Miten saisin anopin uskomaan, että rintojen koko ei ole sidoksissa maidon tuotantoon?
Anoppi jaksaa kerrasta toiseen ihmetellä, miten minulta voi tulla maitoa hyvin, koska olen pienen kokoinen ja minulla on pienet rinnat? Väkisin tuputtaa pulloa imetyksen jälkeen vauvalle, jos vielä jäikin nälkä. Ja suureen ääneen ihmettelee, kun vauva ei enää suostukaan syömään, vaan "saikin jo riittävästi". Argh!
Kommentit (24)
Ja läski ei sitä maitoa tuota. Eli ei todellakaan ole merkitystä rintojen koolla maidon riittävyyteen.
sitä lisämaitoa, tokihan hän huomaa että sitä ei tarvita.
Uskomattoman ihana anoppi, muuten, kun auttaa vauvojen hoidossa!! Pisteet hänelle siitä, jätä maitohomma omaan arvoonsa.
anopille isorintaselta (ennen raskautta 75G), jonka tisseillä ei vauvan ruokkiminen onnistunu. Vauva ei saanu otetta niistä jättipalloista -> rintakumit -> ei kai riittävästi ärsytystä rinnoille -> maidontuotanto heikkeni ja loppui kokonaan 3 kk mennessä. Ei suihkunnu maidot missään vaiheessa, ei tarvinnu edes liivisuojia käyttää. Mun tissit on selvästi suunniteltu aivokääpiö miesten miellyttämiseen, ei lasten ruokkimiseen :(
Toi sun tekstisi vois olla melkein suoraan mun näppiksestä. Ainoa vaan, että rinnat ovat kokoa 70E. Aluksi ei tullut niin mitään, joten ekat puolitoista kuukautta vauvani sai sekä pulloa että rintaa. Sitten sen jälkeen on pärjätty rintamaidolla. Nyt vauvani on jo 8 kk. Liivinsuojat, maidonkerääjät ja muut "liikamaitotilbehöörit" jaon jo aikaa sitten niitä tarvitseville ystäville.
Meilläkin mummot vahtasivat kelloa, jotta saataisiin syöntivälit kohdilleen. Jos vauva itki jo 2,5 tunnin jälkeen pohdittiin kuumeisena, että jokohan sille tuli JO nälkä. Äitini serkku kertoi, että vauvalle ei saanut antaa ruokaa kuin 3-4 tunnin välein. Jos vauva itki nälkäänsä ennen syöntiaikaa, hänelle annettiin sokerivettä. Sitäkin ihan vähän, ettei nälän tunne menisi liikaa ohitse.