Melissa Maria Henriikka vai Melissa Marie Henriikka?
Kommentit (17)
...vierasperäinen Melissa ja Marie samalla henkilöllä suomalaisittain kirjoitetun HenrIIkan kanssa? Jos Melissan haluat etunimeksi, laita sitten Henriikka yhdellä iillä ja c:llä. Tasapaino nimipolitiikassa kunniaan :)
Jos taas ruotsalaisperäinen (tai kv.) niin Marie.
Ps. Minusta Melissa on jo vakiintunut täysin suomalaiseksi nimeksi vaikka se varmasti alkuperältään ulkomainen onkin (kuten lähes kaikki muutkin nimet Suomessa).
melitta on suodatinpussi... se on myos s-vikaisen melissa
mutta jätä se, anteeksi, aivan hirveä Henriikka pois. Vaikea keksiä rumempaa nimeä. Ei pahalla, mutta se on vaan niin karsea. Ja mulle tulee ainakin Melissasta ja Mariesta mieleen jotain kaunista ja söpöä, Henriikka ei sovi sitten näiden nimien kanssa yhteen ollenkaan.
Melissa Maria Henriikka on parempi, kaunis nimi ja hyvä rytmi noin koko rimpsuna luettuna.
mutta jätä se, anteeksi, aivan hirveä Henriikka pois. Vaikea keksiä rumempaa nimeä. Ei pahalla, mutta se on vaan niin karsea. Ja mulle tulee ainakin Melissasta ja Mariesta mieleen jotain kaunista ja söpöä, Henriikka ei sovi sitten näiden nimien kanssa yhteen ollenkaan.
terveisin hirveä henriikka
apua. näyttää lapsi molemmilta joten pannaas nimet vaan näppärästi yhteen. sama periaate kuin petriina nimessäkin. siis yök ja ellotus vaan.
...A-loppuisia kaikki: Melissa Maria Henriikka. Rimmaa parhaiten noilla tarjotuilla nimillä. Ja ihan kiva nimiyhdistelmä onkin!
Liian raskas, liian kömpelö. Pahoitteluni!
täällä saa usein ikäviä vastauksia. Molemmat ehdotuksen on kauniita, ehkä vähän pitkiä tosin. Meidän lapsilla on kaksi etunimeä, mutta se on ihan makuasia! Olen aina pitänyt Marie-nimeä tosi kauniina. Samoin Maria on ollut aina kaunis ja myös Melissa kuuluu mielestäni kauneimpiin nimiin. Molemmat ehdotukset käy. Mutta älä ihmeessä laita mitään Henricaa, niin kuin joku näytti ehdottavan. Henriikka on mukava nimi ja sopii tuohon ihan hyvin.
Ehkä jos noista pitäisi valita, niin Melissa Marie Henriikka kuulostaa jotenkin kevyemmältä kuin se toinen. Ehdotan siis sitä.
Ja se on muuten Peltoniemen HinTriikan surumarssi...
tosiaan suodatinpussi (Melitta) tai Melassi, jota annetaan karjalle rehuksi.
anna Marie nimeä jos ton Henriikan valitset, se pilaa Marien.Lausutaan Marii..vaikka monet ei sitä tajuakkaan
Eikö kaksi riittäisi?