Pk seudulle muutto edessä, mistä kannattaisi asuntoa katsella?
Kun perheessämme on kolme lasta, jotka käyvät ihan tavallista koulua ja eskaria. Miehen tuleva työ on Hesan keskustassa, sinne pitäisi olla sopiva matka, omasta työstäni ei vielä tietoa. Toiveena on lapsiystävällinen ja ei turhan kallis alue, että koulumatkat ja harrastusmatkat sujuisivat pian itsenäisesti tai olisivat lyhyen matkan päässä kuten nytkin. (Ei esim kuten tuttavilla, että äiti kulkee lähes joka päivä kolmen eri kunnan aluellaa kuljettamassa lapsia harrastuksiin.) Harrastukset:
1. 8v baletti ja kanteleensoitto
2. 7v jalkapallo ja koripallo
3. 6v kuvataidekoulu ja uimakoulu -----Vinkkejä?
Kommentit (67)
aikaa aamuisin ja iltapäivällä töiden jälkeen kuunnella mielimusiikkiaan tai vaikkapa puhekirjoja auton radiosta Länkkärin ruuhassa.
[/quote]
jos siis kulkee autolla
esim. Järvenpää ja Kerava pieniä kaupunkeja, joissa kaikki lähellä. Ja junalla Hesan keskustaan 1/2 h.
esim. Järvenpää ja Kerava pieniä kaupunkeja, joissa kaikki lähellä. Ja junalla Hesan keskustaan 1/2 h.
Leppävaaraan, Viherlaaksoon, Vaantaan Myyrmäkeen tai sitten jos vähän kalliimpaa niin Lauttasaareen.
Ei mihinkään sateliittikaupunkeihin tai kehityskuntiin.
Lyhyt matka Helsinkiin junalla ja autolla.Asunnot halvempia ja kaikki harrastukset löytyy kaupungin sisältä.ja matkat eivät ole niin pitkiä etteivätkö ainakin isommat osaisi itsenäisesti liikkua pyöräilyaikoina
Tulkaa tänne Leppävaaran alueelle. Mäkkylään, Lintuvaaraan tai vaikka Säteriin.
Onko teillä tietoisuus, että mitä pks asuminen maksaa noilla kriteereillä? Ihan vaan sillä kysyn, kun toisen töistä ei ole tietoa ja omakotitaloon hyvien yhteyksien ja palveluiden lähelle ei ihan halvalla pääse.
Onko teillä tietoisuus, että mitä pks asuminen maksaa noilla kriteereillä? Ihan vaan sillä kysyn, kun toisen töistä ei ole tietoa ja omakotitaloon hyvien yhteyksien ja palveluiden lähelle ei ihan halvalla pääse.
palvelut
Monia on jo mainittukin. Yksi vielä olisi Tapiola Espoossa. Täällä todella voivat lapset pyöräillä itse kaikkiin noihin mainitsemiisi harrastuksiin.
Huonona puolena se, ettei pääse raideliikenteellä Helsingin keskustaan.
Asuntojen hinnat kyllä ovat korkeat.
on paras. Tulevaisuudessa kovasti kehittyvä maalaisidylli lähellä hyviä palveluja. Talot uusia ja hinnat alk.400.000.
Vantaata ja siellä Tikkurilaa/Viertolaa. Junalla Helsinkiin 15-20 minuuttia (junia menee 5-10 minuutin välein). Erittäin hyvät harrastusmahdollisuudet ja palvelut ihan käden ulottuvilla. Autolla pääsee kätevästi joka suuntaan Lahdentietä, Kehä3:a tai Tuusulanväylää pitkin.
harrstusmahiksia, päiväkodit, koulut ja loistava asukaspuisto.
Itse tarvitsen autoa 1-2 kertaa viikossa.
Ei tappomatka keskustaan, mukavaa, nimensä mukaista asuinaluetta.
Olen koko ikäni asunut kantakaupungin alueella Helsingissä - ennen viime vuoden syksyä. Nyt vuoden Viherlaaksossa asuneena voin kyllä kehua tätä paikkaa, perusjutut lähellä ja viehättävää seutua.
Leppävaara on toinen, mutta vähän kalliimpi vaihtoehto.
Haaga ehkä paras vaihtoehdoista, mutta hintava.
Itse olen ihastunut Myllypuroon. Metrolla pääsee keskustaan 16 minuutissa, autolla pääsee kätevästi minne vaan. Täällä on paljon vihreetä, koulut lähellä ja palvelutkin kohta on paremmat kun uusi ostari tulee. Löytyy myös todella monipuolinen harrastus mahdollisuus. Niin ja jos joku mainitsee juopot niin ne on vaan tossa ostarilla ja nyt varmaan nekin häipyy ku ostari lähtee. Eivät ole ainakaan mua häirinneet viimeisen 3 vuoden aikana kun olen liikkunut kaikkina mahdollisina kellon aikoina ulkona. Suosittelen lämpimästi ja jos muistan oikein niin 51% asukkaista on lapsiperheitä myllypurossa. Ps. alueelta löytyy myös muitakin taloja kuin kerrostaloja.
Kaikki on lähellä. Älä usko haukkujia - täällä on oikein mukavaa.
Uudehko omakotitalo pääkaupunkiseudulla lähellä noita kuvaamiasi harrastuksia ja palveluja maksaa yleensä vähintään 500 000 eur.
Kaikki palvelut löytyy ja junalla pääsee keskustaan hujauksessa, lisäksi asunnot halvempia kuin Helsingissä tai Espossa.
Itse suosittelisin vaikka Tikkurilan ympäristöä, Viertola tms. Jos haluaa omakotitaloon niin Rekola tai Korso.
esim. Simonkylässä 1960-luvun remontoitu omakotitalo 535 tuhatta...
se ei ole HESA. Vain pääkauapunkiseudun ulkopuolella asuvat sanovat Hesa.
Kouluista ja päiväkodeista on säästetty jo ihan liikaa?
aikaa aamuisin ja iltapäivällä töiden jälkeen kuunnella mielimusiikkiaan tai vaikkapa puhekirjoja auton radiosta Länkkärin ruuhassa.