G: montako haalaria lapselle talveksi? onko enemman kuin yksi?
Kommentit (29)
Lapsillani ollut 1 haalari (+jonain vuonna 1 kaverilta saatu varahaalari) ja 1-2 hienostelutakkia (pakko sanoa:)) per lapsi. Lapset 3&5.
jos nyt jo käytetään toppavaatteita maaliskuuhun asti, niin kyllä käyttöä on useammalle (osa pesussa kurakelien jälkeen)
sekä 2 haalaria. 1 uusi ja 1 kirpparilta ( olin unohtanut ostaneeni kirppikseltä kun viime talven alesta ostin uuden....)
4-vuotiaalla 1 haalari kirppikseltä sekä takki+housut.
Haalarit (kosteussuojatutkin) kuivuvat hyvin yön yli ainakin meillä tarvittaessa. Eikä niitä tarvitse koko ajan pestä, kun puhdistuvat pyyhkimällä ja huuhtelemallakin hyvin.
Yhdet haalarit per lapsi. Lisäksi yhdet talvitakit farkkujen kans kylä- ja kauppareissuille. Hyvin on pärjätty aiempina talvina ja hyvin pärjätään nytkin.
pitäis vielä yhdet ostaa kaikille
Jos kosteussuojattu niin ei edes kastu??
Isommalla eli eskarilaisella on viime talvesta jäänyt Reimatec haalari tähän alkutalveen ja rapakeleille sekä kotioloihin ja myöskin upouusi Reimatec takki+housu yhdistelmä kun alkaa kunnon talvi. Isommalle löytyy myös Reiman tosi söpö toppatakki "hienosteluun".
Pienemmällä on kaksi toppahaalaria. Uusi Reimatec parempaan/siistimpään käyttöön ja Remun haalari kotikäyttöön. Lisäksi löytyy myös käytettynä saatu villakankainen kaupunkitakki.
Ja tämän hetken saldo on 5 toppahaalaria, joista yksi uusi + 1 takki ja housut. Meillä 4v tyttö.
5v: 2 haalarit, 2 takkia ja 2 housut, sekä 2 "hienostelutakkia".
3v: 3 haalarit, 2 takkia ja 2 housut, sekä monta hienostelutakkia.
Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen.
Sori tuo otsikko pääsi karkaamaan...
Mutta siis oikeesti, mihin te tarvitte lapsilla niin monet haalarit ja housut ja takit?! Kun itse olin pieni, mulla oli ainoastaan yhdet haalarit/takki+housut! Eikä muuten olleet mitään kosteus+tuulen kestäviä reimatekkeja, vaan ihan tavallisia vaatteita. Ja hengissä olen selvinny. Lumisotaa on pelattu sekä kuralammikoissa kontattu.
5 v tytöllä yksi haalari, 3 toppatakkia, 2 toppahousut
4 v pojalla kaksi haalaria, 1 toppatakki, 2 toppahousut