Lanzarote, Playa Blanca -> kokemuksia?
Kommentit (9)
Kerran olen vain ollut ja silloin Puerto Del Carmenissa mutta koko saarta tuli kierrettyä jonkun verran ja olihan se vähän pettymys; jos mahdollista menisin teinä ennenmmin Gran Canarialle tai Teneriffalle; Lanza pelkää mustaa laavakiveä, karua, tylsää.
ja se vaikutti aika samanlaiselta kuin Lanzarote muutenkin. Siistiä ja vähän tylsää. Oltiin itse Puerto del Carmenissa, jossa tuuli ihan älyttömästi. Ei kovin ihanteellinen lomailmasto siis. Auringossa tuulettomassa paikassa oli kuuma, mutta tuulessa kylmä.
Princesa Yaizassa on oltu.
Upea hotelli palveluineen.
Playa Blanca on samanlainen kylä kuin moni muukin -lapsilla ainkin oli kivaa.
jostain löysin keskilämpötilan reilusti alle 20 astetta.. kannaattaako lähteä?
- ei ap
Olin ensimmäistä kertaa elämässäni Kanarialla viime huhtikuussa. (olin vältellyt tähän asti Kanariaa..)Oli raskauden jälkeen niiin hirvittävä matkakuume että Kanariakin kelpasi.
Ja katso. Ymmärrän nyt paremmin ihmisiä, jotka sinne hinkuvat. Tai ehkä heitä, jotka haluavat asua siellä esim talvikauden.
Olin positiivisesti yllättänyt. Eihän se nyt mitään laavakiveä koko saari ollut. Paljon nähtävää. Vuokrasimme auton ja ajelimme nelikuisen vauvan tahdissa. Olimme maaliskuussa ja lämpöä oli juuri sopivasti valkoihoiselle teinilleni ja vauvalle.
Hotelli oli mukava ja rattailla pääsi hyvin liikkumaan. Voisin mennä uudesstaankin.
jostain löysin keskilämpötilan reilusti alle 20 astetta.. kannaattaako lähteä?
- ei ap
Se on tuurista kiinni. Voi olla sateista tai sitten upeat ilmat.
Kyllä siellä päivällä shortsikeli on, mutta illalla pitkähihaiselle on tarvetta jos haluaa syödä ravintolan ulkopöydissä.
Playa Blanca on saaren aurinkoisin paikka.
Varokaa, lentokentällä otetaan tuplahintoja, tarkastajaa kuitti heti.
Huhtikuussa Lanzarotella olleena sää on ollut noin +25 eli aivan sopiva keli, mutta merivesi oli aika kylmää uimiseen. Maisemat oli kuin postikortissa ja tiet jyrkkiä mäkiä suurimmaksi osaksi. Leppoisan lämmin tuuli oli kokoajan. Itse tykkäsin Lanzarotesta varsinkin, kun otettiin vuokra-auto jolla kierrettiin saarta. Käytiin muistaakseni sen nimisessä paikassa kuin Playa papagayo, sielläkin tosi kaunista. Bussillakin matkustaminen olisi ollut ihan edullista, mutta vuokra-auto vaivattomampi.
Oltiin Blue Village Flamingossa, joka oli mukava ja turvallinen paikka olla lapsen kanssa. kaupunki olipieni, ja sinne pääsi kaunista rantakävelytietä pitkin. Riittävästi ruokapaikkoja, shoppailupaikkoja ei niin. Vuokrattiin auto pariksi päiväksi, oli oikein kivaa.