Siis voiko lapsellekin tarttua saunan lauteilta joku sukupuolitauti =(
Kommentit (33)
käytännössä todennäköisyys äärimmäisen pieni, limakalvokontakti vaaditaan. Eli tosiaan ne miehet jotka kertovat saaneensa tippurin kylpylän lauteilta tai uima-altaan vedestä, puhuvat kyllä omiaan..
mulla on tieto, että yhdelle tarttui herpes hammaslääkärikäynnillä. Oli semmoinen muotinsovituskäynti.
mulla on tieto, että yhdelle tarttui herpes hammaslääkärikäynnillä. Oli semmoinen muotinsovituskäynti.
että sukupuoliherpeksen voi saada myös suun limakalvoille tai silmään. Suuseksi ei siis ole turvaseksiä vaikka välillä kuulee sellaistakin kantaa..
implanttimuottia.
Samalla tavalla voisi tarttua kuin alapään vastaava.
se siis aiheuttaa kondyloomaa. Suuri osa ihmisistä kantaa virusta tietämättään, ja usein se on saatu jo lapsuudessa omilta perheenjäseniltä.
se siis aiheuttaa kondyloomaa. Suuri osa ihmisistä kantaa virusta tietämättään, ja usein se on saatu jo lapsuudessa omilta perheenjäseniltä.
ja voivat olla uinuvia vaikka vuosikausia. Ystävälläni oli ollut teininä ja raskaus aktivoi papillooman uudelleen parikymmentä vuotta myöhemmin. Onneksi mies uskoi, että noinkin voi käydä :)
muistaakseni 75% ihmisistä on papilloomavirus ja siks nyt on mahdollista rokottaa sitä vastaan etenkin yläasteikäisiä tyttöjä, suojaamattomassa seksissä taitaa tarttua herkimmin mutta myös muulla tavoin.
kondyloomaa saa perheenjäseniltä ainakaan ilman suojaamatonta seksiä.
se on kyllä totta, että monet sitä tietämättään kantavat, mutta ei se todellakaan leviä kuten karies vanhemmalta lapselle :)
Muinoin yliopistolla opiskellessani naistentautien tohtori sanoi, että kondylooma voi teoriassa tarttua saunanlauteiltakin. Kyseistä virusta on tavattu todistettavasti neitsyiltäkin. Harvinaista, mutta mahdollista.
jos mies sanoo, että tarttui Nokian Edenin lauteilta. Näitä olen kuullut.
#4 sille joka kysyi, että "et oo tosissas."