Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asuntoonne joskus heitetty mies toisesta asunnosta?

Vierailija
14.10.2009 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin akka rynkytti ovea ja kun avasin niin heivasi pikkuisen miehenrimpulansa meitän eteisen matolle. Tunnin siinä makasi kunnes uskalsi pyytä luvan lähteä pois. Annoin luvan.

Vierailija
2/6 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti vuokra-asuntoon, jossa aikaisemmin asunut mies ei ollut siirtänyt kirjojaan pois asunnosta, eli paperilla asui edelleen asunnossa.

Tuttavalle tuli ongelma tukien kanssa, kun kivenkovaan väittivät joka paikassa hänen asuvan avoliitossa tuntemattoman miehen kanssa. Miehen kirjoja ei saanut mitenkään pois asunnosta, vaan miehen olisi pitänyt siirtää kirjat itse eikä häntä tavoitettu...

En itse asiassa tiedä, miten ongelma lopulta ratkesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vastaava tilanne joskus aikoja sitten vanhassa asunnossani. Olin asunut siellä jo hyvän aikaa kun alkoi tulla postia jonkun miehen nimellä. Päivittäin tippui ulosoton, perintätoimistojen ja käräjäoikeuksien kirjeitä yms. Luulin jonkun aikaa, et oli vaan joku postin moka, mut aloin kyllä kummastella ku kaikissa eri laskuttajilta ym tulevissa kuorissa oli sama osoite, joka siis oli omani. Otin yhteyttä postiin, ja sanoivat vain että ks. henkilö oli tehnyt osoitteenmuutoksen osoitteeseeni ja se oli kirjoilla myös maistraatissa, eli kaveri siis väitti omaa kotiosoitettani omaksi vakituiseksi asuinpaikakseen. Reilun kk päästä tulikin kelalta lappua, että asumistuki lasketaan avoliiton alkamisen myötä, ja samoihin aikoihin ilmoitettiin että lapsen yh-korotus poistuu. Soitin maistraattiin, mutta sanoivat että vain ilmoituksen tehnyt hlö voi sen muuttaa, ja häntähän ei sitten saanut kiinni millään. Ei siis ollut puh numeroa tms. tiedossa.

Ei auttanut muu, kuin marssia poliisilaitokselle ja kysyä neuvoa viisaammilta. Ilmoitusta vastaanottamassa ollut poliisi kuunteli puoliksi hymyssäsuin (?) juttuni ja poistui huoneesta (tai loosista...) hetkeksi. Palasi vielä isompi hymy naamallaan ja sanoi, että virallisestihan hän ei voi sen kummempia minulle paljastaa, kuin että tyyppi on tuttu ja olinpaikka varma. Kysyi vielä, vaadinko jotain rangaistusta (tälle teolle oli joku nimikekin...) mutta sanoin etten vaadi, jos saan puuttuvat tukeni takaisin ilman että minulle tulee asiasta kuluja. Ja siis että herran siirtää kirjansa välittömästi pois...

Parin viikon kuluttua poliisista soittivat ja pyysivät käymään, kun menin, sain lapun jossa tilanne oli selvitetty, mies oli siis vankilassa ja ihan vaan heittänyt sormen kartalle että mihin siirtää osoitteensa ennen ku joutui istumaan. Oli siirtänyt suosiolla pois, ja pahoitellut vielä aiheuttamaansa vaivaa (ei ollut kuulemma ymmärtänyt että siitä voisi minulle koitua muuta vaivaa kuin se että joudun kantamaan postinsa roskikseen...). Paperin toimitin kelaan, ja sain puuttuvat rahani.

Aikaa koko prosessiin meni kuitenkin melkein 3kk joten hermo alkoi olla koetuksella... Eikä vähiten siis juuri siksi että sitä roskiin kannettavaa postia tosiaan tuli ovista ja ikkunoista sen 3 kk... =)

Vierailija
4/6 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP-osastolle.

Vierailija
5/6 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana kotoa pois niin asunnossa mihin muutin oli tosin iso pino postia eteisen lattialla. Siinä oli mainoksia ja useampi kirje eri virnaomaisilta. Vein kaikki postit lähimpään postiin.

Useamman kuukauden sain asua ihan rauhassa ja kelasta sain kyllä asumistuen ilman mitään mukinoita.

Yksipäivä minulle soitettiin ja kyseltiin tämän tyypin perään (mies). Olivat siis jonnekkin käräjille vailla tätä miestä.

Aikani sain selittää että ihan yksin tässä asun enkä todellakaan tunne koko tyyppiä.

Ei meinannut millään uskoa ja väitti vain että tuo kyseinen mies on kirjoilla siinä asunnossa. Ja olenko ihan varma että asun yksin yms.

Sanoi lopulta että kannattaa muuttaa ne miehen kirjat muualle jos ei kerran su siinä.

No luovutti lopulta eikä siitä enää mitään kuullunut sen jälkeen.

Vierailija
6/6 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on JSSAP-sasto? =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan