3kk vauva, velli vai peruna?
Mun poika on viikon päälle 3kk, ja ongelmana meillä on se, ettei hän jaksa nukkua päiväunia yhteenputkeen sillä nälkä herättää, ja sitten tekee päiväunet katkonaiseksi. Päivisin poika syö n. 1,5-2h välein, joskus syöttöväliä ei ole kuin 1h. Yöllä herätään 2 kertaa syömään. Olen miettinyt että aloittaisin pikku hiljaa antamaan pojalle maissivelliä, tai "lantrattua" perunaa, ennen päiväunia, jotta jaksaisi paremmin nukkua päiväunet eikä nälkä kiusaisi. Te joilla on kokemusta niin olisin iloinen vinkeistä, mikä on toiminut...
Kommentit (37)
Osaako joku kertoa, milloin noita tiheän syömisen kausia aina on? Meillä alkoi noin 1 vk ennen 3 kk ikää hirmuiset iltatankkaukset ja samalla nukutiin 7 h yhtenäisiä yöunia + vielä pari tuntia päälle aamulla. Nyt noin 3 kk + 1 vk yhtäkkiä päiväunet on pidentynyt....
Itsellä myös täysin korvikkeella kasvanut 11vk vanha, jolla painoa jo ainakin 7,5kg.
Ei sen kokoisella enää maito nälkää pidä ja perunaa alan antamaan kuukauden sisällä tai perunaporkkanavelliä.
Tiheän imun kauden vuoksi ei kannata alkaa tuputtamaan kiinteitä!!! Miks ihmiset ei opi...
Tai jos kerrotaan, miksi ei kuunnella??
mä en oo antanut ainakaan lainkaan mitään vellejä, ja myöhemmin kun kokeilin antaa nii ei edes huolinu, kyllä se kunnon ruoka on paras! ja mä alotin 2,5kk iässä antamaan perunaa ja neuvolassa sanottiin että on ihan ok jos tuntuu siltä ettei maito riitä! (annoin myös korviketta)
aloitin myös antamaan pojalle vähän päälle 2kk iässä peruna-porkkanavelliä ja poika nukkuu paremmin yöt.annan iltaisin ennen kunnon yöunia.......on apua.nyt poika 3kk ja erittäin tyytyväinen.nukahtaa hieman ennen kahtatoista ja voi herätä vasta puoli 7.
Kuulostaa ihan normaalilta 3 kk vanhalta, ei tarvitse muuta kuin maitoa. :-)
Terveisin kolmen äiti
poika on ollut alusta asti korvikkeella.....
ovat vain maustettua korviketta, vertaapa seuraavalla kerralla kaupalla tuoteselostetta, NANnissa taitaa olla jopa enemmän energiaa kuin jossain porkkanavellissä, eli valmisvellit ainakin täysin turhia.
Muuta vinkkiä en osaa antaa, meillä menty äm:llä yli 6-kuisiksi.
Anna molempia!
Tarkistat parin päivän ajan että uusi raaka-aine sopii.
Me ollaan alettu antamaan kiinteitä (neuvolan siunauksellakin) kaikille kolmelle lapselle 3 kk iässä.
On minullekin annettu aikanaan, enkä tän kummallisemmaksi ole kasvanut kieroon! :D
Jos tässä nyt tarttee prassailla ketjun mukaan niin juu: olen imettänyt ja maitoa luovuttanut.
Silti vauvalle VOI antaa kiinteitä ennenkö on 4 kk päivät lapsella.
En tiedä onko huvittavaa vai ärsyttävää nämä jotka tuijottaa ikää lapsessa TASAN sen mitä jossain sosepurkissa lukee.
Jutelkaa vaikka ihmiset neuvolassa!! :)
ja tässä teille kaikki idiootit ja fiksuakin fiksummat :)
4kk ikäisille tarkoitetut ruoat kaupoissa on EU-direktiivin mukaan mukautettu koko euroopalle samat! ennen olleet samat ruoat 3kk-ikäraja!
ja sitten vielä se iän kaikkinen palvottu imetys: KAIKKI EIVÄT PYSTY IMETTÄÄN!!!! faktat faktoina!!
ja sitten tälle ap:lle.... pärjäile, tsemppiä..kuuntele vauvasi tarpeita ja hoida sen mukaan hyvin ja niinkun sinä itse parhaaksi näet!!!
vauvat on kovin ihania mut miks niiden äitit aina repii ne herneet nenään joka helvetin asian kans!!
minäkin olen kasvanut korvikkeilla ja perunaa annettu 1kk ikäisenä ensimmäistä kertaa enkä ole sen erillaisempi kuin muutkaan.olen antanut velliä pojalleni 2kk iässä iltaisin ja siitäasti yöt nukkunut hyvin nyt poika kohta 3kk ja maistelee välillä pilttiä ja elänyt korvikkeilla....poika voi loistavasti....älkää ihmiset mollatko koska kaikki eivät voi imettää ja täytyykö kaikki tehdä niin kuin paperissa lukee!!!!naurettavaa tällainen pilkun n******a
minäkin olen kasvanut korvikkeilla ja perunaa annettu 1kk ikäisenä ensimmäistä kertaa enkä ole sen erillaisempi kuin muutkaan.olen antanut velliä pojalleni 2kk iässä iltaisin ja siitäasti yöt nukkunut hyvin nyt poika kohta 3kk ja maistelee välillä pilttiä ja elänyt korvikkeilla....poika voi loistavasti....älkää ihmiset mollatko koska kaikki eivät voi imettää ja täytyykö kaikki tehdä niin kuin paperissa lukee!!!!naurettavaa tällainen pilkun n******a
Vaan antaa MAITOA, korvikekin käy ihan hyvin. Peruna on ravintona paljon köyhempää, kuin maito, ja vellit ovat käytännössä samaa kamaa kuin korvike, paitsi että teet vilja-altistuksen lapselle melkoisen varhain...
en tarkoittanut sitä että kaikki mollaisivat vaan niitä ketkä valittavat että imetä imetä imetä.....
viestien aloittajalle:tee niin kuin itsestäsi tutuu parhaiten
On niin harmillista että kaikissa keskusteluissa on näitä päälle käyviä äitejä jotka eivät osaa antaa neuvoja ilman että haukutaan yms. Eiköhän nämä keskustelu palstat ole sitä varten et ihmiset kysyvät neuvoja ja kertovat omia kokemuksia. Ei todellakaan kaikki omat kokemukset pakosti sovi toiselle lapselle vaikka omalle olisikin sopineet, vauvat ovat kumminkin ihmisiä ja jokaisella omat tarpeet ja ongelmat.
Te uuni tuoreet äidit neuvoksi, älkää lukeko keskustelu palstoja ihan liian tosissanne, koska täällä moni on pahoittanut mielensä. Mielummin kysykää neuvolasta neuvoa tai sukulaisilta/hyviltä ystäviltä jotka ovat kasvattaneet lapsia.
kaikki ei oo mitää himo meijereitä :D hahha
Tiheän imun kaudet ajoittuvat kuuden viikon aikaan ja kolmen kuukauden aikaan. Tuskin kuitenkaan koskee korviketta syöviä vauvoja.
Jos ainoa syy aloittaa muu ruoka maidon lisäksi on päiväunien pituus, niin ei kannata... Kannattaisi kuunnella niitä yleisiä ohjeita eikä alkaa säätämään. Ne ohjeet on lapsen parhaaksi, sen luulisi jokaisen rakastavan vanhemman tajuavan.
ja ylläripylläri vaan sulle, että kaikilla ei ole mahdollisuutta antaa äidinmaitoa!!!!!!!idiootti