Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

FB-konkarit HELP!!!

Vierailija
23.09.2009 |

Moi!

Olen jo jonkun aikaa ihmetellyt FB:ssä sitä, miten pääsen katselemaan siellä ihan uppo-outojen ihmisten valokuvia.

Tänään esim. kävi niin, että siihen "Home / etusivulle " lävähti sivuun pieni kuva jossa oli naisia polttareissa. Alla luki että "Maija Meikäläinen (kaverini) was tagged". Klikkasin kuvaa, ja pääsin selaamaan kyseisen albumin läpi, siellä oli useampi kymmenen kuvaa naisista saunassa, baarissa jne. Kun yritin sitten avata tämän kaverini kaverin toista albumia / profiilia, fb ilmoitti että "Mirkku Mielikäinen shares some information only with some people tms.".

Eli siis mitä vishnua?!?! Pääseekö kaikki ulkopuoliset urpot katsomaan samalla lailla minunkin kuviani jos niitä joku heidän ystävänsä esim. on kommentoinut? Kun siinä aloitussivun oikeassa reunassahan on aina niitä "matti likes this photo" tai "minna commented on this photo" juttuja...

Olen siis suojannut profiilini, rajannut että vain ystävät näkevät profiilini. Ja vain tietyt ystävät näkevät valokuvani. Mutta jos he kommentoivat niitä, paljastuvatko ne kaikelle kansalle?!?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAikki vaan ei ole suojanneet albumeitaan eli joidenkin albumeita pääsee katsomaan myös ystävien ystävät.

Vierailija
2/11 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en laita omalle sivulleni yhtään kuvaa, vaikkei niissä nyt varsinaisesti mitään salattavaa olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyminen etusivuilla ilmoitustaululla.

Siellä on kyllä selkeät ohjeet asialle.

Vierailija
4/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä lähteä etsimään moista kieltoa :)

Ap

näkyminen etusivuilla ilmoitustaululla.

Siellä on kyllä selkeät ohjeet asialle.

Vierailija
5/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä hänen profiilinsakin oli ulkopuolisille salainen/lukittu jos sitä yrittä avata... On tuo fb kyllä aika susi. OIkeasti. Tuo on mielestäni jo pahemman luokan bugi.

Ap

KAikki vaan ei ole suojanneet albumeitaan eli joidenkin albumeita pääsee katsomaan myös ystävien ystävät.

Vierailija
6/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, niin se juuri menee, että jos kaverisi kommentoivat kuvaasi, näkyy se heidän kavereidensa kohokohdissa ja nuo kaverisi kaverit pääsevät katsomaan albumiasi.

Jos itse laitat asetuksiin joka kohtaan että "vain kaverit", ei tilanne muutu. Jos itse laitat että "älä salli kommenttien näkymistä", ei tilanne muutu (ellei kavereillasikin ole asetukset noin).

Itse olen laittanut asetuksiin että kommenttejani ei näy kavereideni kohokohdissa, näin estän ettei minun kauttani pääse kavereideni kuviin.

Ikävä kyllä hyvin harva noin tekee, eli edelleen jos joku kaverini kommentoi minun kuvaani, sen albumini näkevät myös kaikki hänen kaverinsa. Tästä syystä esim. lasten kuvia en pidä fb:ssa kuin harvoin ja muutamalle ihmiselle (joilla asetukset ovat ok).

Että tiivistettynä: Itse et voi mitenkään estää kuviesi näkymistä kolmannelle osapuolelle! Sellaista asetusta ei ole!

Vierailija
7/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi helkuta. Pitääkö mun nyt sitten poistaa kuvat kokonaan? Hitsi kun pitää mennä luottamaan noihin salauksiin kun ne on olevinaan asianmukaisesti tehty...

Ja joo, mulla on siellä kuvia mm. mun lapsesta :(

ap

Että tiivistettynä: Itse et voi mitenkään estää kuviesi näkymistä kolmannelle osapuolelle! Sellaista asetusta ei ole!

Vierailija
8/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos haluat katsoa kuviani, ÄLÄ kommentoi niitä ÄLÄKÄ tykkää niistä! Tai säädä asetuksesi niin etteivät kommenttisi näy kavereillesi!"

Vierailija
9/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua muuten myös ärsyttää se, että jotkut kaverit laittaa sinne kuvia, joissa myös minä näyn eivätkä ole kysyneet multa lupaa!

Vierailija
10/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää käytä koko FB:tä kun oikeasti yksityisyyttään ei voi mitenkään hallita vaikka kuinka haluaisi. Itse en ole sinne koskaan kuvia laittanut.

Törkeintä on juuri tuo kun kaverit laittelee toisten kuvia lupaa kysymättä kaiken kansan tölisteltäväksi. Esim. eräs ystäväni laittoi albumiinsa kuvia minusta ja vastasyntyneestäni synnärillä. Lupaa kysymättä. Vasta myöhemmin kuulin täysin vierailta ihmisiltä kommetteja vauvakuvista.... Ahdistaa että noinkin henkilökohtainen ja intiimi tilanne on ollut siellä tuntemattomien ihmisten pällisteltävänä!

Vierailija
11/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä jo tosi törkeää! :( Ihmeellistä miten ajattelemattomia ihmiset ovat. Itseänikin harmittaa pari tuttavaani, jotka laittavat AVOIMEEN fb-profiiliinsa toisilta lupaa kysymättä kuvia esim. lastensa kaverisynttäreiltä, uimarantareissuilta ym... Eli toistenkin lapset näkyy niissä kuvissa.

Ja minäkin olen päässyt pariinkin kertaan todistamaan jonkun vieraan ihmisen ensihetkiä vastasyntyneensä kanssa... :-/

Pitää varmaan ottaa se kuva-albumi sieltä kokonaan pois. En tykkää ajatuksesta että kuka vaan voi nähdä kuvani. Ei siellä nyt mitään äärettömän salaista ole, eikä ns. pedofiilimateriaalia (esim. juuri lapsesta uimarannalla tms.) mutta kuitenkin.

Ap

Itse en enää käytä koko FB:tä kun oikeasti yksityisyyttään ei voi mitenkään hallita vaikka kuinka haluaisi. Itse en ole sinne koskaan kuvia laittanut.

Törkeintä on juuri tuo kun kaverit laittelee toisten kuvia lupaa kysymättä kaiken kansan tölisteltäväksi. Esim. eräs ystäväni laittoi albumiinsa kuvia minusta ja vastasyntyneestäni synnärillä. Lupaa kysymättä. Vasta myöhemmin kuulin täysin vierailta ihmisiltä kommetteja vauvakuvista.... Ahdistaa että noinkin henkilökohtainen ja intiimi tilanne on ollut siellä tuntemattomien ihmisten pällisteltävänä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi