Siis voiko lapsellekin tarttua saunan lauteilta joku sukupuolitauti =(
Kommentit (33)
HPV voi tarttua, mutta kyllä nyt yleisessä saunassa kuuluu peflettiä käyttää.
Tämä on taas tämä sama tyyppi... Onko todellakin niin että kaikki läskit haisee, tarttuuko muka sptaudit vessanrenkaasta lapseenKIN, ihan kuin olis itsestään selvää että näin ois. Muuttais jo Venäjälle.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2009 klo 20:11"]minä laitan lapselle aina pefletin mukaan
[/quote]
No ei voi, edes teoriassa.
Eikös ne sukupuolitaudit voi tarttua lapseen nimenomaan alatiesynnytyksessä? Ja raskasuaikana näitä kysellään niin, että voidaan varautua mahdolliseen sektioon tai vastalääkkeeseen tmv. En nyt todellakaan tarkoita, että aina mennään ko. syystä sektioon, mutta jos on tosi ikävä tauti, johon ei ole vaikka lääkettä. En tiedä, tuli vaan mileen ;)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2009 klo 23:30"]Muinoin yliopistolla opiskellessani naistentautien tohtori sanoi, että kondylooma voi teoriassa tarttua saunanlauteiltakin. Kyseistä virusta on tavattu todistettavasti neitsyiltäkin. Harvinaista, mutta mahdollista.
[/quote]
Itselläni todettiin kondylooma jo ennen ensimmäistä yhdyntää, että kyllä se mahdollista on.
Jos te uskotte, että mies sai sen saunan lauteilta, niin kuinka sitten ei olisi voinut tarttua samoilla lauteilla istuneeseen lapseen?
Niin, onhan se kyllä rikollista puuhata sellaista lapsen kanssa saunanlauteillakin.
itselle oli uutta tietoa että esim HIV voi tarttua äidinmaidosta..
itselle oli uutta tietoa että esim HIV voi tarttua äidinmaidosta..
minä laitan lapselle aina pefletin mukaan
Sukupuolitaudeissa on ikäraja k-18.
Mikä sukupuolitauti tarttuu saunan lauteilta? Eikö ne ole tulehduksia, jotka tarttuvat?
luulisin että kondylooma ja herpes ainakin. Ja varmaan nää klamydiat sun muut saattaa myös tarttua jos on tuoretta "limaa" lauteilla ...HYI OLKOON...
Alapäässähän on limakalvoja ja varsinkin jos on hiertymää ja iho vähän rikki on tartuntavaara suuri.
Kerran testasivat jopa Myytinmurtajissa, että tarttuuko vessanrenkailta taudit. Ei tartu, tuskin siis saunanlauteiltakaan.
Kerran testasivat jopa Myytinmurtajissa, että tarttuuko vessanrenkailta taudit. Ei tartu, tuskin siis saunanlauteiltakaan.
kuin wc-pöntöllä, sekä monet istuvat sauanssa vieläpä tosi pitkään. Olen kyllä lukenut että kondylooma ainakin saattaa tarttua näin, muista taudeista en tiedä.
?