Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi teillä jää kotiin lasten kanssa kun he sairastavat?

Vierailija
14.10.2009 |

Mitä tapahtuu työpaikallasi kun jäät kotiin? Täytyykö palkata sijainen vai odottavatko työt kiltisti paluutasi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla työt odottaa mua.

Vierailija
22/36 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ne pahimmat sairaspäivät. Sitten mummot apuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niinä päivinä tietysti olen kotona ja yritän hoitaa töitä sairasta hoitaessa.

Jos sellainen päivä että pidän luentoja, niin mies jää aina, koska ei ole ketään sijaista minulle. Miehen työt joustavat paremmin.

Vierailija
24/36 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tehdään niin että toinen menee aikaisin aamulla töihin ja toinen "iltavuoroon". Joustavat työajat palavereja lukuunottamatta. JA voidaan tehdä osittain etänäkin. Työt odottavat - ei sijaista

Vierailija
25/36 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin siksi, että miehelle ei tarvitse sijaista, sen hommat voi odottaa sen paluuta eikä kukaan siihen kuole.

Mulle taas ehdottomasti tarvittaisiin sijainen, ymmärrän että sellaisia vaikea saada varsinkaan lyhyellä varoitusajalla kun kyseessä on pieni yksityinen hoitoalan yritys. Tai käytännössä jompikumpi työtovereistani joutuisi tekemään tuplavuoroja, koska ei sinne voi ottaa ketään tuntematonta, koska työvuorossa ollaan yksin.

Sitäpaitsi minä pidän työstäni, mies ei omastaan juurikaan, eli ihan mielellään jää kotiin.

Osittain voidaan kyllä vuorotöiden ansiosta usein olla molemmat töissä, jos toisella ilta- ja toisella aamuvuoro..

Tai sit mummokin on joskus hoitanut lasta. Silloin kun lapsi on mielestämme liian nuhainen hoitoon mutta liian terve että siitä saisi saikkua..

Vierailija
26/36 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lovi meidän rahapussiin, jos mies on tekemättä töitä 3pv/kk. Muuta syytä tähän ei ole kuin raha. Itse voin olla palkallisesti poissa 3 pv töistä.

Vierailija
27/36 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työkaverini tekevät myös minun työni. Mies yksityisellä, ei oikein uskalla olla pois, kun on ollut irtisanomisia ja lomautuksia firmassa.

Vierailija
28/36 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai taata. Appi sekä äitini ovat kumpikin jo eläkkeellä ja appi asuu samassa kaupungissa, äitini asuu puolestaan naapuri kaupungissa.

Itse olen päiväkodissa töissä ja se sijaisen saaminen on työn ja tuskan takana :( Miehellekkin on tosi vaikea saada sijaista (mies on yläkoulun ja lukion liikkamaikka) eli.. Tietty, jos lapset sairastuu kesken hoitopäivän, mä olen yleensä se, joka lähtee töistä aikaisemmin hakemaan muksuja kotiin, tämä sen takia, että miehen työpaikka on naapuri kaupungissa ja matkaan menee n. 40 minuuttia kelistä riippuen, talvella kauemmin, hyvällä kelillä vähän vähempi. Itselläni tuohon hakumatkaan menee kymmenisen minuuttia.

Vierailija
29/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen ihan omasta tahdosta, välillä on ihan kiva "lusmuta" himassa. Toisekseen mies on yrittäjä, joten silläkin saralla se on kannattevampaa näin päin.

Sijainen tai muut duunikaverit tekee mun hommia kun olen poissa.

voit olla mun duunikaveri. Heillä 3 lasta, mies ei ole kertaakaan jäänyt kotiin, mutta työkaveri kyllä jää heti ja aina soittelee muista tehdä se ja se.

Kaikki tajuaa että se on sun oikeus, mutta reiluus työkavereita kohtaan, se on sulla ihan hukassa.

Jos jotain "hyvää", työpaikassa vaaditaan jokaisesta poissaolosta lääkärintodistus ja tämä 50 euroa on miehen mielestä paljon. Jopa liikaa.

Eli tämän 50 euron takia ei ihan joka nuhasta jää kotiin mutta ennenpä jäi. Uuden säännön myötä poissaolot ovat vähän tippuneet.

Vanhin meni nyt kouluun, eli samanlaista on vielä monta vuotta edessä.

Vierailija
30/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos jotain "hyvää", työpaikassa vaaditaan jokaisesta poissaolosta lääkärintodistus ja tämä 50 euroa on miehen mielestä paljon. Jopa liikaa.

Eli tämän 50 euron takia ei ihan joka nuhasta jää kotiin mutta ennenpä jäi. Uuden säännön myötä poissaolot ovat vähän tippuneet.

[/quote]

Meinaan jos jokaisesta poissaolosta joutuu maksamaan 50 e lääkärintodistuksen.

Vierailija
31/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mun työhön sisältyy sovittuja tapaamisia, joita voi olla hankala perua. Joitain töitä voin toki tehdä kotoakin.

Vierailija
32/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 6v, josta 5v olen ollut töissä ja 3pv on ollut kipeänä.

Vierailija
33/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mies aloittanut uudessa työssä ja itselläni taas äippäloma lähestyy ja työtehtävissä siihen jo varauduttu, minä jäisin kotiin.

Jos minulla olisi asiakaskeikkaa sovittuna, niin mies jäisi. Hätätilassa työpaikkani maksaisi hoitajan kotiin.

Mies on ollut varmasti määrällisesti useammin kotona lasten sairastaessa kuin minä.

Minun työni odottavat paluutani.

Vierailija
34/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vee... ette te rassut halua ymmärtää, että poissaollessasi sahaat omaa oksaasi. NÄHKÄÄ eukot joskus asioita myös työnantajan näkökulmsta. Ukkos myös hoitmaaan laspiaAN!

Mun miehen firma, jossa minäkin olen osakkaana työllistää ihmisiä. Että ehkäpä meillä nyt kuitenkin on kokemusta työnantajan näkökulmasta!

Jokainen perhe tekee niinkuin parhaakseen näkee. Meillä minä hoidan edelleen sairaat lapset. Sorry vaan, mutta ei tehdä ratkaisuja sun neuvojen perusteella. Omat on tarpeeksi hyvät.

Ja pieni määrä huumorintajua, ei varmaan olis sulle pahitteeksi.

T: se "lusmuilija"

Vierailija
35/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan ei ole sijaisia.

Vierailija
36/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä kotiin.

Usein vuorotellaan niin että kumpikin pääsee osallistumaan tärkeimpiin palavereihin ja tekemään kiireellisimmät hommat.

Sijaista ei kummallekaan palkata, sillä hänen kouluttamiseensa menisi vähintäänkin useita kuukausia.

Työt joko odottavat tai delegoituvat muille.

Jos työt pukataan jollekin toiselle niin hänen kiireettömämmät työnsä saavat odottaa tai siirtyvät sille joka oli niitä lapsia hoitamassa tai muusta syystä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi