Hyviä kirjailijoita???
Kertokaa hyviä kirjailijoita joiden kirjoja kannattaa lainata kirjastosta ja lukea.
Mä lainaisin kirjat mieluiten kirjastoautosta, siellä on tosi niukka valikoima, niinpä sinne kannattaa tilata kirjat valmiiksi.. nyt en vain keksi yhtään hyvää kirjailijaa jonka kirjoja en juuri äsken olisi lukenut.
Vanhemmatkin kirjat/kirjailijat käy, niitä löytyy suht hyvin kirjastosta.
Kiitos
Kommentit (21)
Sofi Oksaselle ääni myös täältä;
Kari Hotakainen;
Juha Ruusuvuori;
Leena Krohn
näin alkuun.
niin kokeile ihmeessä Sujata Masseyn Rei Shimura -dekkareita. Kertoo amerikanjapanilaisen antiikintuntijan seikkailuista Japanissa, jenkeissä ja muuallakin, mukana mukaansatempaavaa faktaa vaikkapa kimonojen historiasta tai vaimoiksi Hawaijille myydyistä japanilaistytöistä. Luin itse kaikki yhdeksän miltei putkeen.
Se on oikeasti hieno teos.
t. Dickens-fani
ja Leo Tolstoi. Aivan loistavia kirjailijoita molemmat kuten kaikki tietävät:)
muutamia kirjalijoita joiden dekkareista olen pitänyt.
Leena Lehtolainen
Åsa Nilsson(ne)
Anne Holt
Robert Van Gulik
Heleena Lönnroth
Reijo Mäki
Yrsa Sigurdardottir
näitähän piisaa..
Sainkin jo melko pitkän listan varauksia tehtyä. Lisääkin saa kertoa =)
ap
englantilainen Helen Dunmore, tosin en ole varma kuinka paljon Dunmoren teoksia on suomennettu.
Richard Wright
Virginia Woolf
Hubert Selby Jr.
Mun lempi kirjat on näiltä. Suosittelen myös Monika Fagerholmin 'Amerikkalainen tyttö' on kanssa tosi hyvä.
lisäisin
John Irving (esim. Ystäväni Owen Meany)
Tuomas Kyrö
Uusi kirja Säihkenäyttämö on jatkoa Amerikkalaiselle tytölle, joten huikeaa luettavaa riittää.
ajattelin itse lukea "sivistys mielessä". Yllätyin positiivisesti, todella hyviä kirjoja!!!
Nyt on luettu : Rikos ja rangaistus, kellari kirjoituksia (vai oliko se kirjeitä kellarista..) ja menossa tällä hetkellä "köyhää väkeä"
Jäin suorastaan koukkuun Dostojevskin kirjoihin, ja tähän mennessä lukenut lähinnä dekkari linjaa.
perinteisestä tyylistä. luen paljon kaari utriota ja minna canthia. anna-leena härkönen on myös erittäin hyvä.
listoja? Niiltä voisi löytyä hyviä uusia nimiä.
Riippuu niin kovasti siitä mitä tykkäät lukea.
Olen tosin lukenut suunnilleen koko hänen tuotantonsa, mutta luen paljonkin kirjoja uudelleen.
Dekkarit, romantiikka, historia, yms
Oikeastaan vain kauhukirjat ja fantasia eivät kiinnosta. Olen hyvin 'moniruokainen' kirjojen suhteen.
ap
Juha Vuorinen!!! ja häneltä ehdottomasti nämä kirjat:
Juoppohullun päiväkirja (koko sarja)
Nokimusta seikkailu
Veljekset Vaselin
Kakkonen
Kristian -sarja
en tiedä löytyykö kirjastosta, mutta eivätpä nuo kovin kalliita ole kaupastakaan ostaa.
Viime aikoina lukemistani ovat miellyttäneet:
- Sofi Oksanen
- Reko Lundan
- Juha Itkonen
- Kjell Westö
- Tytti Parras
- Veikko Huovinen
- Kirjailija, joka kirjoitti sen Poika raidallisessa pyjamassa (en muista nimeä)
aluksi aika hankalaa lukea koska henkilöitä ja kuvailua on niin paljon, mutta esim. Kolea talo oli ihana elämys siksi että siitä välittyy niin tarkka ajankuva ja huumori on ihan omaa luokkaansa.
ja Khaled Hosseini.