Käytettyjen lastenvaatteiden kauppa
Mahtaisiko sille olla kysyntää Helsingissä? Asumme ison kauppakeskuksen naapurissa ja saisin kätevästi myyntitilankin asunnon yhteyteen - ei siis vuokramenoja.
Kommentit (43)
Vaikka ottaisi myyntitilille. Se myyntitili-systeemi on käytössä noissa aikuisten second hand -kaupoissa ihan rutiinisti.
Tietysti voisihan sinne osan ostaakin divariperiaatteella.
Ap
Niin, sellainen oli tossa Herttoniemessäkin. Vaatteista eroon haluavan (kuten numero 24) kannalta siinä on huonoa se, että rahat saa vain myydyistä tuottesta ja loput pitää sitten ottaa taas mietinnän alle (mihin vie, lahjoittaa, myy tms)
näistä myyntitilihommista - juuri mm. Akselista ja valitettava tosiasia on se, että aina jää jotakin myymättä - joskus jopa paljon. Niiden loppujen kanssa olet sitten ihmeissäsi, koska kotiin ei viittis raahata enää takaisin, UFFille ei kehtaisi hyvää tavaraa lahjoittaa ilmaiseksi....
Kuten täälläkin on puitu, on noiden kirpparipöytien hinnat karanneet ihan käsistä ja siksi pitää omien myytävien tuotteiden hintaa nostaa -> kauppa käy huonommin, tai sitten pitää myydä paljon tavaraa halvalla -> kauppa käy huonommin, koska ei siitä pöydästä mitään löydä kun tavaraa on liian paljon. Ikävä oravanpyörä, ja kirppareiden pitäjät käärivät isot voitot...
Siksi olen tullut siihen tulokseen, että kirpparit ei ole mun juttu.
Edelleen olen sitä mieltä, että taso olisi väistämättä parempi, jos ostaisit tuotteet itsellesi tarkkaan valikoiden, pesisit kaikki tavarat ja lajittelisit ne taidolla. Hintojen ei silti tartteis karata pilviin, mutta omaa työtäsi siinä tarvittaisiin enemmän.
terkuin 24, joka kannattaa tätä "omaa" liikeideaansa lämpimästi :)
Ihmisten pitää löytää paikka. Paljon lapsiperheitä alueella. Korttelikin väärään suuntaan ja kauppa ei käy. Yksittäisen vaatteen hinta pieni joten tavaran täytyy liikkua reippaasti jotta voit kattaa kulut (oma työ jne vaikka vuokraa et maksaisikaan).
Runeberginkadulla Etu-Töölössä. Ollut toiminnassa vuosikaudet. Myy myös jotain uusia tuotteita ja uusia leluja ja pelejäkin.
Vaatteiden myyjälle kätevää on se, että Päivi ostaa ne tavarat, jotka kelpuuttaa myyntiin. Joten kun kampetta tarjoaa, niin se joko kelpaa tai ei. Ei tarvitse roudailla kamoja eessuntaas.
Riippuu aivan siitä missä asutte ja miten hyvin saatte jutun pyörimään. Olen käynyt vuosia moisissa liikkeissä ja jostain kumman syystä missään liikkeessä ei ole ehtinyt kovin montaa kertaa käydä, kun ovat menneet nurin. Leppävaarassa oli ainakin kaksi, samoin monessa muussakin lähiössä on käynyt kääntymässä. Ainakin toinen Leppävaarassa ollut oli minusta hyvällä sijainnillakin.
Sen sijaan taas Mankkaalla oleva Carousel ja ikivanha Lafkan kauniaissa toimii edelleen mainiosti. Lafkan on varmaan sellainen, josta kannattaisi ottaa mallia. Mutta on syytä muistaa, että se on myös poikkeuksellisella alueella. Alueen mammoilta tulee myyntiin tosi paljon merkkivaatteita. Kävin tänään siellä pitkästä aikaa ja nappasin pojalle mukaan DC:n hupparin ja Timberlandin kauluspaidan ja Hilfigerin kauluspaidan. Jos vaatteet ovat tyyliin Lindex-kamaa viime vuosituhannelta, niin saa unohtaa kyllä koko kaupan pidon. Lisäksi vaatii kyllä jonkin verran asiakaskunnaltakin. Esim. mä maksoin noista kauluspaidoista 14 euroa kappale.
Ei suinkaan osta niitä.
Se muuten olisi hölmöintä mitä tiedän. Miksei tämä yksi ideanikkari osta itse käytettyjä vaatteita ja perusta sitten liikettä niitä eteen päin myydäkseen. Kunhan on pessyt, paukannut ja silittänyt ne.
