Haluaisin töitä mutta kun niitä ei saa!!!
Hemmetti, mistä kiikastaa!! Mulla on kaks ammattia opiskeltuna, toinen AMK tutkinto, olen myös yo. JOka kesä oon tehny töitä 15-vuotiaasta sekä opintojen ohella viimeset 4 vuotta. Keväällä valmistuin ja ei, en saa töitä. Lähetän päivittäin noin 2 hakemusta, ja en ole päässyt yhteenkään haastatteluun. Menee hermot!!
Kommentit (26)
olen ollut työttömänä syyskuun alusta lähtien kun kesätyöt loppuivat. Siitä eteenpäin olen lähettänyt useampia viikossa, joinakin päivinä yhden, joinakin neljä. Ihan sen mukaan mitä olen netistä löytänyt. Eli katson mol.fin, aarresaaren, monsterin jnejnejne, joista katson sopivimmat tehtävät. ja olen kyllä lähettänyt ihan avoimiakin ilman varsinaista avointa paikkaa.
Alkaa kyllä todellakin turhauttamaan, en ole tottunut olemaan jouten. Puhumattakaan rahatilanteesta, koska tietysti kaikki tietää työttömyystuen suuruuden. Mun hakemus on tsekattu mm. Eilakaislalla, jossa oli tosi mukava ihminen töissä.
Mutta kun olen lukenut näitä vastauksia, en ilmeisesti ole yksin.
Vielä yksi kysymys olisi, mitä mieltä olette siitä että soittaa hakemuksensa perään? Onko siitä mitään apua? Hain juuri unelmapaikkaa, jossa hakuaika on 30.10 asti. Ilmoituksessa oli kohta jossa luki että lisätietoja saa soittaa 20.10. Jos soittaisin ja kyselisin hakemukseni perään. Mitä muuta voisi kysellä ja miten voisi antaa itsestään miellyttävällä tavalla kiinnostuneen kuvan? Alan käymään epätoivoiseksi ja pelkään olevani liian tyrkky, kun oma arviointikyky sumenee...
nuo kaikki paikat, joihin haetaan työntekijää, myös täytetään... ainakin lähipiirissä on ollut tapauksia, että työpaikka on ollut "auki", porukka on käynyt jopa haastatteluissa, mutta sitten on sanottu ettei paikkaa täytetäkään säästösyistä - ainakaan vielä. Porukka odottaa ja odottaa, että tulis tieto saako sen duunin vai ei.
En tiedä onko tää kovinkin yleistä, mutta ainakin tietyllä alalla pk-seudulla näin tuntuu tapahtuvan.
Ap:lle en osaa sanoa muuta vinkkiä kuin että kantsis tunkea jalkaa sellaiseen työpaikkaan, jonne haluaa; kysy vaikka olisko niillä jotakin harjoittelupaikkaa auki (tyyliin 3 kk jollakin pienellä harjoittelurahalla) ja teet työsi hemmetin hyvin -> haluavat pitää sinut. Johonkin maailman aikaan tämä systeemi toimi, mutten tiedä toimiiko enää, kun hyviä työnhakijoitakin taitaa olla liikkeellä pilvin pimein...
ja on saanut vastauksia, joiden mukaan hakijoita on eri paikkoihin todella ollut satoja. Se tarkoittanee käytännössä sitä, että välttämättä jokaista hakemusta ei edes lueta. Mieheni on myös saanut pari ilmoitusta, joissa työnantaja ilmoittaa, että haku on suljettu ennenaikaisesti, koska hakemuksia on saapunut niin paljon tai että paikka on täytetty sisäisesti.
Nyt on myös työnantajilla varaa valita kermat päältä. Yhteenkin myyntipäällikön hommaan valittiin Columbia univeristyn tutkijatohtori!
Se meni minusta jo pikkuriikkisen yli ymmärryksen.
Pätevin tämä valittu ehkä oli, mutta oliko sopivin?
nykyään täytyy olla joku kauppatieteiden maisteri että pääsee sinne Alepan kassalle töihin.
Mut ite oon saanut hyvän avun tuolta --> https://www.jyu.fi/hallinto/rekrytointi/opiskelija/tyonhaku/tyohakemus
On yliopiston rekrysivu, mut tuo työhakemuksen ja CV:n pohjamalli löytyy.
Tsemppiä työnhakuun. Se on joskus todella raivostuttavaa..
Ootko ajatellut vuokrafirmoja? Itse opiskeluaikoinen työllistyin vakkarihommaan sen kautta (alotin siis firmassa vuokratyöntekijänä, mut aika pian pomo halusi mut varsinaiseksi työntekijäksi). Pääsisi ainakin tutustumaan uusiin paikkohin ja nimeään tutuksi.
Ennen olen päässyt aina haastatteluun ja töitäkin olen tehnyt, mutta nyt ei mitään. En tosin vielä ole alkanut aktiivisesti töitä hakemaankaan, mutta vuoden vaihteen jälkeen olisi tarkoitus. Pelkään vaan, etten niitä töitä saa silloinkaan :(