Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako yötä kestää valvoa putkeen

Vierailija
03.03.2025 |

Niin että lähtee järki? Yksi valvottu yö takana eikä nukkumattia näy eikä kuulu. Milloin tulee pimahdus?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu valvomisen tasosta. Pari yötä peräkkäin, ettet edes mene nukkumaaan, saa varmaan enemmistön olon todella huonoksi. Jos sitten puhutaan siitä, ettet nukahda, vaan makaat sängyssä silmät kiinni hereillä, niin sitä kestää todella kauan. Minä kestin vuosia, ennen kuin tajusin mennä lääkäriin.

Vierailija
2/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä testata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu valvomisen tasosta. Pari yötä peräkkäin, ettet edes mene nukkumaaan, saa varmaan enemmistön olon todella huonoksi. Jos sitten puhutaan siitä, ettet nukahda, vaan makaat sängyssä silmät kiinni hereillä, niin sitä kestää todella kauan. Minä kestin vuosia, ennen kuin tajusin mennä lääkäriin.

Ai olet ollut vuosia nukkumatta? 

😳

Vierailija
4/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä testata.

En testaa. Ei vaan tule uni.

Vierailija
5/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran nukkumatta yli sata tuntia. Ihan hirveää.

Vierailija
6/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tänä iltana ottaa nukahtamislääke, jos se auttaisi uneen yötä vasten. 

Vierailija
7/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai olet ollut vuosia nukkumatta? 

😳

Kyllä minä välillä nukuin, mutta uni oli hyvin pinnallista ja katkonaista, eikä virkistänyt. Katsoin herätyskelloa vähintään tunnin välein, käänsin kylkeä, kävin vessassa jne. Aamulla väsytti, muisti pätki ja usein oli päänsärkyä. Asiaa pahensi, että tein silloin keskeytymätöntä kolmivuorotyötä, joten säännöllinen unirytmi oli mahdoton.

Onneksi sitten löytyi oikeat lääkkeet, joihin toleranssi ei kasvanut. Lisäksi vaihtoin lopulta tavallisiin päivätöihin.

Vierailija
8/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni tulee ennen kuin pimahdus.

Vierailija
9/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin kerran vähän yli 2 vuorokautta, olin niin ylikierroksilla kun tein lopputyötä. Deadline lähestyi ja parantelin ja hioin aina vain lisää. Kun oli valvonut yhden yön, niin seuraavana päivänä vähän väsytti. Kun oli valvonut kaksi yötä, ei enää väsyttänyt, ei ollut myöskään enää nälkä eikä jano. Se tuntui vähän pelottavalta. Mutta sitten palautin työn, menin suihkuun, join vettä ja menin sänkyyn peiton alle, ja kyllä se unikin sitten tuli, vaikka ei ihan heti ja helposti. En siis jäänyt odottamaan, että koska menee järki. 

Vierailija
10/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siitä onnekas, etten IKINÄ ole nukkumatta vuorokautta putkeen siksi, etten saisi unta. Uni tulee aina. Jossain vaiheessa. Siitä olen kiitollinen, koska unettomuus on ollut seuralaiseni teini-iästä lähtien.

Vierailija
11/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valvoin kolme yötä. Ensin työreissu stressasi, en nukkunut. Sitten Saksassa oli majatalon vintti aivan hiton kuuma, en nukkunut. Sitten kolmas yö ryypättiin aamuun asti, en nukkunut. Neljäntenä yönä klo 02 kotiin. Nukutti hyvin, klo 13 töihin. Sai kerrankin nukkua työpäivänä.

Vierailija
12/12 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei välttämättä pysty aidosti olemaan täysin nukkumatta, vaan jossain vaiheessa alkaa "hereillä" ollessaan ottamaan mikrounia. Käy siis välillä muutaman sekunnin unessa, vaikka luulee valvovansa.

Tämän huomaa varsinkin väsyneenä auton ratissa. Saattaa ajaa vaan autolla tyytyväisenä eteenpäin silmät auki, vaikka edessä on liikenne seis. kaveri huutaa, että "jarruta!".