Onko teillä kenelläkään teini-ikäistä joka ei ole koskaan nimitellyt teitä vanhempia?
Kommentit (39)
Voisin vaikka vannoa että ei löydy sellaista perhettä jossa teini ei olis edes joskus nimitellyt äitiä tai isää jotenkin.
Voisin vaikka vannoa että ei löydy sellaista perhettä jossa teini ei olis edes joskus nimitellyt äitiä tai isää jotenkin.
meillä vain on niin! Uskot tai et;)
En ymmärrä miksi pitäis nimitellä? Eikä meilläkään nimittelymättömyys johdu pelosta, ei johtunut minullakaan aikoinaan! En vain ymmärrä miksi pitäisi nimitellä ja miksi se pitäisi hyväksyä?:O
t. se 12 lapsen äiti
Nimittelettekö te itse lapsianne vai miksi ihmeessä lapset alkavat nimitellä teitä?:O
Ja se, ettei meillä kukaan lapsista ole koskaan vanhempiaan nimitellyt ei todellakaan tarkoita sitä etteivätkö he muuten osaisi "pitää puoliaan" ja näyttää tunteitaan...nimittely ei vain meidän perheessä kuulu tunteiden näyttämiseen! Miksi sen pitäis kuulua?
Jos murrosikäinen ja itsenäistyvä nuori ei koskaan nimittele tai muuten ilmaise aggressiota vanhemmilleen, se viittaa siihen, että hänet on väkivalloin nujerrettu jo pienenä. Näin kävi meidän nuorelle, joka kasvoi ensimmäiset vuotensa toisessa perheessä. Hän pelkää niin paljon menettävänsä meidän aikuisten rakkauden, ettei uskalla sanoa mitään kielteistä ja hyvin harvoin uskaltaa kertoa edes omia toiveitaan. Minusta se on pelkästään surullista, että lapsen perusturvallisuus on niin heikko.
eikä myöskään haistatellut. kavereille voi puhua toista.
Uskaltaa kyllä muuten osoittaa mieltään ja paiskoo ovia ja osaa myös pyytää anteeksi.
Ei se, että lapset saa nimitellä vanhempiaan, lisää heidän perusturvallisuuttaan. Meillä lapset ja nuoret saavat kyllä ilmaista aggressioitaan, kiroillakin saavat ja paiskoa ovia ym., mutta vanhempia ei nimitellä.
Ja en pidä sitä niin pahana kun muuten ovat kunnollisia lapsia. Perjantaina vanhempi teini joutui siivoamaan autotallin ennenkuin pääsi ulos. Siitä oli sovittu jo aikaisemmin mutta teini oli ilmeisesti sen unohtanut. Suuttu ja sano natsiksi, paineli autotalliin. So, mä olen natsi kun sille päälle satun.
Mulla on ihanat lapset ja kohteliaat, ei tartte hävetä kun yhdessä liikutaan. Eikä mua kaada jos jompikumpi joskus suutuspäissään lipsauttaa vaikka että, "mun mutsi on idiootti".
välit on sen verran hyvät ettei nimitellä tarvitse. Enkä todellakaan edes hyväksyisi sellaista lapsiltani, tämä nuorimmainenkin (7v) saa vielä siivota suunsa. Muakin ihmetyttää kun tuntuu olevan ihan ok joillekin että nimitellään - no se nyt kuuluu siihen ikään??!! Ei todellakaan kuulu! Mun mielestä vanhempia pitää kunnioittaa sen verran että pitää suunsa kiinni - takanapäin ja kavereiden kanssa mesotkoon mitä haluavat.
Hyväksyttekö myös mummojen potkimisen? Sekin on osoitus kunnioituksen puutteesta.
11, 4:n äiti
Nyt aikuinen poikani ei nimitellyt minua teininä, mutta meillä onkin aika etäinen suhde. Voisi kai sanoa että meillä on kohteliaat, tuttavalliset välit.
Muuta sakkaa pojalla on ollut sitten siitäkin edestä. Välimme "pilaantuivat" pojan alaikäisenä suorittamasta vankilareissusta, siinä jäi paljon kesken meidän välillämme.
välit on sen verran hyvät ettei nimitellä tarvitse. Enkä todellakaan edes hyväksyisi sellaista lapsiltani, tämä nuorimmainenkin (7v) saa vielä siivota suunsa. Muakin ihmetyttää kun tuntuu olevan ihan ok joillekin että nimitellään - no se nyt kuuluu siihen ikään??!! Ei todellakaan kuulu! Mun mielestä vanhempia pitää kunnioittaa sen verran että pitää suunsa kiinni - takanapäin ja kavereiden kanssa mesotkoon mitä haluavat. Hyväksyttekö myös mummojen potkimisen? Sekin on osoitus kunnioituksen puutteesta. 11, 4:n äiti
Pikkasen on kyllä eriaiat, mutta kyllä niitä mummoja voi potkia.
Mulla itselläni oli kova uhma teini-iässä. Mä olin kamala suoraansanoen, haukuin mutsin kerran huoraksi, siitä tuli oikeesti pahamieli jopa mulle.
En toivo että mun lapset olisivat samanlaisia, mutta en voi nyt sanoa että ihan hirveetä olis jos joku haukkumasana sieltä tulisi. Mulla on todella läheiset ja lämpivät välit mun äitiin ja isään, siitä huolimatta että teininä olin aika pahis.
...tai muuten ilmaise aggressiota vanhemmilleen...
Kyllä meilläkin se oma aggressio vanhempia kohtaan puretaan, mutta EI nimittelemällä!! Kyllä vanhempiaan kuuluu kunnioittaa ja siihen kuuluu ettei heitä nimitellä!
Mä en todellakaan voi ymmärtää, että hyväksytympää on nimitellä vanhempiaan kuin se ettei nimittele?!:O
t. edelleen se 12 lapsen äiti
...tai muuten ilmaise aggressiota vanhemmilleen...
Kyllä meilläkin se oma aggressio vanhempia kohtaan puretaan, mutta EI nimittelemällä!! Kyllä vanhempiaan kuuluu kunnioittaa ja siihen kuuluu ettei heitä nimitellä! Mä en todellakaan voi ymmärtää, että hyväksytympää on nimitellä vanhempiaan kuin se ettei nimittele?!:O t. edelleen se 12 lapsen äiti
Mutta ei mun mielestä ole outoa jos nuoren suusta kuulee olevansa esim. tyhmä. Riippuu varmaan paljon miten nimittelee, millä sanoin ja millä äänensävyllä sekä missä tilanteessa.
eikä ole koskaan nimitellyt eikä kiroillut kotona. Muuten kyllä tottelematon ja normaali teini.
eikä ole koskaan nimitellyt eikä kiroillut kotona. Muuten kyllä tottelematon ja normaali teini.
En todellakaan!