Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on maksuaikakortti

Vierailija
14.10.2009 |

Tietämättömänä kyselen mikä on maksuaikakortti, mitä hyötyä kortista on. Voiko korttiin liittää luotto-ominaisuuden? Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia, mutta nyt jään hoitovapaalle ja mietinkin kortin hankkimista jos tulee joitakin yllättäviä menoja joihin en halua kaikkia säästöjä käyttää. Tähän asti olen käyttänyt ihan tavallista pankkikorttia, luottotiedot siis ovat kunnossa:).

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maksuaikakortti. Saat ostoksille keskimäärin 45 pv maksuaikaa.

Vierailija
2/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään jotain, niin se pitää maksaa vasta seuraavan kuukauden (=tässä tapauksessa marraskuun)lopussa. Siihen ei siis tule mitään korkoa, mutta se pitää maksaa kokonaisuudessaan eli ei erissä, kuten luottokortilla voi maksaa. Esim. Visa on maksuaikakortti, tosin siihen saa myös luotto-ominaisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia, vastauksenne selvensivätkin paljon. Jos maksukortissa on luotto-ominaisuus,niin ilmoitetaanko korttia käytettäessä kumpaa maksutapaa haluaa käyttää, siis jos ei halua maksaa luotolla vaan käyttää maksuaika mahdollisuutta.

Vierailija
4/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksat molemmissa tapauksissa "luotolla" erotuksena "pankilla" (=pankkikortilla) maksamiseen. Maksuajan ja luoton välillä teet päätöksen vasta, kun velkasi eräpäivä lähenee. Jos maksat koko velkasi pois eräpäivään mennessä, käytät korttia käytännössä maksuaikakorttina. Luotto-ominaisuus tulee käyttöön silloin, jos et maksa koko velkaasi kerralla pois.

Vierailija
5/5 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ymmärsin. En ole aiemmin kaivannut muuta korttia kuin pankkikorttia joten olen täysin tipahtanut. Onneksi kysyin täältä enkä paljastanut tietämättömyyttäni jollekin kaverille:).