Ostaisitko huutiksesta käsitöitä?
Tai oletko jopa ostanut?
Mietin kannattaisiko laittaa sinne esim kirjoneulelapasia (miesten/naisten/lasten) tai ristipistotöitä (esim kastelahjoiksi tarkoitettuja)..
Mitä sellaisista kannattaa pyytää?
Kommentit (41)
viimeksi tarvitsin sellaisen vessapaperitelineen mihin voi laittaa rullia roikkumaan seinälle, mielestäni hyvä ja kätevä ja tosi nätti. käsityöläinen oli ommellut sen itse ja painanut siihen kangasväreillä ihastuttavia kuvoita. maksoin noin 8 euroa plus postikulut.
ostaisin naisten, lasten ja miesten kudottuja lapasia jos eivät olisi kovin kalliita. Esim. 3-4 e/pari olisi varaa maksaa, paljon enempää ei.
ostaisin naisten, lasten ja miesten kudottuja lapasia jos eivät olisi kovin kalliita. Esim. 3-4 e/pari olisi varaa maksaa, paljon enempää ei.
Kelpaisiko tuohon hintaan yksiväriset tai raidalliset? Niitä tulisi jopa nopeasti montakin paria..
ap
Oletkos katsonut ap nettikauppaa - Isoäidin Aikaan? Vanhan ajan tyyliin tehtyjä, myös kankaasta.
Mahtavia hintoja mutta ovat käsityötä. Jossain sivuilla luki että sinne otetaan käsin tehtyjä, käy piruuttas katsomassa kuinka käsityölle annetaan arvoa, hinnoisa päätellen. Sinne voit kenties myydä jos saat paremmin kuin huutiksessa.
Lasten neuleissa siellä myydään vauvalle pitkät sukat polven päälle meneviä maksaa 26€
Nuttu ja tossut 62 € sellainen "siksak" -mallinen neulehattu maksaa 15,60€ pienokaisen kesähattu ja puolihousut 50€ , merinovillahousut luukulla 35€
Tässä neulon ja oottelen jos käyt katsomassa ja kerrot mitä mieltä niistä.
osata arvostaa käsintehtyjä tuotteita. Enkä puhu nyt käsityöläisistä/niitä harrastavista.
eihän tuolla rahalla saa edes lankoja
kyllä nejlällä eurolla saa kerän lankaa, eikä se edes kaikki mene yhteen pariin lapasia.
kukaan ei ymmärrä käsityön arvoa. Koileile esim. taitomaa.fi
Ostaisin persoonallisia mutta käytännöllisiä lastenvaatteita. Esim. markkinoilla olen maksanut suomalaisten käsityöläisten suunnittelemista ja tekemistä collegevaatteista kolminkertaisesti sen hinnan, mitä olisin maksanut halpatuontivaatteesta.
ne langatkin lapasiin maksaa tuon verran, ja tekemiseen menee useampi tunti. Ei tuohon hintaan edes jäisi minkäänlaista tuntipalkkaa, vaan tappiolla saisi niitä väsätä
lapasista.. kun eihän ne pidä vettä, vaikka lämmittää kyllä hyvin. hinnan pitää olla kuitenkin kohtuullinen että ostajakin raaskii maksaa. toki itsetehty on hienoa mutta ei se sen takia niiiiiin upeaa ole että isoja summia maksaisi.
lapasista.. kun eihän ne pidä vettä, vaikka lämmittää kyllä hyvin. hinnan pitää olla kuitenkin kohtuullinen että ostajakin raaskii maksaa. toki itsetehty on hienoa mutta ei se sen takia niiiiiin upeaa ole että isoja summia maksaisi.
hupsua tosiaan. Mitä sä muuten teet työksesi ja mihin hintaan? Tiedätkö miten ne halvat vedenpitävät lapasesi on valmistettu, ja ennen kaikkea kuka ja mihin hintaan? Onneksi meillä on kohta robotit jotka hoitaa ihan kaiken. Sitten mietitään miten hupsua oli maksaa ihmiselle joka hoitaa, myy, ohjaa, esittelee jne... Lapset ovat myös käteviä sillä heillä ei ole joko vaihtoehtoja tai sitten muuten vain ymmärrystä. En MINÄ ainakaan maksa yhtään mitään mistään, mutta MINÄ haluan kaiken nyt heti tänne! 4e lapasista sinä maksat tuntipalkkaa tekijälle maksimissaan 50senttiä ja olet sitä mieltä, että 5e tunnissa on hupsua. Idiootti.
