Palkkapäivä jälleen -paljonko jäi laskujen maksun jälkeen?
Asuminen, auto, päivähoito * 3, Visa + pari muuta kuukausittaista laskua osaltani maksettu.
Käteen jäi 600 euroa -ihan oikeasti surullista! Onneksi miehelläni on parempi tilanne.
Akateeminen koulutus ja 10 vuoden työkokemus yhdistettynä suomalaiseen verotukseen ja elämisen kalleuteen jättää ihmisen tällaiseen tilanteeseen. Enkä mielestäni ole mitenkään tuhlaavainen, Visa-laskukin koostui parista nettikaupan ale-ostoksesta, lapsille talvihaalarit.
Pistää miettimään....
Kommentit (36)
lapsia 2. Mulla on onneksi kirppispöytä, joka voi tuottaa vielä ihan kivastikin viikonlopun aikana.
on tällä hetkellä tilillä 1700e ja huomenna tilipäivä. lisäksi toinen työnantaja on vielä auki elo- ja syyskuun palkan.
laskut on maksettu tältä kuulta kaikki ja osa ensi kuultakin.
tavallinen ammattitutkinto ja 1,5 vuoden työkokemus yhdistettynä suomalaiseen verotukseen ja en edes pidä suomalaista hintatasoa erityisen korkeana. ei ole edes asuntovelkaa, eikä opintolainaa, yksi pieni autolaina vaan. kun raaskisi ostaa koiralle uuden talvitakin, lapsilla uudet jo on. siihen menisi noin 100e.
ja tilillä on näköjään 7358 e. En ole saanut aikaiseksi siirtää noita paremmin tuottavalle tilille, vaikka mies siitä tasaisin välein huomautteleekin.
toimii ihan tutkitustikin aika huonosti siihen menevään rahaan nähden. Perusterveydenhuollon uudistus kai on tästä syystä suunnnitteilla (toisi mm. erikoislääkärit takaisin terveyskeskusksiin), mutta nähtäväksi jää miten hyvin se tulee toimimaan.
Suomalaisessa verotuksessa on paljon vikaa! Asumme Helsingissä ja terveyskeskusten varaan jättäytymällä moni vaiva olisi jäänyt hoitamatta järkevässä ajassa. Maksan siis sairaskuluvakuutuksia ja käymme yksityisillä lääkäriasemilla. Päiväkotipaikkoja ei meidän lapsille järkevältä etäisyydeltä ollut kaupungilla tarjota, joten lapset ovat yksityisessä päiväkodissa. Saamme maksuihin toki yksityisen hoidon tukea ja kuntalisän, mutta silti tilanteemme säästää kunnalta pitkän euron ja maksamme erotuksen itse. Peruspalveluiden ottaminen itsestään selvyytenä ja kaikkien kansalaisten velvollisuus rahoittaa niitä raivostuttavat minua syvästi -varsinkin kun parhaimmillaan samoista asioista maksaa sekä veroissa että yksityisesti. Joten nro 8:lle vastauksena kysymyksiin: kiitos kyllä, maksaisin mielummin juuri niistä palveluista joita käytämme.
Ja mulla on hyvä palkka, hyvä työ ja myös akateeminen koulutus. Suomalaisessa verotuksessa ei ole mitään vikaa: maksaisitko kenties mieluummin itse koulumaksuja tai terveysvakuutuksia? Mä en ainakaan.
Eli kun pakolliset menot ja ylimääräiset jutut on hoidettu, siirrän joka kuukausi tonnin sijoitustilille. Mies sijoittaa myös omat säästöön jäävät rahansa, enemmän tosin kuin minä. Hyvää osinkokevättä odotellessa... :-)
mieheni palkka + mun kj-tuki + lapsilisät kolmesta lapsesta riittää juuri ja juuri menoihimme eli tulos on joka kuukausi +- 0. Tarvittaessa jos tulisi joku kriisi taloudelliseen tilanteeseemme, voisimme maksaa asuntolainasta pelkkiä korkoja, nyt siis lyhennämme saman summan kuin minun töissä ollessani.
Meillä siis yksi yhteinen tili minne tulee aina kaikki perheen tulot ja rahat siis luonnollisesti yhteiset.
Sitten kun olen taas töissä niin minun palkkani jää periaatteessa "ylimääräiseksi". Saan nettona noin 2400 e/kk. Tämä raha sitten käytetään asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin, lomamatkoihin, perheen vaateinvestointeihin jne. Eli töissä ollessa en kiertele kirppareita vaan kurvaan Stockalle :D Eli sitten en katsele hintoja (kuten hoitovapaalla) vaan ostetaan mitä tykätään "mun tienaamalla potilla".
