miten jollain voi olla rahaa palkata hoitaja kotiin?
Kommentit (24)
meidän kunnassa saakin näköjään kuntalisää eli jos äitini tulis hoitamaan meille niin hän saisi palkkaa yli 1000e ja mun ei tarvis maksaa kuin normaali päivähoitomaksu. nyt ymmärränkin... on se jännä ettei siitä makseta että itse hoitaa, mut toiselle maksetaan noin hyvin.
ap
kuntalisää.
Ja siinähän säästää hoitomaksut plus työaikaa, kun lapsi/lapset sairastaa.
Ei maksa loppujen lopuksi paljonkaan enempää kuin päiväkoti.
Jos itse hoitaisin naapurin lapsia ja naapuri hoitais mun lapsia niin saatais molemmat huippupalkat. ainakin meidän kunnassa.
Molemmilla on monta pientä kotona. Mutta nyt saankin vaan kotihoidontukea nettona päälle 300e...
meidän kunnassa saakin näköjään kuntalisää eli jos äitini tulis hoitamaan meille niin hän saisi palkkaa yli 1000e ja mun ei tarvis maksaa kuin normaali päivähoitomaksu. nyt ymmärränkin... on se jännä ettei siitä makseta että itse hoitaa, mut toiselle maksetaan noin hyvin. ap
Jos itse hoitaisin naapurin lapsia ja naapuri hoitais mun lapsia niin saatais molemmat huippupalkat. ainakin meidän kunnassa.
Molemmilla on monta pientä kotona. Mutta nyt saankin vaan kotihoidontukea nettona päälle 300e...meidän kunnassa saakin näköjään kuntalisää eli jos äitini tulis hoitamaan meille niin hän saisi palkkaa yli 1000e ja mun ei tarvis maksaa kuin normaali päivähoitomaksu. nyt ymmärränkin... on se jännä ettei siitä makseta että itse hoitaa, mut toiselle maksetaan noin hyvin. ap
tehdä niin että naapurin kanssa leikisti hoidettais toistemme lapsia ja oikeesti tietysti omia lapsiamme.
Jos hoitaa itse toisten lapsia, ei ole oikeutta viedä omia lapsiaan toisen hoitoon tai päiväkotiin tms..
tehdä niin että naapurin kanssa leikisti hoidettais toistemme lapsia ja oikeesti tietysti omia lapsiamme.
Jos hoitaa itse toisten lapsia, ei ole oikeutta viedä omia lapsiaan toisen hoitoon tai päiväkotiin tms..
perhepäivähoitajien on hoidettava omat alle eskari-ikäiset lapsensa kotona. Ei saa kunnallista hoitopaikkaa.
perhepäivähoitajia, vaan yksityisiä...
perhepäivähoitajasta vaan yksityisen hoidon tuesta. Ja ainakin lastentarhanopettajien lapsia hoitaa yleensä joku muu kuin itse ope omassa ryhmässä.
Omat lapset on siis hoidettava itse. En tiedä, miten muissa kunnissa, Lohjalla näin.
vaatimusta siitä, että yksityisen hoidon tuella hoitava henkilö hoitaisi lapsensa itse.
Meidän lapsemme ovat yksityisessä päiväkodissa yksityisen hoidon tuella hoidossa, ja hoitajien omat lapset ovat kyllä muualla hoidossa.
Kuntalisää voi koskea jossakin, mutta ei sitä Kelan tukea. Ja ainakin Vihdissä siinä Lohjan naapurissa voi olla pph:n lapsi päiväkodissa.
Se on paljon helpompaa jättää lapset kotiin hoitajan kanssa aamulla kuin pukea ja raahata heitä räntäsateessa tarhaan. Sairaspäiviäkään ei ole ollut, joten ei ole tarvinnut käyttää lääkärissä/ ostaa lääkkeitä. Halvaksi siis tulee.
Ihan kuka tahansa ei kelpaa, esim. lähihoitaja on ok. Kuntakohtaista siis.
Meillä kaksi lasta, toinen alle 3v. Helsinki lisä nousi juuri 62% ja hoitaja kotona 25h/viikossa maksaa saman verran kuin päiväkoti. Tietysti ruokakulut on iso lasku päälle.
voi saada sekä yksityisenhoidon tukea että kotitalousvähennystä saman hoitajan&hoidettavaan!
Sillai onnistuu jos a lapsi saa yksityisen hoidontuen&b lapsi kotitalousvähennyksen.
Ja ainakin Vihdissä siinä Lohjan naapurissa voi olla pph:n lapsi päiväkodissa.
Siis jos olet kunnallinen tai yksityinen perhepäivähoitaja, et saa omille lapsillesi kunnallista hoitopaikkaa. Eli naapurin kanssa lapsien "vaihtaminen" ei onnistu. Jos muissa kunnissa ei ole näin, niin hieno juttu.
se voi olla ihan kannattavaa. Yksityisen hoidon tuki on lapsikohtainen, ja monessa kunnassa siinä on kuntalisiäkin. Ja tottakai useamman lapsen hoito maksaa muutenkin.