Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkapäivä jälleen -paljonko jäi laskujen maksun jälkeen?

Vierailija
15.10.2009 |

Asuminen, auto, päivähoito * 3, Visa + pari muuta kuukausittaista laskua osaltani maksettu.

Käteen jäi 600 euroa -ihan oikeasti surullista! Onneksi miehelläni on parempi tilanne.

Akateeminen koulutus ja 10 vuoden työkokemus yhdistettynä suomalaiseen verotukseen ja elämisen kalleuteen jättää ihmisen tällaiseen tilanteeseen. Enkä mielestäni ole mitenkään tuhlaavainen, Visa-laskukin koostui parista nettikaupan ale-ostoksesta, lapsille talvihaalarit.

Pistää miettimään....

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime tilistä jäin 228€, jolla pitää ruokkia 3-henkinen perhe ja töissäkin pitäisi kulkea ja sitä parempituloista miestä ei ole.

No, ens kuussa jää tilistä vähän enemmän, onneksi

Vierailija
2/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi 370 €, mutta saan tilin kaksi kertaa kuussa ja miehellä tilipäivä viimeinen päivä. Eli tuolla rahalla pitää elää kaksi viikkoa. Kolmihenkinen perhe pärjää kyllä hyvin (nuukasti). Tosin pakko ostaa lapselle kengät nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

+200€ mulle

sillä eletään kuukaus

Vierailija
4/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viikkoa, 4 henkinen perhe

Vierailija
5/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

+200€ mulle

sillä eletään kuukaus

ne mitä jää yli on mun (eli paljonkas se nyt olikaan)

ja riittää ihan hyvin

Vierailija
6/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilille tupsahtaa 406 euroa. Ja sillä pitäisi maksella laskuja, ruokia, vaippoja jne. Oma valinta, mutta töihin meno ei paljon tilannetta korjaisi, tulisi 3 lapsen päivähoitomaksut, bensakulut jne. Eli jos mulle jäis 600 käteen olisin onnellinen. =)

Vierailija
7/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on hyvä palkka, hyvä työ ja myös akateeminen koulutus.

Suomalaisessa verotuksessa ei ole mitään vikaa: maksaisitko kenties mieluummin itse koulumaksuja tai terveysvakuutuksia? Mä en ainakaan.

Vierailija
8/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maksoin muutaman ison laskun (vesi ja öljyerä) ja asuntolainan

Vierailija
9/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman verran

Vierailija
10/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa molemmat siirretään tietty summa laskujen maksu tilille joka kuukausi. Jossain kuukaudessa laskuja voi olla enemmän kuin siirtämämme summa, mutta yleensä vähemmän. Joten ei tule sellaisia 'yllätys'laskuja, joita ei olisi rahaa maksaa ja aina jää elämiseenkin ihan riittävästi. Ollaan aina koitettu miettia budjettia tulojen/menojen suhteen ja koskaan ei ole tullut vielä (20 vuoden aikana) tilannetta että ei olisi rahaa laskuihin. Aluksi toki oli tiukkaa kun molemmilla tosi pieni palkka, nykyään vain miehellä:) itse olen keskituloinen, joten ei me rahassa ryvetä. Meillä on 3 lasta, omakotitalo ja 2 autoa, joten menoja kyllä on. Jos sitten jää ylimääräistä käytetään se lähinnä matkailuun ja kaikenlaiseen itsemme hemmotteluun.

Vierailija
11/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain uuden työpaikan ja palkkakin nousee. En malta odottaa!

Vierailija
12/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vingutellaan taas seuraavassa kuussa luottokortteja ja maksellaan niitä taas palkasta pois.

Miehllä palla parin viikon välein ja hänelle jää aina omiin menoihin pari sataa myös.

Bruttotulot yhteensä reilu 5000€, lapsia 4

Vierailija
13/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vingutellaan taas seuraavassa kuussa luottokortteja ja maksellaan niitä taas palkasta pois. Miehllä palla parin viikon välein ja hänelle jää aina omiin menoihin pari sataa myös. Bruttotulot yhteensä reilu 5000€, lapsia 4

Vierailija
14/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle jää n.50e..

Vierailija
15/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen yleensä n. 2000 euroa. Jos isoja luottokorttilaskuja, vähemmän.

Vierailija
16/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan? Perheen vaatteet?

Sittenhän jos mies on esim. keskituloinen ja saa nettona noin 2000 e/kk, jää teidän perheelle mällättävää ainakin tonni kuussa, joten mitä nariset?

Vierailija
17/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai puhutteko yleensä kuukaudessa palkasta jäävästä rahasta?

Minulla on huomenna (16. pv) palkkapäivä eikä yhtään laskua sille päivälle odottamassa. Puhelinlaskun (muutama kymppi) eräpäivä on 19.10. Kuun lopussa maksan Amex-laskun.

Käytännössä kuussa jää minulta keskimäärin reilun parin tonnin nettopalkasta n. 1000 e kaikkien kulujen jälkeen. Mies siis hoitaa osan (n. puolet) perheen laskuista. Nuo yli jääneet tonnit sitten tuhlataan yleensä asuntolainan ylimääräiseen lyhentämiseen jos ei muita ylimääräisiä kuluja ole.

Vierailija
18/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi n. 700 e. Lapsilisäpäivään asti pärjättävä, 9-henkinen perhe. Hyvin onnistuu! Lapsilisiä ja kotihoidontukea tulee kuun lopussa yhteensä n. 1400-1500 joista muutama satanen taas laskuihin. Ei tee tiukkaakaan kun elämme säästeliäästi, rahaa jää käytettäväksi muuhunkin kuin elämiseen.

Vierailija
19/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ens kuussa jää enemmän laskujen jälkeen.

Mutta tää kuukausi on nyt pärjättävä tällä.

Vierailija
20/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa verotuksessa on paljon vikaa! Asumme Helsingissä ja terveyskeskusten varaan jättäytymällä moni vaiva olisi jäänyt hoitamatta järkevässä ajassa. Maksan siis sairaskuluvakuutuksia ja käymme yksityisillä lääkäriasemilla. Päiväkotipaikkoja ei meidän lapsille järkevältä etäisyydeltä ollut kaupungilla tarjota, joten lapset ovat yksityisessä päiväkodissa. Saamme maksuihin toki yksityisen hoidon tukea ja kuntalisän, mutta silti tilanteemme säästää kunnalta pitkän euron ja maksamme erotuksen itse.

Peruspalveluiden ottaminen itsestään selvyytenä ja kaikkien kansalaisten velvollisuus rahoittaa niitä raivostuttavat minua syvästi -varsinkin kun parhaimmillaan samoista asioista maksaa sekä veroissa että yksityisesti. Joten nro 8:lle vastauksena kysymyksiin: kiitos kyllä, maksaisin mielummin juuri niistä palveluista joita käytämme.

Ja mulla on hyvä palkka, hyvä työ ja myös akateeminen koulutus. Suomalaisessa verotuksessa ei ole mitään vikaa: maksaisitko kenties mieluummin itse koulumaksuja tai terveysvakuutuksia? Mä en ainakaan.