Vai onko aloittanut uudestaan?
Mielestäni Kruunukirppu Krunikassa toimii hyvin ja siellä on hyvää tavaraan.
Lafkaniin olen pettynyt. Mielestäni siellä on ollut vanhaa ja huonokuntoista tavaraa. Tosin en siellä päivittäin käykään. Silloin tällöin kun siellä päin liikun.
kannattaakin. Varsinkin vielä kun sijainti on hyvä.
Lähinnä olen vienyt sinne tavaraa myytäväksi.
kannattaakin. Varsinkin vielä kun sijainti on hyvä.
Onpa hyvinkin voinut lopettaa jo, en ole vähään aikaan pyörinyt siinä nurkilla. Se oli kuitenkin sellainen, joka oli sentään pystyssä vuosia eikä niin kuin muut jonkun vuoden vaan.
tai sitten on aloittanut uudelleen.
Minusta ap:llä on hyvä idea, itse olen pyöritellyt samaa ideaa jo vuoden verran. Sijainti on todellakin tärkeä. Pikku-Huopalahdessa olen käynyt pariin otteeseen, järkyttävää miten täynnä se on... ei viihtyisä.
Krunikka taas ei ole lapsiystävällinen, ainakaan jos on rattaat mukana.
Lafkanissa en ole käynyt, pitäisi käydä katsomassa mutten omista autoa..
Pitänee ottaa minunkin uudelleen harkintaan tämä hauduksissa ollut idea!
ei ole pk-seudulla. Itse olen ostanut sieltä mm. kestovaippoja, kirjoja, kantoliinan. Kuulemma monilla tarvikkeilla (turvaistuimet, syöttötuolit, rattaat) on kysyntää koska niitä ostetaan kakkoskäyttöön mummoloihin, mökeille jne. Itseäni häiritsee vaatteissa epäsiisteys (kuluneita perustrikoita) ja kalleus (verrattuna esim. H&M:n ale-hintoihin). Vaatteista voisin ostaa jotain harvinaisempia/lähtöhinnaltaan kalliimpia tuotteita, kuten vähän käytettyjä juhlakenkiä ja -vaatteita.
Minä en ainakaan mene ostoksille jonkun autotalliin tai omakotitalon kellariin, jos vieressä on kauppakeskus, jossa kaikki peruskaupat saman katon alla. Olen tylsä asiakas: haluan, että kauppa näyttää kaupalta eikä niin, että joudun puoliksi anteeksipyytäen menemään jonkun kotipihan poikki ostoksille. Jossain maalaisputiikissa noin voisin tehdä, mutta kaupungissa käyn vain kaupan näköisissä kaupoissa.
Carousel Mankkaalla lopetti noin pari vuotta sitten. Skidi on Kivenlahdessa (Jälkimaininki on osoite). Luulinkin, että Espoonliikkeellä tarkoitettiin ensin tätä, Espoossa on tietämäni mukaan tämä yksi toimiva.
eikö kannattais ennemmin pitää ikäänkuin lastenvaatedivaria?
Ostaisit halvalla ja myisit vähän kalliimmalla. Valitsisit tarkkaan ne vaatteet, jotka ostat. Pesisit tarvittaessa vaatteen ennen myyntiä - ettei myymälässä olis sitä ikävää kirpparin lemua, koska kuitenkin osa tuo vaatteet jostakin kellarijemmasta.
Tässä olis se etu, että voisit tasan valita ne tuotteet, joita koetat myydä. Taso pysyisi parempana. Ja lisäksi liiketoiminta olisi muutenkin ammattimaisemman oloista, voisit jopa mainostaa enemmän kun mainostaisit omia tuotteitasi.
Minä ainakin kävisin pakeillasi mielelläni; niin myymässä sinulle lasten pieneksi käyneitä vaatteita kuin ostamassa uuttakin :) Kirpparit epämääräisine hajuineen ja epäloogisine hinnoitteluineen ei ole mun juttu lainkaan.
Ja vielä lopuksi; meillä monilla on tosi paljon hyvää lasten vaatetta ja tavaraa. Minä ainakin haluaisin päästä tavarasta eroon niin, ettei mun tartteis enää toistamiseen käydä katsomassa, mikä on mennyt kaupaksi ja mikä ei. En jaksa miettiä hinnoittelua uudelleen, jos joku ei teekään kauppaansa jne. Ei olisi niin tärkeää, maksaisitko sinä potkareista 0,10 vai 0,20 euroa (ja voisit pyytää niistä 0,50 euroa), kunhan vaan niistä saisi jotakin ja pääsisi niistä eroon!