Haluan lapsen. Suorastaan vituttaa, kun en tule raskaaksi
Yritystä takana nyt 8 kk. Ajattelin hakeutua hoitoon ehkä jo tämän kierron jälkeen, jos ei tärppää. Valehtelen, että yritystä on takana jo 12 kk. Olen käyttänyt ovistikkuja, mutta en saa ovista kiinni lainkaan.
Onko muita samassa tilanteessa?
Kommentit (33)
Hoitoihin lopulta hakeuduttiin, ja niissäkin kunnallisella puolella sanottiin, että ette valitettavasti voi koskaan saada lasta - 2 kk päästä yksityisellä hedelmöitysklinikalla raskaus saatiin hyvinkin alkuun.
Emme menneet aikaisemmin lapsettomuushoitoihin, koska mies ei halunnut. Hän halusi vasta siinä vaiheessa, kun hakeuduimme adoptioneuvontaan.
Jos se on tuhkamuna etkä sinä maho?
et munasolu ei irtoa, yritystä reilu puoli vuotta ja menin yksityiselle. Teroja muutama kk ja clomit apuna ja toisessa kierrossa sit tärppäs. =)
Gynetkin sanovat yleensa, etta jos on yrittanyt vuoden, eika ole tarpannyt, niin sitten kannattaa menna tutkimuksiin, eli noin vuoden aikaa pidetaan kait aika normaalina yrittamiselle...
Kylla muakin otti pikkasen, ei paljon, aivoon, kun kaveri valitti, etta 5kk on yritetty eika tarpannyt, ja siita oli kuukaudessa raskaana ja vielakin puhuu tasta lapsettomuusajasta.... no, meikalainen sai ensimmaisen monen vuoden yrityksen jalkeen tokalla IFV yrityksella. Toinen lapsi tuli yllarina luomuna heti ekan imetyksen lopetuksen jalkeen...
Tsemppia ap!!!
ei tarttee olla mitään "vuoden yritystä" takana.
Gynelle vaan suoraan. Varaa jo huomenna.
Hyvä äiti sinusta on tulossa - kielenkäytöstä päätellen :(
Kiroilen todella harvoin. Laitoin sen tuohon otsikkoon vain vahvistamaan tätä tunnetta - "harmittaa" ei ilmaise tarpeeksi vahvasti tunteitani.
Mitä tulee äitiyteeni - olen ammatiltani psykologi ja työskentelen perheneuvolassa. Uskoisin siis, että mulla on ihan hyvät mahdollisuudet kasvaa hyväksi äidiksi, vaikka joskus kiroilenkin.
ap
jos et edes ovuloi? Eihän ilman ovulaatiota voi tulla raskaaksi? Sinuna olisin varannut ajan gynelle jo kuukausia sitten.
Se vuoden yritys -ohje tarkoittaa siis niitä, jotka tietävät olevansa terveitä. Terveillä ihmisillä on kuulemma noin 20%:n todennäköisyys raskauden alkamiseen per kierto.
Hyvä äiti sinusta on tulossa - kielenkäytöstä päätellen :(
muttei tapahtunut mitaan. Lopetin ja kokeilin vyohyterapiaa ja tulin raskaaksi.
Nyt rv22
jos et edes ovuloi? Eihän ilman ovulaatiota voi tulla raskaaksi? Sinuna olisin varannut ajan gynelle jo kuukausia sitten.
Se vuoden yritys -ohje tarkoittaa siis niitä, jotka tietävät olevansa terveitä. Terveillä ihmisillä on kuulemma noin 20%:n todennäköisyys raskauden alkamiseen per kierto.
Mä vain luulin, etten osaa käyttää niitä ovistikkuja tai ettei ne ole tarpeeks herkkiä. Soitankin heti huomenna gynelle.
Kiitti neuvosta.
ap
kuukautiset kerran/pari vuodessa ja 10 lapseton :( että hyvin menee
kolmannella kierrolla. Halusin lasta kovasti, sitten kun tärppäsi aloin panikoida ja panikoin edelleen. Harkitsen jopa adoptioon antamista. Ehkä tämä on normaalia tuntea kaikenlaista.
Se on iha sama että onko odottanut 5 vuotta kun 8 kk, ite olen yrittänyt tulla raskaaksi 7 kk mutta ei ole tärpännyt.. ja tuntuu et haluu antaa periks.. ymmärrän toki sinua että 5 vuotta on paljon.. mutta oli sinkunki mielestä 7-8 kk jo pitkä aika.