Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

käsityö ihmiset

Vierailija
15.10.2009 |

Oon jonku verran harrastanu ompelua mutta en oo keksiny miten kaksoistikkaukset tehdään yhdellä ompeleella. Onko olemassa ompelukoneeseen kaksoisneuloja vai pitääkö ompeleet tehdä saumurilla? Ja jos saumurilla ni millasilla asetuksilla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaan tarvitset kaksi ylälankaa alalangan lisäksi. Monet koneet takkuavat tekokuitujen kanssa kaksoistikkausta tehdessä, mutta ainakin omani tikkaa kauniisti joustavat ja vähemmän joustavat puuvillat :)

Vierailija
2/4 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on sitten olemassa eri levysiä - eli neulojen väli toisitaan voi olla 3-6 mm. Suosittelen joustaviin kankaisiin mieluiten lähempänä 6 mm olevaa, tai sitä 6 millistä, sillä lopputulos kotikoneella on siistimpi siten. Kovin toisiaan lähellä olevat neulat vetävät alalangan kanssa tikit hurjan lähekkäin olevaksi.

Minulla ei ole kone koskaan takunnut kaksoisneulan kanssa, mutta toisaalta koneeni on 20 vuotta vanha Bernette, enkä koskaan ompele tekokuituja...

Onnea matkaan - ompelu on kiva harrastus :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös tasosaumureita, joilla sen tikkauksen saa aikaiseksi. Tavallisella saumurilla ei pysty tikkaamaan.

Tasosaumurit vain on aika herkkiä vehkeitä, eli niitä saa yleensä aika tavalla säätää ja säätää. Plus tietty yhden koneen hinta pelkästään yhdenlaisen tikin tekemiseen.

Itse toisaalta kyllä haaveilen tasosaumurista...

Vierailija
4/4 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Siispä suuntaan huomenna neula kauppaan.. :D