Tällä hetkellä kovismia tuntuu olevan se että sanoo että minä en ainakaan ota sikalentsurokotetta
Kommentit (7)
ja lisäksi tietämättömyyttä ja typeryyttä.
Ei se mitään jokainen päättää itse, mutta tekisivät sen edes tiedon pohjalta eikä mututuntumalla tai jonkun sikainfo.fi tai rokotus.info sivuston perusteella (molemmat ihan höpöhöpö sivuja)
Ja eiköhän sitä tietoa rokotteesta tule sitten lisää kunhan rokotteet tulee jakoon, nyt kaiken maailman huhuja liikkeellä.
Itse luotan siihen, että siinä vaiheessa kun minulle rokote olisi saatavilla, saan myös tarvittavan informaation.
Riskiryhmille Rokote on pienempi paha kuin itse sairaus ja jos tilanne pahenee on se pienempi paha kaikille muillekin.
Olen raskaana, olisin ehdottomasti ottanut rokotuksen mutta en ehdi sitä saada, koska LA huomenna.
Ei se mitään jokainen päättää itse, mutta tekisivät sen edes tiedon pohjalta eikä mututuntumalla tai jonkun sikainfo.fi tai rokotus.info sivuston perusteella (molemmat ihan höpöhöpö sivuja)Ja eiköhän sitä tietoa rokotteesta tule sitten lisää kunhan rokotteet tulee jakoon, nyt kaiken maailman huhuja liikkeellä.
Missään ei sanota, että rokote olisi 100% turvallinen sikiölle. Missään ei puhuta rokotteen vaikutuksista sikiöön laisinkaan.
Lisätietoa tulee sitten, kun rokotetta on jaettu ja siitä on saatu kokemuksia. Pitääkö minun ja syntymättömän lapseni olla koekaniineina?
Ei se mitään jokainen päättää itse, mutta tekisivät sen edes tiedon pohjalta eikä mututuntumalla tai jonkun sikainfo.fi tai rokotus.info sivuston perusteella (molemmat ihan höpöhöpö sivuja)Ja eiköhän sitä tietoa rokotteesta tule sitten lisää kunhan rokotteet tulee jakoon, nyt kaiken maailman huhuja liikkeellä.
Missään ei sanota, että rokote olisi 100% turvallinen sikiölle. Missään ei puhuta rokotteen vaikutuksista sikiöön laisinkaan.
Lisätietoa tulee sitten, kun rokotetta on jaettu ja siitä on saatu kokemuksia. Pitääkö minun ja syntymättömän lapseni olla koekaniineina?
Itseasiassa aika monessakin lähteessä on ollut maininta siitä, että rokote on turvallinen sikiölle, ainakin turvallisempaa kuin se että äiti sairastuu vakaviin komplikaatioihin ja joutuu lääkitykselle jossa vielä pahemmat riskit sikiölle tai vaikka pahimmassa tapauksessa äiti kuolee kun sikiö on vielä kohdussa. Onko nämä jotenkin riskittömiä tai vähemmän vaarallisia vaihtoehtoja?
Ei sinun ei tarvitse ruveta "koekaniinkiksi" kukaan ei pakota, mutta toivottavasti osaat ajatella asiaa vähän moniuloitteisemmin.
nyt tuntuu olevan liikkeellä sellaista typeryyttä, että mietitään vain rokotteen tuomaa riskiä ja sitä mitä se saattaa pahimmiillaan aiheuttaa. Toki sitäkin on hyvä pohtia, mutta pitäisi myös miettiä mitä riskejä itse sairaudesta on, siitä kun on JO IHAN FAKTAA kuinka vaarallinen tauti on raskaana olevalle ja samalla myös sikiölle.
Sitten kun mietit molempien riskit ja vertaat niitä riskejä keskenään ja sitten teet päätöksen haluatko rokotteen vai et niin olet jo paljon viisaamman päätöksen tehnyt, oli se sitten kohdallasi suuntaan tai toiseen.
Lisäksi niinkuin tuossa aiemmin jo todettiin, rokotteen vaaroista/riskeistä ei ole tiedotettu VIELÄ, eli eiköhän siitä rokotteesta ja sen sisältämistä aineista saada lisätietoa myös kansalaisille, kunhan rokotteet nyt tulevat saataville ja viranomaiset sitten rokotus henkilökunnan ohjeistavat.
siitä kun tulee myrkkyjä elimistöön, ja tiedetään se. Silti monetkin värjää hiuksiaan ja altistaa vauvan myrkyille, tupakoinnista yms. nyt puhumattakaan.
Huomioiden sen, että värjäämättömiin hiuksiin ei kuole, eikä tupakoimattomuuteen, mutta sikainfluenssaan osa kuolee...
hiusväri imeytyisi verenkiertoon ja sitä kautta kulkeutuisi sikiöön. Urbaani legenda.
Hiusväripurkeissa lukisi kyllä, jos tällainen riski, edes hypoteettinen, olisi olemassa.
Tarkistettu.
siitä kun tulee myrkkyjä elimistöön, ja tiedetään se. Silti monetkin värjää hiuksiaan ja altistaa vauvan myrkyille, tupakoinnista yms. nyt puhumattakaan.
Huomioiden sen, että värjäämättömiin hiuksiin ei kuole, eikä tupakoimattomuuteen, mutta sikainfluenssaan osa kuolee...
Suosittelisin käymään kouluja ennenkuin tänne tulee laukomaan sivistyssanoja.
Kyllä rohkea (suorastaan uhkarohkea) täytyy olla jos sen rokotteen uskaltaa ottaa ;)