittää, kun esim. sanoo menevänsä "keskustaan" (jokainen ymmärtää, että tarkoitetaan helsingin keskustaa). Kun ostan junalipun maakunnista kotiin, sanon konduktöörille "Helsinki".

Vierailija
12/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan joku helsinkiläinen kutsua itseään vaikka landeksi jos niin haluaa. Eri asia mitä muut helsinkiläiset siitä ajattelevat.

Miksi jonkun syntyperäisen helsinkiläisen mielipide jostakin ihmeen nimipoliittesasta kysymyksestä olisi kenellekään millään muotoa merkittävä? =DD

Vierailija
13/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ihmisillä oikeesti niin huono itsetunto, että teille merkkaa se, mitä jotkut ventovieraat kenties teistä on mieltä? Jos on, niin otan osaa.

Vierailija
14/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen alkanut puhumaan Stadista! Aikaisemmin kantakaupungissa asuessani puhuin Helsingistä ja perähikiällä asuessani Hesasta.

Vierailija
15/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen alkanut puhumaan Stadista! Aikaisemmin kantakaupungissa asuessani puhuin Helsingistä ja perähikiällä asuessani Hesasta.

Vierailija
16/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilainen melkein Turussa. Autolla lähdin.

Vierailija
17/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkin eikä mitkään junttileimat ym haittaa yhtään. No, mie olenki susirajan toiselta puolen, siellä ei ole niin nökönuukaa miten sitä mitäkin paikkaa kutsuu :)

Vierailija
18/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadilainen melkein Turussa. Autolla lähdin.

Turkulainen Helsingissä

Vierailija
19/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuu niin monta ihmistä (siellä syntynyttä tai muualta tullutta, siis molempia), että on ihan mahdotonta kuvitella heidän kaikkien ajattelevan tai puhuvan samalla lailla.

Vaikka tietysti tämä minun tapani on ainut hyväksyttävä ja kaikki muutkin (ainakin kunnolliset ihmiset) ajattelee niin, koska olen oikeassa.

Vierailija
20/23 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää stadi termiä niiden seurassa jotka arvostavat sitä ja hesa termiä vähän "turvallisemmassa" porukassa.