Huijattiinko mua huutiksessa?
Olen ihan tuore huutislainen (0 palautetta, huutanut oon alle 10 kertaa, hävinnyt ne tai mennyt liian suureksi hinta), ja huusin yhtä vaatepakettia 13 eurolla.
Siellä luki, että jos15 eurolla voi ostaa koko paketin. Mutta ei ollut mikään "osta heti"-kohde siis. Laitoin viestin kohteeseen kysymyksiin, että tämä käy ja meiliosoitteeni. Myyjä meilasi ja laittoi tilinumeron ja sanoi että käy mun lähellä isossa kauppakeskuksessa lauantaina. Maksoin saman pankin tililtä toissapäivänä ja hänen piti sitten soittaa, ja sopia lauantain aika.
Ei oo soittanut, meilit tulee bumerangina takaisin (Diagnostic-Code: SMTP; 550-Mailbox unknown. Either there is no mailbox associated with this Last-Attempt-Date: Fri, 16 Oct 2009 08:33:39 +0300). Ei oo myöskään sulkenut kohdetta, johon huusin ja jonka olen nyt maksanut. Siinä on hintavaraus ja en pääse laittamaan negaa, vaikka olisi ainut huutaja, kun se päättyy maanantaina.
Summa ei oo iso, mutta oliko tää nyt huijaus?
Kommentit (39)
ketään huijaamaan, varsinkin jos noin paljon jo positiivisia palautteita. Sähköpostissa voi olla jotain vikaa tms. Jos myyjästä ei kuulu mitään, niin voithan huutaa sitä avoinna olevaa kohdetta maanantaina niin paljon, että hintavaraus ylittyy ja jättää sitten negatiivista palautetta kohteen sulkeuduttua.
että en saa kiinni meilillä, ja mikä aika sopii + että sulkee kohteen, koska olen jo maksanut.
ap
suhtautuu sinuunkaan, koska säännöt yksiselitteisesti kieltävät huutokaupan ohi tehtävät kaupat ja silloin ollaan sana sanaa vastaan tilanteessa. Ja jatkossa maksa noudot käteisellä.
7
en oo kokeillut, löytyykö se jostain numerotiedustelusta, siihen tulee äkkiä lisää hintaa.
ap
eli siellä lukee "ko paketin voi ostaa heti 15 eurolla. ilmoita vain, niin laitan pakettia tulemaan."
Joten jos suljetaan tunnuksia, suljetaan myös myyjän tunnus, vai?
Mä olen maksanut ja voin todistaa sen kuitilla. Kohteesta näkee, että olen koettanut pitää yhteyttäkin.
ap
suhtautuu sinuunkaan, koska säännöt yksiselitteisesti kieltävät huutokaupan ohi tehtävät kaupat ja silloin ollaan sana sanaa vastaan tilanteessa. Ja jatkossa maksa noudot käteisellä.
7
välein kuten nämä jotkut av-mamma huutajat tuntuvat tekevän.
vaan ensin viestitteli nnopeasti ja sitten viestitys loppui 2 päivää sitten, kun olin maksanut. Kun itse meilasin, meilit tulevat takaisin.
ap
miten löysit? Oli järkyttäviä tai ei, musta ne on pesun ja silityksen jälkeen varmaan aivan käytettäviä vaatteita ja 15 e arvoinen paketti.
mutta ton linkin takaa ei kyllä löytyny mitään "osta 15 eurolla koko pkt"-juttua. Tai sit en vaan osaa ettiä sitä.
ei sit ollu "Osta heti" sillä hinnalla...häh.Vaan pelkkä maininta, että tällä hinnalla (oliko nyt 15e) voi ostaa
eikä maksa paljon.
Ryppyisiähän ne näyttää olevan, mutta silittämisen jälkeen varmasti siistejä.
Toivottavasti saat ap pakettisi :)
mutta ajattelin, että jos unohti laittaa ja sitä ei ehkä voi jälkeenpäin lisätä.
ap
ei sit ollu "Osta heti" sillä hinnalla...häh.Vaan pelkkä maininta, että tällä hinnalla (oliko nyt 15e) voi ostaa
- noudoissa maksetaan yleensä aina käteisellä, ei etukäteen tilille
- ja miksi maksoit kun kohde ei vielä ollut suljettu
sitä, että huijasiko myyjä tietoisesti vai onko kyseessä vaan joku muu ongelma (s-posti kaatunut, netti pois käytössä, myyjällä ongelmia...) on vaikea sanoa. Koeta vaan jatkaa yhteydenottoja eri keinoin mitä keksit.
on kyllä edullinen 15 euron paketiksi, tosi paljon tavaraa!!!
Ja ilmeisesti myyjä on Lohjalta.
Tuli mieleen, että jos oletat että hän vielä lähtee johonkin Jumboon asti sitä viemään, niin eipä hälle mitään siitä jää kun bensat maksaa. Ehkä ois kohtuullisempaa ollut ottaa tavarat postissa ja maksaa postikulut?
Tai en tiedä mitä olette sopineet... myyjälle voi olla hankalaa tietää menoja noin tarkkaan kellonlyömälleen etukäteen.
Itse INHOAN yli kaiken sitä, että vaikka laitan aina tarkkaan kohteeseen, missäpäin asumme ja mistä nouto on mahodllinen, niin yritetään aina vängätä josko vois kuitenkin tavata siellä tai täällä tai tuolla...
ihan taju vaikeeta olisi sopia tapaaminen johonkin mihin en sitten välttämättä olisikaan silloin menossa, ja vielä tiettyyn kellonaikaan. Itse en ikinä suostu noihin ihme tapaamisiin.
22
Silittämättömiä - kyllä. Rytkyjä - ei.
Tulee ensin mieleen että myyjä olisi tullut katumapäälle kun niin halvalla myy. Mutta en kyllä usko siihenkään koska myyjä ei takuulla halua menettää hyvää palautestatustaan ja saada negapalautetta.
Hankalampi sanoa missä on ongelma. Meili kaatunut? Muu ongelma? En usko kuitenkaan että tässä on ollut tarkoituksena huijaus.
että koska oon 0-palautteinen, niin huijattiin? Koska ilmoittaisitte ylläpidolle?