Lue keskustelun säännöt.
Loop-operointien jälkeinen raskaus
16.10.2009 |
Heippa! Onko ketään kohtalon tovereita, joille olisi tehty loop-hoito (-hoitoja) ja tulleet sen jälkeen raskaaksi. Miten teitä on seurattu raskauden aikana ? Onko annettu erikoisohjeita mitä saa ja mitä ei saa tehdä ?
Itse olen rv 13, loop-hoitoja 2 takana (v.-07 ja -09). Tuloksina ensiksi 2007-lievä solumuutos ja 2009-keskivaikea kudosmuutos. Joten kohdunkaulaa on leikelty. Kätilö, lääkäri ja neuvolatäti antavat kaikki hieman eriäviä mielipiteitä...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
hei,
Elikkä minulle tehty 2 Loop-hoitoa(01/09 ja 04/09) minulla taisi olla vaikea solumuutos ja hoito jouduttiin tekemään kahdesti koska ekalla kerralla ei saatu koko muutosaluetta pois. Olin 2vkoa sitten kontrollissa, mutta raskauden vuoksi voitiin ottaa ainoastaan papa ja nyt jännään tuloksia.
Minulle sanottiin että erityisseurantaa ei tarvita raskauden suhteen, mutta kuulemma keskenmenon ja ennenaikaisen synnytyksen riski on suurempi. Itse en ole tuosta kovin stressannut, sillä hoidettu alue on kuulemma äärimmäisen siisti ja os ei tietäisi niin ei kuulemma pystyisi edes sanomaan, että hoitoja on tehty.
Tämä on neljäs raskauteni ja alussa oli epämääräisiä vuotoja rv.7 asti, mutta sittemmin loppuivat, sellaista ei ennen ole ollut, joten mietin kyllä että voivatko olla yhteydessä jollain tavalla siihen että hoitoja on tehty.
Mutta minulle siis ohjeet on annetti siten, että mitään ei tarvitse tehdä erilailla verraitten raskauteen jossa ei hoitoja takana.
Toivon sinulle onnellista odotusta ja hyvää syksyn jatkoa.