ap olet myös törkeä kun tappiolla myyt. Kerro säkin ammattisi niin mä voin tulla sen tekemään 50sentin tuntihintaan ja sanoa, että tää on ihan ok kun ei ole muutakaan. Ja hymyillä kauniisti. :-)
joku on tainnut vähän hermostua! xD
ei tuollaisella elä, suurin osa ihmisistä ei halua maksaa muutamaa euroa enempää lapasista, oli ne sitten jonkun käsin kutomia tai tehtaassa väsättyjä. jos rahaa haluaa saada niin kannattaa etsiä sellainen työ mistä maksetaan kunnolla. ei lapaset ole 20 e arvoiset vaikka miten niitä olisi väkertänyt viikon sormet hiessä. käsityötä arvostetaan välillä ihan liikaa!
maksaa lasten puuvillalapaset noin 7€, muistaakseni Kivat merkkiset. Mielestäni käsinneulotuista lapasista pitää saada enemmän hintaa, kuin koneellisesti tehdyistä.
ap olet myös törkeä kun tappiolla myyt. Kerro säkin ammattisi niin mä voin tulla sen tekemään 50sentin tuntihintaan ja sanoa, että tää on ihan ok kun ei ole muutakaan. Ja hymyillä kauniisti. :-)
Olen oikein törkeä kun myyn tappiolla?!?
A) En ole vielä myynyt yhtään mitään
B) Minulla on muista neuletöistä jämälankoja jotka eivät enää maksa minulle mitään. Tekemällä niistä raidallisia lapasia, ja myydessäni niitä ehkäpä joskus mahdollisesti vaikka siihen neljän euron hintaan köyhälle perheenäidille saadakseni ne pois nurkista, kun olen ne saattanut joutessani neuloa, olen TÖRKEÄ???
C) Satuinpa juurikin täältä kysymään hintatietoja kun täällä pyörii porukkaa, ja olen TÖRKEÄ kun saan vieraalta ihmiseltä rehellisen vastauksen paljonko juuri hänellä olisi varaa maksaa niistä lapasista joita en ole vielä edes neulonut.
Ja mitä minun ammattini siis tähän kuuluu? Juuri minun ammattiani haukutaan jatkuvasti julkisesti ylihinnoitelluksi, kollegoitani puukotellaan selkään netin keskustelupalstoilla, ammattitaitoamme epäillään kokoajan ja alallamme harmaa talous oikein kukoistaa.
Ja kyllä, sinä voit todella tulla tekemään työni sillä 50centin tuntipalkalla hymyillen.
Olet sitä luultavasti joskus tehnytkin, ihan ilmaiseksi, rullaamalla paplarit äitisi tukkaan.
Olen siis kampaaja.
ap
Kyllä käsintehdyt lapaset maksavat enemmän kuin 4 euroa, jos haluaa saada tuohon hintaan niin sitten on paras kutoa lapasensa itse, jostain halpislangasta. Käsityötä ei Suomessa arvosteta, aina sanotaan, että tuollaisen voisi helposti tehdä itsekin. Jos se tekeminen on niin helppoa niin siitä vaan tekemään. Polkuhinnalla harrastelijat vaikeuttavat oikeiden käsityöläisten (niiden, jotka tekevät sitä työkseen ja maksavat verot) myyntiä. Suomalainen haluaa aina saada halvalla.
Oikea hinta lapsen lapasille on mallista ja koosta riippuen vähintään 15-20 euroa. Eikä tuostakaan jäädä vielä voitolle.
Pipo. Sellainen pikkuisen nyppyläinen missä olisi kukka sivussa. Sellaisen haluaisin mutta itse en osaa tehdä.
Näitä aion ostaa vastaisuudessakin.
että jos nuo eivät sytyttäneet, niin mitä käsityönä tehtyä (käyttämätöntä tietysti!) kaipaisit?
Olen aika näppärä käsistäni ja joutoaikaakin olisi...
ap