1200 euroa ja laitan siitä säästöön 500. Tässä kuussa oli pelkästään lainan lyhennys, vastike, bussilippu ja asunnon sähkölasku. Ensi kuukausi on samanlainen, asunnon tilalla on kesämökin sähkölasku. Yleensä saan säästöön n. 200-300 euroa.
Päivähoito nieli kyllä aikoinaan ison osan tilistä, kun lapsia oli 2 ja täydet 380 euroa meni hoitoon. Eikä ole akateemista koulutusta.
mieheni palkka + mun kj-tuki + lapsilisät kolmesta lapsesta riittää juuri ja juuri menoihimme eli tulos on joka kuukausi +- 0. Tarvittaessa jos tulisi joku kriisi taloudelliseen tilanteeseemme, voisimme maksaa asuntolainasta pelkkiä korkoja, nyt siis lyhennämme saman summan kuin minun töissä ollessani. Meillä siis yksi yhteinen tili minne tulee aina kaikki perheen tulot ja rahat siis luonnollisesti yhteiset. Sitten kun olen taas töissä niin minun palkkani jää periaatteessa "ylimääräiseksi". Saan nettona noin 2400 e/kk. Tämä raha sitten käytetään asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin, lomamatkoihin, perheen vaateinvestointeihin jne. Eli töissä ollessa en kiertele kirppareita vaan kurvaan Stockalle :D Eli sitten en katsele hintoja (kuten hoitovapaalla) vaan ostetaan mitä tykätään "mun tienaamalla potilla".
Oho, kuulostaa melko reilulta - miehen rahat on "yhteisiä" ja omat rahat onkin omia. Hallelujah.
"mun tienaama osuuteni" menee KOKOPERHEEN hyväksi; asuntolainaan, lomamatkoihin, vaatteisiin. Eli ei esim. MUN vaatteisiin vaan miehen ja lastenkin. Samoin sitten KOKO perheen lomamatkaan vaikkapa Nykiin jne.
Että kyllä ne rahat on ihan KOKO PERHEEN HYVÄKSI.
mieheni palkka + mun kj-tuki + lapsilisät kolmesta lapsesta riittää juuri ja juuri menoihimme eli tulos on joka kuukausi +- 0. Tarvittaessa jos tulisi joku kriisi taloudelliseen tilanteeseemme, voisimme maksaa asuntolainasta pelkkiä korkoja, nyt siis lyhennämme saman summan kuin minun töissä ollessani. Meillä siis yksi yhteinen tili minne tulee aina kaikki perheen tulot ja rahat siis luonnollisesti yhteiset. Sitten kun olen taas töissä niin minun palkkani jää periaatteessa "ylimääräiseksi". Saan nettona noin 2400 e/kk. Tämä raha sitten käytetään asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin, lomamatkoihin, perheen vaateinvestointeihin jne. Eli töissä ollessa en kiertele kirppareita vaan kurvaan Stockalle :D Eli sitten en katsele hintoja (kuten hoitovapaalla) vaan ostetaan mitä tykätään "mun tienaamalla potilla".
Oho, kuulostaa melko reilulta - miehen rahat on "yhteisiä" ja omat rahat onkin omia. Hallelujah.
on vissiin sairaanhoitopiiri päättänyt säästää tuolla keinolla
Ens kuussa odottaa ennakkoveron täydennyksen kolmas erä tälle vuodelle. Muuten on tämä loppukuu laskutonta aikaa. Käyttötilillä rahaa 1500 euroa, säästötileillä ja rahastoissa enemmän.
1200 euroa. 2 aikuista & 1 lapsi.
Riitti niukin naukin vuokraan ja päiväkotimaksuun. Laskujen maksamista jatketaan sitten lapsilisäpäivänä.
Kyllä se on hienoa kun työnteosta näin palkitaan!
jäi n.660e, ja seuraavan kerran tulee rahaa kahden viikon päästä. Nyt maksettiin asuntolaina, autolaina ja muutama puhelinlasku, loppukuusta sitten taas jotain laskuja menee maksuun. Loppukuun rahoista jää elämiseen taas joku 600-700e. Eli siis joka kuukausi laskujen ja lainojen jälkeen jää n. 1200-1300e ruokaan, vaatteisiin ja muuhun humputteluun. Tällä hetkellä mä oon kotona lasten kanssa. 3 lasta. Mielestäni pärjätään ihan kivasti.
Jos kaikki laskut maksettais, niin ukon liksasta jäisi tasan 16 euroa, ollaan ihan veen tiukilla, kun se lomautettiin ja meni tietty ekaan paikkaan minkä sai, mutta huomattavasti huonommalla liksalla.. =(
kahdeksi viikoksi. Perheessä minä ja 2v.
Seuraavasta tilistä jää paljon vähemmän. :(