Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin eilen lapsen kanssa tutustumassa päiväkotiin...

Vierailija
14.10.2009 |

ja minua säälitti ne lapset ulkoilussa!! Kaiken mahdollisen minkä löysivät työntekijät laittoivat lasten päälle ja monelle hanskatomalle päiväkodin tumput jne. Silti tosi moni lapsi tärisi kylmästä! Yhdelläkin jota seurasin oli ihan ohut kesätakki ja jalassa ulkoiluhousuna verkkarit. Jalassa pienet lenkkarit joihin ei mahtunut villasukka. Kädessä vain ohuet sormikkaat jotka kostuivat kuurasta heti... hoitajat joutuivat laittamaan lapsen eteiseen istumaan ja lämmittelemään kun muut leikki.

Tuli vaan mieleen: eikö vanhemmat ulkoile lastensa kanssa lainkaan että tajuaisivat minkä verran milläkin säällä päälle on laitettava? Vai eikö ne vaan välitä??

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on täällä Etelä-Suomessa mielestäni vielä liioittelua, mutta lapsillani on kyllä jo gore-tex kengät, varrelliset sellaiset, ja hoitorepussa kulkee villapuku mukana, joka on kätevä vetää välikausihaalarin alle. Hanskaa olen pakannut mukaan useammanlaista. Välillä tuntuu vähän liioittelulta, mutta mielummin liikaa varustetta ja valinnanvaraa eri säähän kuin liian vähän.

Vierailija
42/43 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset lähtivät pk-seudulla eilen ja tänään toppahaalareissa, talvikengissä ja paksuissa hanskoissa ja pipoissa.

Ei kai nyt kuitenkaan? Nehän saa lämpöhalvauksen.

toivottavasti eivät tänäänkään. Haalarien on sisähousut, aluspaita ja college, eikä kumpikaan lapsista valittanut, että olisi ollut kuuma (varsinkin tyttö 6 v. valittaa herkästi, että on liikaa päällä).

Jos pakkasta on aamupäivällä muutama aste, ei siellä oikeasti tarkene ilman toppavaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset lähtivät pk-seudulla eilen ja tänään toppahaalareissa, talvikengissä ja paksuissa hanskoissa ja pipoissa.

Ei kai nyt kuitenkaan? Nehän saa lämpöhalvauksen.

Olin itse sen ulkoilun (2h) pihalla, minullakin oli hyvin päällä ja tosi kylmä tuli. Lämpöä oli jotain pari astetta plussaa, mutta tuuli tosi terävästi. Vain niillä lapsilla joilla tosiaan oli TOPPAvarustus tai sitten oikein paljon välikelinpuvun alla, pipot, paksut hankat ja villasukat, oli hauskaa. Oli TODELLA koleaa, kaikki paikat kuurassa. ap

oli yhtenä aamuna kokeilussa kevyttoppatakki niin ei tarvinnut kauheasti liikkua kun oli jo kamala hiki päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi