Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokotuksesta...

Vierailija
16.10.2009 |

Tarkoitan ihan tätä kausittaista influenssarokotusta, en sikainfluenssa. Ensimmäistä kertaa mietin rokotteen ottamista itselleni ja lapsille. Kertokaapa joilla on kokemuksia rokotteesta, oliko siitä kuinka todellinen hyöty, onko se siis 100%? Paljonko maksaa? Haittavaikutuksia? Millä perusteella saa lääkäriltä reseptin rokotteeseen? Entä minkä ikäisille lapsille rokotteen saa ilmaiseksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut rokotteen hmm. varmaan 13 vuotta putkeen lukuunottamatta niitä vuosia kun olin raskaana. 100% varmuutta ei ole, mutta tyhjää parempi. Rokotuksesta ei ole kummempia seurauksia ollut. Terveet aikuiset saa rokotuksen yksityisiltä lääkäriasemilta noin 28 euron hintaan, alle 3v lapset saa neuvolasta, pitkäaikaissairaat samoin, aikuinen voi saada kyllä kans lääkäriltä reseptin, mutta maksaa se rokotekin jotain päälle kympin muistaakseni.

Itsekin saisin ilmaiseksi, mutta kun täällä rokotus olis vasta kuukauden päästä ja vois tulla mulle päälekäin sikainfluenssarokotteen kanssa, joten maksoin itsekin tuon vajaan kolme kymppiä rokotuksesta.

Vierailija
2/3 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3-vuotiaat saavat ilmaiseksi neuvolassa (marraskuun alussa rokotuspäivät). Yli 3-vuotiaat tarvitsevat lääkäriltä (tk tai yksityinen tai neuvola) reseptin, sitten itse haetaan rokote apteekista ja neuvolassa pistetään. Aikuiset saavat reseptin lääkäriltä ja tk:ssa tai yksityisellä pistetään. Eikä siis tarvita mitään perusteita, rokotteen saa jos haluaa.

Maksaa n. kympin/piikki. Ei ole ollut haittavaikutuksia, vähän arkuutta pistokohdassa mutta ei muuta. Tehonnut on, kukaan ei ole influenssaa sairastanut (koskaan?). Ja tämän kuun lopulla otamme taas koko porukalle piikit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3-vuotiaat saavat ilmaiseksi neuvolassa (marraskuun alussa rokotuspäivät). Yli 3-vuotiaat tarvitsevat lääkäriltä (tk tai yksityinen tai neuvola) reseptin, sitten itse haetaan rokote apteekista ja neuvolassa pistetään. Aikuiset saavat reseptin lääkäriltä ja tk:ssa tai yksityisellä pistetään. Eikä siis tarvita mitään perusteita, rokotteen saa jos haluaa.

Maksaa n. kympin/piikki. Ei ole ollut haittavaikutuksia, vähän arkuutta pistokohdassa mutta ei muuta. Tehonnut on, kukaan ei ole influenssaa sairastanut (koskaan?). Ja tämän kuun lopulla otamme taas koko porukalle piikit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän