Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuulen viemää -kirja ja sen jatko-osa Scarlett

Vierailija
17.10.2009 |

Tietääkö kukaan, onko Ripleyn kirjoittama jatko-osa, Scarlett, ollenkaan sitä, mitä Mitchell oli suunnitellut jatkoksi Tuulen viemään?

Minulla siis on se käsitys, että Mitchell suunnitteli kirjoittavansa jatkoa Scarlettin tarinalle, mutta hän kuoli ehtimättä toteuttaa tehtäväänsä.

Lyhyesti, onko Scarlett siis tehty Mitchellin luonnosten pohjalta vai onko kirja kokonaan Ripleyn omien aivoitusten tuote?

Mietiskelen, kannaattaako jatkoa lukea. Mun mielestä Tuulen viemää päättyi niin riipivästi, että olisi ihana saada tarinalle aito, Mitchellin tarkoittama loppuratkaisu :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään tekemistä, mutta sen verran voin kertoo että Scarlettiin ei kannata koskee ees kumihanskoilla. Ihan sysipaska kirja, varsinkin heti Tuulen viemää- perään luettuna.

Vierailija
2/9 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Mitchell ehdottomasti kieltäytyi kirjoittamasta jatkoa. Hänen kuolemansa jälkeen perikunta sitten päätti, että jatkoa seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Scarlett olisi tehty Mitchellin muistiinpanojen pohjalta, mutta en ole tarkemmin perehtynyt asiaan. tykkäsin siitäkin kyllä kovasti, mutta olin aika nuori kirjat lukiessani :-) Scarlett kasvattaa tuota Scarlettin hahmoa paljon monisyisemmäksi mitä Tuulen viemässä ehditään.

Vierailija
4/9 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jatko-osia on kaksi. Siellä myös luki että Mitchell kuoli jo 1949 eikä koskaan jatkanut Tuulen viemää -teoksen tarinaa.

Vierailija
5/9 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukaiskaa sellainen opus kuin "Tuulen viemät", jossa Helen Taylor on tehnyt kyseisestä aiheesta kevyttä kirjallisuuden tutkimusta. Sieltä löytyy paljon kivoja faktoja sekä kirjasta, että elokuvasta.

Vierailija
6/9 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Tuulen Viemää-friikki ja minä en ainakaan koskaan ole moisesta kuullut, siis, että Scarlett olisi tehty Mitchellin muistiinpanojan pohjalta. Muun muassa edellä olevassa viestissä mainittu Tuulen Viemät ei kerro tällaista asiaa, ja muistan muualtakin lukeneeni Ripleyn oman kertomuksen romaanistaan, eikä edelleenkään mitään mainita Mitchellin muistiinpanoista.

Minusta Scarleet on hyvä kirja, kunhan en vain ajattele sitä samana päivänäkään kuin Tuulen Viemää. Scarlettin voin lukea, kun haluan jotain kevyttä romanttista hömppää, joka menee helposti alas. Tuulen Viemää luen kun haluan taas saada otteen sen mestariteoksen voimasta ja karismasta ja minulla on aikaa paneutua joka ikiseen lähes ulkoa osaamaani lauseeseen.

Vierailija
7/9 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. että kun Scarlett ilmestyi, hän olisi jostakin lukenut, miten kirja on syntynyt. Oli lukenut, että kirjalle tarjoutui kaksi kirjoittajaa, joista sitten valittiin tekijäksi Ripley ja että Scarlett olisi tehty Mitchellin muistiinpanojen ja luonnostelun mukaan. Saman jutun olen kuullut muualtakin. Muistaako kukaan muu tällaista seikkaa? Vai onko perätön tarina?

Vierailija
8/9 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat eri kirjoittajien tekemät ja sisältö on erilainen.

Voi ne lukea, jos ajattelee, että nämä nyt sitten ovat ihan kirjoja kuin varsinainen mestariteos Tuulen Viemää.

Minulta löytyy hyllystä kaikki kolme...

Vierailija
9/9 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. On julkaissut Scarlettin ja kansitekstissä kerrotaan, että Mitchell oli suunnitellut kirjoittavansa kirjalleen jatkoa, mutta kuoli tosiaan ennen kuin ehti aikeensa toteuttaa.

Minua kiinnostaisi kovasti, onko Scarlett kirjoitettu joidenkin Mitchellin muistiinpanojen mukaan (kuten joku jo yllä muisteli) vai onko tuotos kokonaan Ripleyn aikaan saamaa.. Netissä lukee toisaaalla toista, toisaalla toista ja totuutta siis haen :)Ei kyllä järin hyvältä vaikuta ainakaan Scarlettin alku. Tuulen viemää oli niin huikea kirja - kaunis, syvällinen ja Rhettin ja Scarletin rakkaustarina, ihana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi